• jina

Sämre syn när man ammar

Någon mer än jag som fått sämre syn under amningstiden? Skulle verkligen behöva köpa nya glasögon/linser men har fått rådet att vänta tills jag slutat amma. Suck...

• Svar på tråden Sämre syn när man ammar
  • Hjärtapåtråd

Samma här. "Fick" inte köpa nya glasögon och linser för optikern under graviditeten eller amningen så nu väntar jag. Men när amningen är slut så finns det väl inga pengar förstås.

• Ems

jag fick rådet att vänta medan jag var gravid. gäller det amma också?
    det börjar bli lite akut, känner mig halvblind.

• jina

Undrar om synfelet går tillbaka? Har fått luddiga svar av optikern, men det verkar inte vara omöjligt. Synd om man lagt ner flera tusenlappar i onödan då. Vissa köper tydligen glasögon för denna mellan period iallafall.

• Naimiez

Samma här.....Fick dock köpa när jag var gravid men inte när jag ammade

• Amorella

För mig var det tvärtom! Var på linskoll i åttonde månaden och min syn hade förbättrats på ena ögat! Fick byta från 4.25 till 4.00 i styrka. Nu när jag var på koll sist - 6 månader efter förlossningen - var denna förbättring fortfarande kvar! Enligt min optiker kunde det hända att synen förbättrades när man var gravid. Visste inte att även det motsatta kunde ske - vilken tur jag hade!

• Tbulle

Min syn har också förbättrats under graviditeten. Fick också rådet av min optiker att vänta med nya glasögon tills efter amningen är avklarad. Köpte dock nya linser under grav och de har funkat.

• Löv My Boyz

Jag har fått den nyligen... trodde att det var trötheten!!

• Catta1

Köpte nya just när jag slutat, nu behöver jag nya!! Jag skulle nog väntat lite till misstänker jag.

• Flamma

Den tankan har inte slagit mej! Men ja har ju blitt halvblind... Tycker nog att det har försämrats en hel del! Ska nog fundera på nya briller...

• vadskajaghetadå

same here

jag ser t. om som eldflammor

Svar på tråden Sämre syn när man ammar