• GLS

Är det verkligen bara fel på männen?

Kvinnor har väl lite mer tendens till att gnälla tror jag. 
    Män är väl lite mer "jaja, det blir nog bra" och sen är det bra med det.
    Vilket troligen tolkas som att de inte bryr sig, jag vet att det är så hemma hos mig.
    Jag skakar av mig det mesta och bråkar vi så tycker jag att man kan kramas och kyssas fast man är sura på varandra. Menar man har ju samma känslor fast man är arg....

Om man ska prata kvinnomisshandel så tycker jag att det är ett av de larvigaste uttrycken som finns. 
    Gillar det "nya" våld inom närstående relationer, eller något liknande.

Jag personligen anser att vissa människor förtjänar att få stryk, detta gäller allt utom barn och jag kan förstå människor som blir så frustrerade så de misshandlar sin sambo eller liknande. 

Det är inte ok men jag säger att jag förstår dem.
    Kvinnor är så obegripligt jävla korkade ibland ... även män! 

Sen att slita fram "kvinnomisshandelskortet" så fort något inte stämmer överens med ens egna lilla värld är bara trams. Samma sak med hur jävla hemskt det är att föda barn och allt sånt kvinnligt. Trams! 

Om en kvinna som bor ihop med en man slår honom och mannen slår tillbaka då är det mannens fel osv osv.

Tillbaka till ämnet:
    Har själv läst inlägg som min kvinna har skrivit om mig och anser att det är så väldigt jävla överdrivet för att det ska bli synd om henne och jag ska bli syndabocken osv osv.
    Jag hade troligen gjort något liknande(se nedan)Demon

Saken är som den: På Internet är den som skriver en ängel, gudagåva och kan allt!
    Man överdriver för att få sig själv att verka bättre än vad man är.  
    Kvinnorna har väl lite mer behov att skriva av sig över att deras män inte förstår osv osv, män(tänker på mig själv i första hand) berättar allt för en vän och sen är det bra med det. De flesta män i samma läge vet precis hur det är.
    Kvinnan har fått för sig en sak  och så är det, även om de har fel så har de rätt. 

Som när man ska renovera hemma, man får inte göra som man själv vill utan man ska göra på hennes sätt. Slutpratat, hon vet bäst och så är det med det...... 

Lite gnäll från min sida men det kompenserar upp lite!

För att vara ännu mer jävlig så säger jag som avslut att Feminism är skitkorkat!
    Det är mode och anses vara politiskt korrekt och det är vad det handlar om.

En sann sympatisk människa är inte Feminist utan Humanist. Så!  

• GLS

en spontan sak jag kom på är: 

Det är inte värt det.

Lite så tänker jag när jag låter det passera, även om det är helt galet så sväljer jag detta och låter henne göra som hon vill.
    De gånger jag säger emot brukar jag ge mig för att slippa helvetet som kommer om man står på sig.

De styr oss med deras humör, skyller på hormorner och div när de är fullt medvetna om vad de igentligen gör.

Jag är inte den som inte kan prata för mig och göra min sak sagd, men med henne är det annorlunda.
    Vet inte om jag är feg eller konflikträdd men något är det där inne som gör att jag inte hugger varje gång.

När jag slutade snusa så högg jag, vad jag anser lite partiskt sådär lika mycket som hon brukar hugga på mig. 
    Då gick det helt plötsligt inte att vara hemma med mig, visst ibland var det väl lite väl men ändå i stil med hennes humör. . .

Ska nog gräva ner henne så fort tjälen släpper.
    Sa det till en kompis i dagarna, han sa att han hade en marktinare eller vad han kallade det som man använder för att tina backen så man kan gräva.
    Denna kunde jag låna om jag ville..... även en grävmaskin.

Är det typiskt mans-snack? 

Typiskt kvinnoprat är väl hur bra de har tuktat mannen så nu sköter han sig. Se så bra jag är, oh så stark kvinna. Stark måhända, men helt omöjligt att föra en diskussion med.

Låter jag som en kvinnohatare så är det inte så, jag gillar kvinnor. De få som faktiskt är vettiga.
    Just nu står jag och väger om min sambo är det eller inte.  

• GLS

och minsta sak man säger emot eller inte gör som de anser vara det bästa viset är det som om deras värld rasade samman. 

Jag hade kunnat gnälla i evigheter och dra exempel, men jag är rädd att mitt tagenbord inte skulle klara belastningen.  

Svar på tråden Är det verkligen bara fel på männen?