• Trinity78

Några enkla regler för en trevlig Halloween

Om föräldrar kunde följa några enkla regler vid Halloween skulle det bli en trevligare helg för alla och många skulle förhoppningsvis inte bli så negativt inställda.

Skicka ut era barn på rätt dag, alltså 31 okt. Ni kan inte förvänta er att folk ska ha smågodis hemma varenda dag. Var utklädda. Lägg ner lite energi och tänk på att det faktiskt är ni som BER om något. De ni ringer på hos har ingen skyldighet att ge er något. Se det som ett uppträdande som ni får en belöning för. Be inte om pengar. Det är girigt och taffligt. Lär era barn att vara tacksamma för det de får, även om det är en frukt. Kasta INTE ägg eller andra dumma bus om barnen inte får godis! Det är skadegörelse och kan polisanmälas. Ring bara på de hus som har Halloweendekorationer, helst en tänd pumpalykta. Det är en signal att husägarna också firas Halloween. Följ med era barn. Då vet ni vad som sägs och görs om ord skulle stå mot ord.
    Reproductively challenged
  • Svar på tråden Några enkla regler för en trevlig Halloween
  • Trinity78

Tack! Formateringen blev lite konstig men det går nog att läsa ändå.

• La Lola

Bra skrivet!

Spara reglerna inför framtida år tycker jag.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Trinity78
    La Lola skrev 2010-11-03 08:53:28 följande:
    Bra skrivet!

Spara reglerna inför framtida år tycker jag.
    Vi får hjälpas åt att komma ihåg
  • La Lola
    Trinity78 skrev 2010-11-03 19:14:07 följande:
    Vi får hjälpas åt att komma ihåg
    Lätt!
  • nikotinkick

Jag fick påringning i Lördags(rätt dag) 4 ungar som väl hade klätt ut sig lite halvt. Förra året hade jag inget godis hemma(då jag inte själv firat/firar halloweeen) iår hade jag det mest av en slump och snäll som man är delade man ut lite godis. Men det är en bra tråd, för ungarna verkade inte visa särskillt mycket tacksamhet.(kanske inget man lär barn nuförtiden)

Usch nu lät jag säkert jättegammal.

• Chaia

Halloween är den 31/10, men enligt vänner i USA går barnen "trick or treat" kvällen innan. Alltså den 30:e. Ett litet tillägg.

• Trinity78
    Chaia skrev 2010-11-04 06:47:58 följande:
    Halloween är den 31/10, men enligt vänner i USA går barnen "trick or treat" kvällen innan. Alltså den 30:e. Ett litet tillägg.
    Det kanske är just så där de bor, jag vet inte, men majoriteten firar den 31:a
  • La Lola
    nikotinkick skrev 2010-11-04 06:34:38 följande:
    Jag fick påringning i Lördags(rätt dag) 4 ungar som väl hade klätt ut sig lite halvt. Förra året hade jag inget godis hemma(då jag inte själv firat/firar halloweeen) iår hade jag det mest av en slump och snäll som man är delade man ut lite godis. Men det är en bra tråd, för ungarna verkade inte visa särskillt mycket tacksamhet.(kanske inget man lär barn nuförtiden)

Usch nu lät jag säkert jättegammal.
    Rätt dag?
    Halloween var i söndags.
  • Hannaliten
    Chaia skrev 2010-11-04 06:47:58 följande:
    Eh nej. Jag har bott i USA i 11 år nu och vet att man INTE går runt på fel dag. Alla går den 31:a oavsett vilken veckodag detta är.
Svar på tråden Några enkla regler för en trevlig Halloween