• Pebblas

Vad ge kvinna som fyller 60, som kan köpa allt själv?

Min svärmor fyller 60, och vi vet inte vad vi ska ge henne. Vi brukar inte ge födelsedagspresenter till svärfar och svärmor, dom vill inte ha, då de kan köpa vad dom vill själva. 
    Men nu när de är 60 års dag, vill jag ge någonting, men vad...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-01 19:10
    Dom äger båt, lantställe, mc.
    Hon är barnmorska, och dom lever för sina barnbarn (våra barn är dock inte hennes biologiska)

• Svar på tråden Vad ge kvinna som fyller 60, som kan köpa allt själv?
  • vargtimme

hembakat -en korg full med goda saker, allt hemgjort.
    Bröd, marmelad, färskost, sockerkaka, skorpor, saft...? Barnen kan ju vara med o baka =)

• Spättan i Midgård

Jag tycker att vargtimmes idé var väldigt bra...
    Men annars kan man alltid ge någon upplevelse present oxå, det brukar vara uppskattat!
    Gå in på www.liveit.se dom har allt möjligt att välja bland...

• lillälva

Ett smycke kanske? Egendesignat? Namnsmycke? Är hon farmor/mormor kan man ju gravera in det? Typ älskade farmor eller något...
    www.alskadebarn.se har jag beställt ifrån flera ggr och varit nöjd!

• Bouganville

Hej

Jag är mycket för gåvor till andra,  från den som igentligen skulle ha fått något, "som redan oftast har allt"

När mina kompisar gifte sig och vägrade presenter så gav vi de en egen "kärleksskog" med 10 träd som planteras i Afrika. Det finnns att man kan ge en barnmorska till en by, get mm. Det är bara att googla runt.

Har själv varit och införskaffat 60 års present idag, det blev att vi gav biljetter till Melodifestivalen. (mina kära syskons ide)

• Bouganville

Läste nu att hon var barnmorska...
    Kom på att det nog heter actionaid...

Viskogen om det gäller träd.

De har också fina kort där de står vad som är utfört, smidigt

• AlexandersMamma

Ja, där går det att köpa näringsmat "påsar" också till barn...

Vi gör alltid en klappsäck på julen, bara för vuxna, förra året hade jag till min mormors gubbe att handla till. Han har pengar, han har precis det ha vill ha, det passade perfekt med en överraskning, han vart glad över att kunna hjälpa och vi var nöjda då det känndes som vi lagt pengarna på något bra ist för på ting som man kanske inte behöver.

Lycka till TS!!!!

• Sorbus

Jag gillar också presenter där man ger bort saker  till andra som behöver. Unicef har olika sådan, allt från myggnät till en jeep.

Om hon tycker så mycket om sina barnbarn är ett förslag att göra en egen liten bok med bilder på barnen och texter till bilderna. Jag har ett par häften som min mamma en gång gjorde till min farmor med bilder från mina första år. Min farmor uppskattade dem och sparade dem hela livet. När hon gick bort fick jag dem, och jag tycker det är jätteroligt att få ha dem, trots att det i grunden är väldigt enkla små häften

• KalleKuling

Gå ut och ät på en restaurang, eller typ wallmans och bjud tanten som fyller år. Uppskattat och ni gör något tillsammans!

• Ramborg

Kiva heter en organisation som förmedlar små lån till entreprenörer i U-länder. De får presentera sig och sin affärsidé på hemsidan, och hur mycket de vill låna och vilken avbetalningstakt. Så får man klicka i hur mycket man vill låna ut till dem. I takt med återbetalningen får man "tillbaka" sitt tillgodohavande på Kiva och kan låna ut till fler om man vill. De har presentkort. Googla!

• angelnrone
    Pebblas skrev 2010-11-01 19:09:19 följande:
    Min svärmor fyller 60, och vi vet inte vad vi ska ge henne. Vi brukar inte ge födelsedagspresenter till svärfar och svärmor, dom vill inte ha, då de kan köpa vad dom vill själva. 
    Men nu när de är 60 års dag, vill jag ge någonting, men vad...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-01 19:10
    Dom äger båt, lantställe, mc.
    Hon är barnmorska, och dom lever för sina barnbarn (våra barn är dock inte hennes biologiska)
    Hejsan Pebblas!

Något som är väldigt kul att ge bort och som verkligen uppskattas är scrapbooking!
    Jag har nu gjort flera kort o nu senast en tavla stor som ett fodral till LP-skiva. Där kan du göra lite kul dikta nåt fint eller klippa ut nåt fint citat och riva kanterna, skrynkla pappret och släta ut det igen så det ser gammalt ut. Sätta lite pärlor, sidenblommor(små), gamla spetsar och kanske rentav nåt rart foto på utav er och på henne. Det är inte bara en fin present utan även ett minne för livet! Jag har gjort och gett bort till just bekanta som har allt  och du kan inte ana vad glada de blev! Det är många ggr roligare att få något man gjort från hjärtat och den stora varianten kostade faktiskt nästan 200 kr när jag köpte materialet, men i både pärlor o blommor blev det ju över till nästa scrapbookinggrej. Har man bara börjat så fortsätter man, det blir så fint! Sen har jag gett bort en kudde där jag skrivit en egen dikt på och som jag sen textade på kuddens ena sida.  Sedan broderade jag texten och det blev också uppskattat så lycka till vännen! Kram
  • englamamman

Något som de inte kan köpa själva är en fin förstoring på din/er familj med eller utan ram beroende på hur mycket man vill lägga.

Svar på tråden Vad ge kvinna som fyller 60, som kan köpa allt själv?