• Anonym

Någon som har städhjälp?

Hej... är det någon familj som har städhjälp som kan säga vad ni betalar i timmen....
    Vi har det jätte jobbigt ekonomiskt, alltså tajt med pengar, jag är helt sjukskriven så jag drar ju inte in så mycket, jag mår så dåligt att jag inte orkar med hemmet så vi måste ha hjälp....
    vi fick idag ett pris från en städfirma, 175;. i timmen

• Svar på tråden Någon som har städhjälp?
  • Anonym (Städare)

Hur tänker ni som anlitar städare till hemstädning kollat ni upp så de har okej arbetsförhållande?
    Kan meddela att väldigt få städfirmor följer avtal, lagar och regler.  Ju billigare pris ju sämre med sådant. Är det något ni tänker på när ni anlitar en firma?

• Anonym
    Anonym (Städare) skrev 2010-11-08 12:47:52 följande:
    Hur tänker ni som anlitar städare till hemstädning kollat ni upp så de har okej arbetsförhållande?
    Kan meddela att väldigt få städfirmor följer avtal, lagar och regler.  Ju billigare pris ju sämre med sådant. Är det något ni tänker på när ni anlitar en firma?
    nej det har jag inte tänkt på.
  • Anonym

vi har ett etablerat företag som heter hemfrid. tror det skall vara ok.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-11-08 12:45:26 följande:
    vad heter den städfirman, åker de utanför gbg med?
    Ja de åker utanför göteborg. har en kompis i kungälv som har dom. Hemfrid heter dom. kolla www.hemfrid.se
  • Anonym (Städare)
    Anonym skrev 2010-11-08 12:53:17 följande:
    vi har ett etablerat företag som heter hemfrid. tror det skall vara ok.
    hemfrid är ett av det värsta i branschen och har inte ens kollektivavtal... Personalen har inte ens resersättning emellan husen utan får bara lön för arbetat tid på plats hos kunden.
  • Anonym
    Anonym (Städare) skrev 2010-11-08 12:59:48 följande:
    hemfrid är ett av det värsta i branschen och har inte ens kollektivavtal... Personalen har inte ens resersättning emellan husen utan får bara lön för arbetat tid på plats hos kunden.
    Hur vet du detta? Skatteverket granskade hefrid för inte sålänge sedan och dom fann ingenting. Konstigt isåfall, har man inte kollektivavtal så ser ju skatteverket det...
  • Anonym

Dessutom taget från deras hemsida:

Alla Hemfridare får:

Kollektivavtal  Ansvarsförsäkringar  Internutbildning Arbetskläder Friskvårdsbidrag
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-08 12:54:03 följande:
    Ja de åker utanför göteborg. har en kompis i kungälv som har dom. Hemfrid heter dom. kolla www.hemfrid.se
    Fattar inte? Vad jag kan se på deras hemsida ärt billigast priset 170 :- per timma??
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-08 12:54:03 följande:
    nu har jag kollat närmare på sidan, hade lite svårt att utläsa tabellerna först....de har en Inställelseavgift per månad så frågan är om vi skulle komma billigare undan än 175:- som den städfirman tog som vi pratat med....
    tänker jag rätt, om vi vill ha städning 4 timmar var annan vecka så blir det  195:- timmen + Inställelseavgiften per månad?
Svar på tråden Någon som har städhjälp?