Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Är du för eller emot dödsstraff?

För dödsstraff när det gäller vissa brott.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    snorkan skrev 2010-11-02 15:24:32 följande:
    jasså, vilka brott då? vem ska bestämma vilka som får dö och leva? vem ska döda de som ska dödas?
    ALLA brott som rör barn.
    Samma människor som bestämmer allt annat som rör brott.
  • I Blackrose I
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-02 15:34:42 följande:
    ALLA brott som rör barn?
    Så om jag  ger min 14åring en örfil så ska jag dö som straff för det?
    Äh, men för gudsskull. Jag menade barnvåldtäkt först och främst.
  • I Blackrose I
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-02 15:38:43 följande:
    Åh men för guds skull skriv det då, och inte ALLA brott som rör barn.

Men allvarligt, vad menar du, barnvåldtäkt i första hand, och i andra hand?
    Ber så hemsk mycket om ursäkt. Glömde en bråldelsekund att jag befinner mig på FL där allt man säger vänds och vrids nåt åt skogen.

Barnvåldtäkt är nog det enda jag kan komma på just nu som jag verkligen hade önskat dödsstraff till om jag tänker efter noga.
  • I Blackrose I
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-02 15:44:07 följande:
    Ingen fara.

OK, men då ska jag vrida och vända ännu mer.
    Din 16 åriga son anklagas för att ha haft sex med en 14 tjej. Hon säger att hon inte var med på det.

Vilket sätt vill du att din son dör på?

*jobbig jävel*
    Nu anser jag inte att det är en våldtäkt eller ens fel att en 16åring har sex med en 14åring så jag skulle nog ta "död" på hans spermier genom att köpa spemiedödande medel, en paket kondom och ge honom...
  • I Blackrose I
    Plutteli skrev 2010-11-02 15:48:04 följande:
    Jag är helt emot, oavsett orsak.
    Visst kan man ibland känna att det vore enormt skönt för den lilla djävulen inom en om tex någon som våldtagit ett barn skulle arkibuseras, MEN samtidigt tänker jag att det finns ALLTID felmarginaler där någon oskyldig kan dömas, även för ett sådant brott. Plus att jag helt enkelt alltid ser människor för människor oavsett vad de gjort och jag tror ärligt att för en människa med ett samvete så är det värre att leva ett helt liv i fångenskap med vetskapen om vad man ev. gjort mot någon annan än att dö, och för en sjuk människa utan medvetande...tja.. Ska vi verkligen ta död på folk för att de är sjuka?
    Nej, vi kan ju låta dom härja fritt ute i samhället och ta "död" på fler oskyldiga själar. Vad tycks?!
  • I Blackrose I
    Plutteli skrev 2010-11-02 15:51:44 följande:
    Om din 16 årige son anklagas för att ha sex med en 14 åring utan att hon var med på det så räknas det som våldtäkt av barn, och då hjälper det inte med kondomer
    Ärligt talat så vet jag inte hur jag kommer reagera då. OM det nu är så att hon har blivit våldtagen av min 16-råiga son och det finns tillräckligt med bevis på det så får han ta sitt ansvar.
    I dagens samhälle så ser jag verkligen inte 14-åriga som barn. Min definition av barn är något annat än dagens 14-åriga men men...
  • I Blackrose I
    Plutteli skrev 2010-11-02 15:52:25 följande:
    Eller som jag tycker är bättre: Ha dem inlåsta for life. (JA, vi har faktiskt äkta livstid i Sverige, den kunde dock utnyttjas lite mer)
    Så där är det okej att skattepengarna går till?! Obestämd Well, jag vill då inte att mina skattepengar ska gå till en våldtäksman utan zero samvete.
  • I Blackrose I
    shitvadjaghatar skrev 2010-11-02 15:58:56 följande:
    OK, är det så du väljer att se på det?
    Att en 16 åring som har sex med en 14åring fast hon inte vill, det är inte ens fel??

Det är våldtäkt kan jag upplysa dig om, så du vet. Och dessutom på ett barn, så vilket dödsstraff väljer du?

Eller skrek du kanske "för" lite för fort utan att tänka på vilka det är du faktiskt vill döda?
    Äh, jag kommer inte ändra min uppfattning om vad jag tycker om dödsstraff men jag avslutar diskussionen. Har haft det alldeles för många gånger och tänker inte lägga ner tid på det. Det är inte lönt ändå.
    I Sverige är det fritt fram att göra vad man vill och värsta fall få 7(?)års fängelse så vad jag än anser om saken så spelar det ingen roll.
  • I Blackrose I
    snorkan skrev 2010-11-02 16:17:58 följande:
    trist att du avslutar diskussionen, det är intressant att diskutera med ngn som inte har samma åsikt, jag försöker inte få dig att ändra uppfattning, utan bara lyssna till hur andra tänker som inte har samma uppfattning som en själv
    Jo, jag älskar att diskutera också men just den här diskussionen brukar resultera i att man målas upp som värsta psykfall bara för att man inte delar samma åsikt.
Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?