Bli sjukskriven för migrän?
Samma för mig. Jag har också 18st/uttag. Man når full rabatt ganska snart när man äter zomig ofta.
Jag har aldrig tappat effekten av zomig trots a tt jag har ätit det vaarje dag vissa månader så det tror jag inte att du behöver oroa dig för.
Många förstår inte hur det är att ha migrån. jag kan träffa en bekant på stan som säger..: åh jag har sån migrån. Då knallar man inte omkring på stan..
Och även fast man tar Zomig så mår man ju inte bra. Dessa tabletter har väldiga biverkningar.
Prata med din läkare, be om en sjukskrivning. Du vet att man även kan få något form av högkostnadsskydd oxå va så att du slipper karensdagen?
Vet inte hur det går till men min kollega har det oxå.
Om tabletterna fungerar så bra för dig, borde det göra någon skilllnad för mig om jag använde tabletterna ist? Du skrev att ditt anfall försvinner helt och hållet, men det borde inte vara någon skillnad för min del om jag använder sprayen eller tabletterna?
Det stämmer att jag har 5mg sprayen. Jag brukar ta en dos så fort jag börjar få ont, och sen ofta tar jag en dos till ett par timmar senare. Man använder upp de där 18 dos paketen rätt fort så jag tackar gudarna att det är gratis ett halvår till för mig.
Jag känner av biverkningar från Zomigen, men det är egentligen ganska sköna biverkningar. Jag blir matt i hela kroppen, svag i musklerna och orkerlös. Det beror ju såklart även på migränen, men det är en ganska skön känsla. Man slappnar av liksom.