• lollisen

Kär i min sons fysioterapeut

Men jösses vad hemskt!

Jag kan mycket väl förstå att man känner stark attraktion/får en stark crush i någon, även om man befinner sig i en relation. Man är inte mer än människa och jag är övertygad om att de allra flesta går igenom detta då de lever tillsammans med någon en längre tid.

Men, det jag reagerar på, är att man planerar att ta det vidare, utan sin partners vetskap. Varför?

Man kanske inte alltid ens behöver berätta om man känner lite för någon annan utanför relationen, det kan göra mer skada än nytta i många fall, då man inte är villig att gå vidare med personen man fått vissa känslor för.

Men varför kan man inte vara ärlig mot sin partner när man faktiskt är villig att ta nästa steg? Jag är så oförstående till att man väljer att ljuga och bedra den människa man har familj och ett helt liv tillsammans med. Så otroligt tragiskt...

Har du, TS, inte större respekt för den partner du valt att elva tillsammans med? HAr du inte ett större förtroende för honom, så att du kan känna att du har möjlighet att vara helt ärlig mot honom?
    Du väljer alltså frivilligt att bedra den man du valt att ha som partner och som far till dina barn?

Jag tycker det är hemskt. Lögner och att bedra... Det är orättvist och så helt igenom oärligt..

Vad hade du känt om du fick reda på bakvägen att han gjort detsamma? och inte sagt något till dig i förväg?

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
Svar på tråden Kär i min sons fysioterapeut