• HannaS86

Vad hade man för träningskläder på 80-talet? Alla tips uppskattas :)

Mitt gym ska ha 80-talsvecka om någon månad och då är tanken att man gärna får klä sig i sådana träningskläder som man hade på 80-talet. Jag tycker det låter jättekul och vill gärna vara med på det men eftersom jag är född -86 vet jag inte riktigt vad man hade på sig?

Vad hade man för typ av plagg på över/underkropp? Vilka färger? Nån särskild typ av frisyrer/håruppsättningar som var inne då? Pannband? (eller är det nåt jag bara fått för mig?) Uppskattar alla idéer och förslag :)

• Svar på tråden Vad hade man för träningskläder på 80-talet? Alla tips uppskattas :)
  • Marleen

exakt så som ovan säger :)....cooolt

• HannaS86

Å herregud, ska man ha baddräktsaktiga kläder på sig? hahaha. Jag med mina feta lår kommer ju se något löjlig ut. Fungerar det med tights, benvärmare, linne och shorts till för att dölja låren?

• Marleen

de e ju inte 80-tal med skjorts...

• Marleen
    shorts (fick hjärnsläpp)
  • HannaS86

Skit också, jag hade hoppats att det kanske var lite inne ett år under 80-talet eller så ;) Men då har jag fått massa bra tips, får se om jag vågar mig på tights bara =) Jag hade fått för mig att man kanske hade linnen, typ 2st där ett är tight under och ett är kortare och vidare över men det var ju helt fel. Jag har verkligen dålig koll på mode :)

• HannaS86

Tack, har inga såna korta shorts men jag ska rota igenom hela garderoben och min mammas garderob med, det borde ju dyka upp något lämpligt :) Eftersom det är en hel vecka och det är rätt kul när de kör teman så känns det som jag vill ha såna kläder 1-2 gånger iaf. Denna veckan har det varit glamourvecka eftersom gymmet fyller 1 år och några av de kvinnliga instruktörerna har haft klänningar och höga skor medan den manliga instruktören på bodycombat körde på glittrigt linne, glittriga "handledsband" och även en fin tyllkjol. Och till den delen där men tänker sig att man har ett låtsassvärd körde han med ett rosa trollspö. Jättesött :)

• Laura05

Joggingdress som det stod TAKANO på bröstet.

• Tant Green

Korta glansiga shorts hade jag på 80-talet i alla fall (när jag gick på högstadiet/gymnasiet). Och Adidas Trimm Trab-skor (de mörkblå med ljusblå ränder: http://www.kicksonfire.com/adidas/adidas-trimm-trab/).

Sönderklippt collegetröja var bra, alltså man hade klippt upp halsringningen så den blev ganska stor, och ärmarna var avklippta. (ska se om jag kan hitta en bild...) Också kan man ha ett linne under.

En neonfärgad scarves som pannband piggar ju alltid upp Och självklart benvärmare.

• Tant Green
    Tant Green skrev 2010-11-01 20:06:46 följande:

Sönderklippt collegetröja var bra, alltså man hade klippt upp halsringningen så den blev ganska stor, och ärmarna var avklippta. (ska se om jag kan hitta en bild...) Också kan man ha ett linne under.

Flashdance är ju bra inspiration http://media.photobucket.com/image/flashdance/NightSky_SF/Flashdance.jpg En sån där avklippt collegetröja tänkte jag på, hon har ju rätt långa ärmar på den men de kan man klippa av kortare om man vill
  • HannaS86
    Laura05 skrev 2010-11-01 19:46:43 följande:
    Joggingdress som det stod TAKANO på bröstet.
    Hehe kan bli svårt att fixa fram :)

Tack för tipsen konichiwa och sudd, detta kommer bli så roligt :D
Svar på tråden Vad hade man för träningskläder på 80-talet? Alla tips uppskattas :)