• Trinity78

Proteinbrist

Hur visar sig proteinbrist och hur motverkar jag det bäst? Jag fick vet av min läkare att jag har både järn- och proteinbrist och jag fick råd om järnbristen men jag glömde fråga om proteinet.

Reproductively challenged
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-30 19:01
    Glömde tillägga att jag äter kött, fisk, kyckling eller ägg varje dag
  • Svar på tråden Proteinbrist
  • Ellasario

Hur mycket äter du då utav ovanstående? Du ska ju helst äta utav det till varje måltid, och inte "bara" varje dag...
    Känner du något sug efter något proteinrikt?
    Linser är ett bra tips om man vill få upp proteinet i tomatbaserade rätter, texköttfärssås, tomatsås, soppor, grytor osv :) 

• Trinity78
    Ellasario skrev 2010-11-02 10:18:13 följande:
    Hur mycket äter du då utav ovanstående? Du ska ju helst äta utav det till varje måltid, och inte "bara" varje dag...
    Känner du något sug efter något proteinrikt?
    Linser är ett bra tips om man vill få upp proteinet i tomatbaserade rätter, texköttfärssås, tomatsås, soppor, grytor osv :) 
    Jag äter ägg eller skinka på frukostmackan, oftast kyckling eller kött till lunch och fisk, kyckling eller kött till middag. Det borde bli en hel del protein, tycker jag. Jag har inget direkt sug efter protein (inte mer än normalt) men symptomen stämmer in på mig -  viktnedgång, diarréer, huvudvärk, trötthet, muskelsvaghet och lågt blodtryck. Och så klart att blodprovet bekräftade detta.
    Reproductively challenged
Svar på tråden Proteinbrist