• Xadime

Graviditetsillamående före plus - möjligt?

Kan man bli graviditetsillamående men ändå testa negativt? Hur länge kan man vara illamående innan hcg-halten är tillräckligt hög för ett plus, jag vill höra hur det varit för er som känt illamående, testat minus och sen testat plus sen...hur lång tid tog det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-31 14:23
    Står på flera sidor på nätet att illamående först kan komma några veckor efter BIM, är illamående innan bara inbillning då?

• Svar på tråden Graviditetsillamående före plus - möjligt?
  • Philippa

Illamående kan man vara av annat oxå.. mår man illa pga graviditet beror det på att hormonerna är så höga och kroppen inte är van, man har alltså vist plus på testerna.

• Blå Flygare

Man kan te.x. bli illamående av kosttillskott, särskillt om det är järn i. Jag fick morgonillamående innan jag blev gravid

• Xadime

Då finns det inget hopp att det illamående jag känner tyder på graviditet då jag fick negativt på testet =( Tänker att jag inbillar mig säkert illamående och försöker låtsas att jag inte mår illa men det går inte. I kombination med svullna tyngre bröst vill jag ju gärna tro på graviditet men det verkar ju vara kört för jag kan inte komma på nån annan anledning till att jag skulle vara illamående...

• längtan8402

jooodåå, sist jag vaar gravid, så började jag må lite smått illa på dagarna och kvällarna redan en vecka efter äl.. samt trött.. jag minns det så väl, jag anade att jag va gravid, men kände precis som du , att hallå, det måste väll vara för tidigt för att känna såhär redan ? jag testade neg på testerna då ju... men senare, två veckor efter det, elelr tre (minns inte riktigt exakt) så visade det plus.

• mittförstabarn01

Jag mår också illa! Jag har BIM den 7e (ca), så nu är det bara vänta o se. Brösten har svällt upp två storlekar (!) och jag har en känsla i nedre delen av magen, som en liten knuta som bara spänner sådär lite grand. Jag vågar inte ens hoppas! Det är mitt och killens första försök, det känns alldeles för enkelt ska jag säga!! Om det nu skulle vara så. Jag testade igår morse och testade negativt, men jag är ju medveten om att det är för tidigt för att få svar ännu, men jag tänkte att kanske! :P. Har "mens smärtor" lite då och då, men de går över på en gång och det brukar dom inte göra. Jag kan inte sova, men det är nog för att jag är så trött under dagarna så att jag sover på kvällen, trött, trött, tröttast. Är jag inte gravid är jag kanske skengravid, eller så är det något annat fel på mig!

Men jag hoppas hoppas hoppas och jag hoppas för er med :)

• PMD

Jag har mått illa på morgonen i 2 dagar nu samt att det kan komma i omgångar på eftermiddagen. Bröstvårtorna är jätteömna och jag har BIM den 10 november.. jag brukar inte ha ömma bröstvårtor så jag är fundersam. dessutom har jag fått enormt behov av godis.. blir fundersam

Svar på tråden Graviditetsillamående före plus - möjligt?