Inlägg från: ALEXA02 |Visa alla inlägg
  • ALEXA02

Är du för eller emot dödsstraff?

Håller inte med om meningen 'Mördar man en mördare så är man ju inte bättre själv'

Tycker att det är stor skillnad eftersom om man avrättar en mördare så dödar man någon som mördat 
    någon (säg en oskyldig människa).
    Dödar man mördaren så skyddar man dessutom samhället från denna människa

Den oskyldiga hade inte mördat någon men blev likväl mördad.

Om jag är för eller emot dödsstraff är en annan femma

• ALEXA02

Shit vad du snurrar till det.

Hur vet du att mördaren är skyldig?
    Hur vet du att den mördade inte har mördat?

Skyddar samhället från mördaren? Men dom flesta som mördat någon är inga Hannibal Lecter om du nu tror det.
    Återfallsförbrytare finns det gott om. vet du inte det?.
    Dessutom kostar det samhället mindre pengar att avrätta än att hålla med mat och husrum i finkan.

Men seriöst shitvadjaghatar, det  var ett exempel så ponera att mördaren var skyldig och den mördade var oskyldig, nu förstår du  vad jag menar va?
  • ALEXA02
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-01 18:31:21 följande:
    Jo, fast man kan inte döda någon bara för att den kanske kommer göra det igen, det vore ju helt insane!

Jag förstår vad du menar, men samtidigt så avrättas oskyldiga.

Att folk ska få leva eller dö ska ju knappast ha någonting med ekonomi att göra, då kan man ju abortera foster till mammor som ändå inte komemr ha råd att behålla dom.
    Jag säger bara att jag tycker det är skillnad mellan avrättning av en mördare och dödandet av en oskyldig människa.
  • ALEXA02

shitvadjaghatar skrev 2010-11-01 18:43:45 följande:
    Ja det tycker jag också, jag  tycker det är värre med en avrättning än ett mord.

Försöker du vara politiskt korrekt nu så är du bara pinsam.

Så då håller du  alltså med om detta?
    Att när du avrättar mannen som torterade, våldtog och mördade ditt enda barn så utför du ett värre brott än han.

• ALEXA02
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-01 19:17:55 följande:
    Nej, jag försöker ingenting.
     Men jag är inte staten, jag är en privatperson.

Om jag slår ihjäl eller skjuter den som torterat och våldtagit mitt barn så är det en helt annan sak än att samhället gör det.

Ser du inte skillnad på dom två sakerna?
    Nej jag ser inte skillnad eftersom det inte är någon skillnad.
    Avrätta betyder att man verkställer ett dödsstraff. Det har ingenting med samhället att göra.

Så då håller du alltså med om detta?
    Att när du avrättar mannen som torterade, våldtog och mördade ditt enda barn så utför du ett värre brott än han.

Eller OK då, att när staten avrättar mannen som torterade, våldtog och mördade ditt enda barn så utför du ett värre brott än han.
  • ALEXA02

Staten inte du.

Eller OK då, att när staten avrättar mannen som torterade, våldtog och mördade ditt enda barn så utför staten ett värre brott än han

• ALEXA02
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-01 18:43:45 följande:
    Ja det tycker jag också, jag  tycker det är värre med en avrättning än ett mord.

Nej jag utför inte ett värre brott än vad han gör.

Men herregud människa

först skriver du att det är värre med avrättning av skyldig än mord av oskyldig för att sen säga att om du avrättar mördaren så är det inte värre.
    Hur ska du ha det?

• ALEXA02
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-01 20:10:09 följande:
    antar att högskoleutbildningarna haglar i den här tråden
    ...eller inte...
    Rolig är du också
  • ALEXA02
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-01 21:00:44 följande:
    Jag skriver det jag skrivit hela tiden, men eftersom du inte ser någon skillnad på mig som privatperson och staten så känns det svårt, ja nästan omöjligt att förklara. Tyvärr.
    Ok, jag ger upp. Du hade det inte så lätt i skolan va?
Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?