Hög feber endast...?
Bullan1978 skrev 2010-10-31 22:49:23 följande:
Min dotter på 1,7 år har hög feber sedan igår eftermiddag, Febern är uppe i 40 grader just nu och febern har pendlat förut men hittills aldrig varit så hög. Hittills har hennes feber sänkts om jag ger henne Alvedon och hon kvicknar till och börjar både äta och dricka. Nu har febern kommit tillbaka efter en Alvedonkur och den har kommit tillbaka högre än någonsin tidigare. Hon har aldrig förut någonsin haft så hög feber så det är därför jag blir extra orolig...Det som jag tycker är konstigt är att hon inte har några andra symptom på sjukdom... Bara feber... Kan man enbart ha feber och ingenting annat??
Har läst att om febernedsättande medicin har önskad effekt så är det inte en allvarlig infektion men om medicinen inte tar då är det risk för en allvarlig infektion. Men Alvedonen tar ju på henne så jag hoppas det inte är någon allvarlig infektion hon har...
Vad gör jag om febern stiger upp till 41 grader? Då är det väl läget ganska allvarligt?
Jag har henne i ett svalt rum, inga kläder mer än blöja. Hon sover men andas snabbt och vaknar till då och då och yrar lite... Mäter med örontermometer då hon ligger och sover för att ha koll...
Andas hon väldigt snabbt trots febernedsättande bör du nog ringa rådgivningen och ev. åka till dr.