• Siri29

svårare bli gravid i danmark?

Hej hej!

Jag fattar om ni tycker att den här frågan verkar helskum, låt mig förklara mig.
    Jag har hört av nån här på FL som menade att danska kliniker, eftersom de är komersiella, späder ut sin sperma.
    Jag tycker inte det låter särskilt troligt egentligen, men sen när jag läst om folk som varit i danmark några gånger - utan att bli gravida - så börjar jag undra om det låg någonting i det där.
    Sorry, om jag verkar nojig, ser ju själv att min fråga är lite bisarr. Men vill nån svara mig/lugna mig - så snälla gör det.

• Svar på tråden svårare bli gravid i danmark?
  • Siri29
    sweetlina skrev 2010-10-31 19:36:45 följande:
    hmm de där har ja inte hört nåt om

vi var dock där 10ggr utan något plus på stickan och första gången med heminsemination blev vi gravida.
    Vad tror du det beror på?
    Var var ni nånstans?
    Gjorde ni IVF?
  • Siri29
    Miew skrev 2010-11-01 10:40:47 följande:
    Min moster och hennes fru har varit där två gånger och har två barn, så för dem funkade det galant.
    Nice!
    Vet du på vilken klinik de var?
  • Siri29
    sweetlina skrev 2010-11-01 12:21:10 följande:
    Ja har faktiskt inte en aning, dålig tajming? Vi var på vitanova, dom va superbra o trevliga.
    Vi gjorde inte någon ivf.
    Dels så lever ju frysta o tvätta spermier betydligt kortare tid är färska så kanske därför, vi prickade kankse inte rätt helt enkelt, javet inte eller så passade dom spermierna inte just mig
    Tack för svar, testade ni både på dig och din flickvän?
  • Siri29
    sweetlina skrev 2010-11-01 13:02:42 följande:
    Nej det gjorde vi inte, min fru vill inte vara gravid och jag ville så ingen tvekan där inte*S*
    men hade vi fått det svart på vitt att jag inte kunde bli gravid så hade min fru självklart
    gått med på att testa på henne oxå
    Vad häftigt att ni blev gravida på första försöket med heminsemination. Jag blev lite förvånad att ni gjort 10 inseminationer utan att de rådde er till IVF, brukar de inte göra det då?
Svar på tråden svårare bli gravid i danmark?