• Anonym

Någon som har städhjälp?

Hej... är det någon familj som har städhjälp som kan säga vad ni betalar i timmen....
    Vi har det jätte jobbigt ekonomiskt, alltså tajt med pengar, jag är helt sjukskriven så jag drar ju inte in så mycket, jag mår så dåligt att jag inte orkar med hemmet så vi måste ha hjälp....
    vi fick idag ett pris från en städfirma, 175;. i timmen

• Svar på tråden Någon som har städhjälp?
  • gumman 1

Hej!

Vi betalar för 2 tillfällen i månaden (a 4 tim/gång) 1172:- efter rutavdraget. Det blir ca 147 kr/tim. Har en firma som heter HomeWork som ligger i Göteborg. Är nöjd med firman och städerskan.

Hälsningar
    Carina

• Lizzyy

Vi anlitar städhjälp. Vi betalar kring 180kr/tim +moms. Sen kan de dra av hälften på RUTavdrag om man har möjlighet. Tänk på att man måste ha en inkomst att kvitta det mot. Ring skatteverket och fråga hur det fungerar.

Vi bor på 5rok ca 128kvm. När de kommer hit är allt plockat liksom, men de får damma, skura, dammsuga, tvätta toa, speglar, vattna blommor, kolla kylen, fläkten, mm. Det brukar ta kring 1-1,5timme på 2 pers. För det betalar vi efter RUTavdrag ca  300kr. Vi har hjälp varannan vecka. Ibörjan lite oftare, för att komma igång med allt. (organisera garderoberna, hyllor, bytte gardiner, plockade om i skåpen. Nu är allt på sin plats och då går det enkelt och smidigt.

Det är bra att ha ordning i hemmet. Det sägs att hemmets ordning speglar hur ens insida mår...

Jag brukar vara med och hjälpa till.

Hoppas du ska må bättre snart!

Kram 

• Anonym

Kolla upp sidan grannar.se där kan man anlita privatpersoner. Du får betala upp till 1000 kr utan till en privatperson utan att betala skatt.

• Selfish Geene

jag betalar 218.-/timmen efter RUT!! 
    Dessutom är jag inte nöjd med städningen.

Måste nog höra mig för efter en annan städfirma 

• Bumbi6666

1500 kr i mån. Städning två tim varje fredag.

♥♥♥♥ Elias är mitt allt ♥♥♥♥
  • Bumbi6666
    Bumbi6666 skrev 2010-11-01 20:52:20 följande:
    Efter RUT.
    ♥♥♥♥ Elias är mitt allt ♥♥♥♥
  • Anonym

Hur mycket gör de när de kommer och städar? Någon sa att de kollar kylen och fixar garderoben och hyllor?? Vad menas med detta...

• Butterscotch

Jag har precis bokat in mig hos en firma som heter Städfen (www.stadfen.se), de tar 150 kronor i timmen efter avdrag. Inga inställelseavgifter eller liknande.

Blev rekommenderad dem av en kollega. De har inte städat här än, så jag får återkomma efter onsdag med ett betyg.

• Anonym
    gumman 1 skrev 2010-11-01 20:39:54 följande:
    Hej!

Vi betalar för 2 tillfällen i månaden (a 4 tim/gång) 1172:- efter rutavdraget. Det blir ca 147 kr/tim. Har en firma som heter HomeWork som ligger i Göteborg. Är nöjd med firman och städerskan.

Hälsningar
    Carina
    Tack för svar ALLA

Carina, ker de utanför göteborg med? Vi bor söder om kungsbacka...antar att det bl dyrare då?
  • Anonym
    Bumbi6666 skrev 2010-11-01 20:52:20 följande:
    Vad gör de då och gur stort bor du eftersom det går såpas fort?
Svar på tråden Någon som har städhjälp?