• aussie

Bli sjukskriven för migrän?

En till med migrän, sedan 11-årsåldern. 25 års migränhistorik.

Zomig funkade aldrig för mig. Däremot morfin. Det enda med det har varit att man inte gärna skrivit ut det, men det har getts akut och intravenöst på sjukhus.

Jag har migrän något mer sällan än en del av er andra stackare, nämligen 1) strax innan och under mens (ca 5 dagar per månad) och 2) vid åska eller tryckförändringar. Har fortfarande ingen lösning, jobbar heltid, studerar heltid, ensamstående mamma på heltid. Och har migrän. Ingen idealisk situation mao. Could do with some help from det svenska samhället...man ska vara så förbannat tapper hela tiden. Skittrött på allt just nu.

Har också spänningshuvudvärk och säkert smärtstillandeutlöst huvudvärk, som om jag inte snabbt tar treo comp eller voltarenT går över till migränanfall. Har hänt ofta att jag i brist på medicin tillgänglig dragit smärtan för långt...har ni också märkt det? Att spänningshuvudvärk...för lång väntan på att ta alvedon/treo, kan glida över i ett riktigt skräckanfall. (Jag gillar nämligen inte att ta medicin och brukar ibland låta det gå lite för långt).

Fråga: Om ni kommit till ny doktor, brukar ni ombes öppna munnen och räcka ut tungan så att de får konstatera att ni har en "ekbladstunga"?

Svar på tråden Bli sjukskriven för migrän?