Trivs inte på jobbet...*ledsen
För några månader sedan började jag på nytt jobb och var jätteglad över att ha fått komma till just den här avdelningen, jag jobbar som sjuksköterska på ett sjukhus.
Jag brukar ha lätt att smälta in och är oftast omtyckt eftersom jag är lättsam och rolig att vara med och jag tar jobbet på allvar. Jag har aldrig haft några problem med arbetskamrater utan har haft jättelätt att få kompisar på sjukhuset.
Men på den här arbetsplatsen känner jag mig bara ledsen och utanför. Det är en sån hemsk hierarki. Då jag framfört klagomål till en kollega blev hon vansinnig och pratade med kollegorna (hon trodde inte att jag hörde) om att jag minsann inte skulle tro att jag var något och hon hade minsann jobbat där i 20 år och så kom jag och trodde att jag skulle säga till HENNE vad hon skulle göra. Läkarna hälsar inte i korridoren och många av undersköterskorna är bitchiga mot mig och andra nya sköterskor. De undanhåller information, tisslar och tasslar och lägger sig hela tiden i vad jag, och de andra nya sköterskorna, gör. De häckar på expeditionen och liksom väntar på att få tillrättavisa.
De äldre sjuksköterskorna behandlar mig som om jag vore ett litet barn fast jag jobbat länge inom vården. De tror inte ens att jag kan dela medicin...
Det är så jäkla TRIST att jobba och jag har MAGVÄRK varje gång jag går dit. Ska jag berätta för chefen hur jag känner eller ställer det till det för mig mer? Hon är "kompis" med alla bitchar och jag är rädd för att hon tar parti för dem. Jag har pratat med andra nya som känner likadant och jag vet minst en person som slutat på avdelningen pga att hon blev mobbad.
Vad tycker ni att jag ska göra?