• Nallepuhmamma

Vilka länder vågar man åka till med små barn och vilka ska man undvika?

Tänkte på detta med mycket magsjuka.
    Vilka länder ska man undvika och vilka länder är bättre?

Egypten, Canarieöarna,Turkiet,Cypern???

• Svar på tråden Vilka länder vågar man åka till med små barn och vilka ska man undvika?
  • pussgurkan86

jag har bara varit i egypten och turkiet av dessa länder som du skrev. vi har inte blivit magsjuka och inte vår dotter iheller. man kan köpa tabletter på apoteket.

• Alexi

Egypten är ju känt för att många får magsjuka där. Medan kanske Spanien och västeuropa har mer samma bakterieflora som vi har.

• Nallepuhmamma
    Alexi skrev 2010-10-30 10:30:39 följande:
    Egypten är ju känt för att många får magsjuka där. Medan kanske Spanien och västeuropa har mer samma bakterieflora som vi har.
    så du tror att tex canarieöarna (Gran canari) samt kanske cypern är bättre länder att åka till?
  • Slaria

Jag rekommenderar verkligen Turkiet! De har jätte bra mat, och jag har varit där 9 ggr utan att bli sjuk en enda gång. De är otroligt nogranna med hygienen! Då har jag även ätit kebab ifrån de små stånden som står på trottoaren. Men det kanske man ska undvika och hålla sig till de riktiga restaurangerna! Sen är Turkiet perfekt för barn också i övrigt :)

• Alexi
    Nallepuhmamma skrev 2010-10-30 11:02:44 följande:
    så du tror att tex canarieöarna (Gran canari) samt kanske cypern är bättre länder att åka till?
    Jag har ju inga belägg för det men ja, det skulle jag tro. Sen måste man ändå vara väldigt noggrann, undvika sallad som är sköjd i inhemskt vatten, inte köpa lösglass osv.
  • Nallepuhmamma

Men hur är det att äta sallad tex där man får allt i All inclusive på hotellet?

Det blir iaf resa till cypern i april och hoppas det är ett bra land eller?

• mia maria

Har svarat dig i en annan tråd ang Turkiet; vi har varit där totalt 7 ggr o aldrig blivit magsjuka.

I Spanien kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara vanligt att få magsjuka som turist, o inte heller Cypern vad jag vet..???

Fast kanske beror på hur känslig man är...??

I princip så kan man väl resa vart som helst med barn, enligt min mening! Det gäller väl att vara noga med handhygienen bara!

Svar på tråden Vilka länder vågar man åka till med små barn och vilka ska man undvika?