Pebblas skrev 2010-11-01 19:09:19 följande:
Min svärmor fyller 60, och vi vet inte vad vi ska ge henne. Vi brukar inte ge födelsedagspresenter till svärfar och svärmor, dom vill inte ha, då de kan köpa vad dom vill själva.
Men nu när de är 60 års dag, vill jag ge någonting, men vad...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-01 19:10
Dom äger båt, lantställe, mc.
Hon är barnmorska, och dom lever för sina barnbarn (våra barn är dock inte hennes biologiska)
Hejsan Pebblas!
Något som är väldigt kul att ge bort och som verkligen uppskattas är scrapbooking!
Jag har nu gjort flera kort o nu senast en tavla stor som ett fodral till LP-skiva. Där kan du göra lite kul dikta nåt fint eller klippa ut nåt fint citat och riva kanterna, skrynkla pappret och släta ut det igen så det ser gammalt ut. Sätta lite pärlor, sidenblommor(små), gamla spetsar och kanske rentav nåt rart foto på utav er och på henne. Det är inte bara en fin present utan även ett minne för livet! Jag har gjort och gett bort till just bekanta som har allt och du kan inte ana vad glada de blev! Det är många ggr roligare att få något man gjort från hjärtat och den stora varianten kostade faktiskt nästan 200 kr när jag köpte materialet, men i både pärlor o blommor blev det ju över till nästa scrapbookinggrej. Har man bara börjat så fortsätter man, det blir så fint! Sen har jag gett bort en kudde där jag skrivit en egen dikt på och som jag sen textade på kuddens ena sida. Sedan broderade jag texten och det blev också uppskattat så lycka till vännen! Kram