Inlägg från: sopes alva |Visa alla inlägg
  • sopes alva

17-åring, månadspeng, ansvar mm?

men herregud han ska väl klara sig på studiebidraget  då jag förutsätter att han går i gymnasiet!!! sen större utgifter som vinterkläder etc kan ni väl hjälpa till med men mer än så kan jag itne tänka mig att han ska behöva hjälp med om han inte är totalt oansvarig

• sopes alva

OCH under sommar och jullov ska han väl jobba extra jobb!!det är väl dags för hon om som 17åring att göra det???!!!

• sopes alva
    hemlig02 skrev 2010-11-01 22:25:31 följande:
    Varför den otrevliga tonen? Obestämd
    vilken ton??

det verkar bara som om pojken inte jobbar extra vilket en 17åring borde göra och inte bara glida fram och tro att föräldrarna ska ge en allt.  det är inte hälsosamt.
  • sopes alva
    hemlig02 skrev 2010-11-01 22:33:04 följande:
    Han har höstlov och jobbar extra nu. Duktigt  av honom att fixa! Men det är ju ingen självklarhet att man lyckas få ett extrajobb, kan vara svårt!
    ja men vad bra!! jo da vill man verkligen ha ett xtra jobb hittar man. jag har alltid lyckats trots att jag ibland vart ute otroligt sent. det är bara att ringa runt.

sortera post under jul öppnar vägar till timarbete under resten av året liksaså vaktmästare på sjukhusen. sommarvikarie hos bostadsbolagen. visst finns det xtra jobb om man vill ha och planerar för det.
  • sopes alva
    hemlig02 skrev 2010-11-01 22:47:48 följande:
    Tack för tips!!
    mycket handlar om att liga på o singa igen o igen trots att dom säger att dom inte har något elller ber en återkomma senare.

jag har aldrig gått utan extra jobb om jag velat ha ett. och har jag har alltid sett till att vara tillgänglig och inte selektiv bär det gäller visstidsarbeten.

det gäller ju att se till att hjälpa killen att håll amodet uppe så att han inte ger upp om det skulle vara svårt att finna något nån gång.

de större postkontoren kan jag verkligen tipsa om som extra jobb.
Svar på tråden 17-åring, månadspeng, ansvar mm?