• IBN

Babyproffsen i Barkarby - varning

Jag vill bara varna för babyproffsen i Barkarby....

Så himla otrevlig personal och utmärkande är då speciellt Anna som tydligen äger butiken ??!!

De är helt inkompetenta och det enda de gör är att lura på en massa saker som de säger att man behöver. Jag vet att det är vad en säljare skall göra .. att sälja men här känns det inte seriöst. När de sedan även är otrevlig och framför allt mot barn så känns det som fel personer på fel plats.

Känslan jag får är att de vill bli av med tex deras lager och vill man inte köpa det som de rekommenderar då blir man idiotförklarad mer eller mindre.

Åk inte hit ! Om jag jämför dem tex med Babyland i Bromma och Arninge så är de 100 % bättre

• Svar på tråden Babyproffsen i Barkarby - varning
  • Philippa

Hoppas verkligen att du har framfört denna kritik direkt till affären innan du hänger ut dom på detta sätt på nätet....

• eec82

år inte första gången någon varnar för den butiken heller.

• IBN

Jag har framfört kritiken inte bara 1 gång utan flera. Vill bara säga min uppfattning av butiken och tydligen är det fler som känner på samma sätt

• ChAlAn

Oj vad vi har olika uppfattningar. När jag var där fick jag jättebra hjälp av just Anna trots att det var hur mycket folk som helst i butiken. Jag åker alltid dit istället för att åka till babyland i bromma där man inte får nån hjälp alls även om butiken är folktom...

• annat82

Har alltid fått massor med hjälp på Babyland i Bromma men aldrig Babyproffsen i Barkarby. Bara för att kommentera förr inlägget. Att det kan va så olika.

Men håller annars med TS och flera har varnat ett par gånger tidigare på FL och andra platser vad jag sett.
    Har gett butiken 3 chanser och de har varit riktigt otrevliga mot oss varje gång. Har framför min kritik och senast blev jag så dåligt bemött att jag sa rakt ut till dem att jag aldrig kommer tillbaka till en butik som ändå inte vill ha kunder och att de jag känner lär veta om det också
    Och vi har i princip blivit idiotförklarade även fast vi då ville köpa det de rekommenderade. Så även då valde vi att gå någon annanstans.
    Som tur är gäller det inte hela kedjan utan just denna butik verkar det som

• Mallan75
    IBN skrev 2010-11-02 11:00:45 följande:
    Jag vill bara varna för babyproffsen i Barkarby....

Så himla otrevlig personal och utmärkande är då speciellt Anna som tydligen äger butiken ??!!

De är helt inkompetenta och det enda de gör är att lura på en massa saker som de säger att man behöver. Jag vet att det är vad en säljare skall göra .. att sälja men här känns det inte seriöst. När de sedan även är otrevlig och framför allt mot barn så känns det som fel personer på fel plats.

Känslan jag får är att de vill bli av med tex deras lager och vill man inte köpa det som de rekommenderar då blir man idiotförklarad mer eller mindre.

Åk inte hit ! Om jag jämför dem tex med Babyland i Bromma och Arninge så är de 100 % bättre
    Hej!
    Jag undrar varför du återkommer till en butik som är så fruktansvärt dålig, då måste ju du vara ganska pucko Jag håller med förgående talare och tycker du ska säga vad du tycker till butiken ist för att hänga ut en butik och en enskild person här, tycker du ska skämmas, fegt och jättedåligt är vad det är !!!!!
  • IBN

Jag har sagt till både Anna och hennes kollegor vad jag tycker. Jag är inte puckad men när man kanske inte har så många butiker att välja emellan så kanske man även besöker denna skit butik .

Jag vill bara varna andra för att ej handla här men tydligen har några fått bra service men det har inte jag. Jag har blivit lurad på produkter som ej passar för det behovet vi har förklarat .

Jag kommer aldrig mer att besöka denna butiken och min uppfattning på detta forum är att det är vad flera andra ej kommer att göra.

Man kanske tror att de skall bättra sig men när man läser att även andra personer får detta bemötande så förstår man ju deras approach är inte något service tänkande överhuvudtaget.

Jag trodde detta var ett forum där man kan vädra sina åsikter men där kanske jag hade fel !!! Jag tycker varken jag borde skämmas för att hänga ut en butik eller personal som behandlar sina kunder som idioter och skäller ut dem när kunderna ej tycker som dem.

Toppen om andra får super bra service och hjälp för det har inte jag fått !!

• Miss Lau

Jag har varit där en gång och aldrig mer.!

Mer inkompetent och otrevlig personal får man leta efter. Vi ville köpa en bilbarnstol men fick usel hjälp, fel råd och vi fick inte ens testa den modellen vi var mest intresserade av! Säljaren hade dessutom synpunkter på vilken bil vi hade, och han framförde dessa på ett synerligen otrevligt sätt.

Vi handlar alltid på Babyland i Arninge. De kanske inte är så jättebra på allt men de är iallafall trevliga.

• IBN

Observera att jag prisar ej Babyland i Bromma eller Arninge för de är inte världsbäst heller men de är MYCKET bättre än Babyproffsen i Barkarby.

• Mallan75

Att du snackar skit om en enskild butik säger med om dig än butiken...
    Om jag var du skulle jag berätta mina erfarenheter  för butiken inte sprida skit här.
    Jag tycker du är feg som inte ens skriver ditt namn och står för vem du är. Går ju bra att snacka skit när man är anonym...

• theodor

Jag håller med om att barkarby-butiken är usel. Alla trådar om det är ju knappast påhittade. Jag tycker att det är schysst att varna andra så att inte fler råkar ut för dåliga konsument policy. Tack för att du skriver som det är. Jag kan inte annat än hålla med. Ni som inte förstår vad det är som är fel i den butiken har haft tur.

• IBN

Mallan75 - jobbar du på babyproffsen i Barkarby ??

Eftersom du säger att jag är puckad och att jag snackar skit .

Läser du inte ovan , jag har berättat för er I BUTIKEN vad jag tycker
    Senast nu i söndags när jag besökte er med min bilstol som ni har lurat på mig !!
    Som tur var så fick jag hjälp från reppen på Britax igår som ej gav mig samma information som ni gav mig i söndags och när jag köpte den. Ni borde lära er utav honom för där har vi en person som hade både sälj och servicekänsla.

Men ni kommer aldrig mer att behöva se mig  mer i butiken för jag tycker ni är så jäkla dåliga och nu när jag även läser flera andra inlägg i denna tråd och flera andra så förstår jag att det inte är bara jag som fått detta dåliga bemötande.

Jag tycker att ni borde väl ta åt er av kritiken och försöka bättra er. Det hade jag gjort om jag hade jobbat på Babyproffsen i Barkarby.

Jag håller i utbildningar i service & sälj , eftersom ni har mitt nummer så kan ni ju ringa mig om ni önskar utbildning.

• Trojan Rudeboy

Verkar vara något genomgående för Babyproffsen, de är precis lika otrevliga i Linköping. Jag åker hellre till Babyland i Norrköping faktiskt... Läste om att butiken i Helsingborg(?) var likadan, verkar vara nåt kraftigt fel från ledningen inom denna kedja. Känns skönt att barnen börjar bli större så att man slipper handla i den typen av butiker längre...

• krwei

Kan bara hålla med - Det är katastrof. Vill stämma in i varningen....

Karl

• Stinky

Jag tycker Babyproffsen i Barkarby är sådär. Jag har bara blivit trevligt bemött, men däremot har de försökt sälja på en hur mkt skit som helst som man inte behöver. Jag tycker dock att Babyland i Barkarby är ännu värre i så fall! Där kan vi snacka om dålig service och otrevlig personal! Det går väääldigt långsamt i kassan och man får inte ens ett "hej" när man kommer fram efter femtioelva år. Jag undviker att handla där.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Thomas125382685

Samma sak i kungens kurva. Vi skulle hämta vår barnvagn vi lagt handpenning på. Den skulle vara på plats igår. Nu hittar de på historier och säger att den kommer 3 veckor senare. Då säger vi att vi häver köpet. De påstår att vi inte kan häva köpet. Det står väl i köplagen att man har rätt att häva köp om de inte leverar enligt överenskommen tid. Sen börjar de skylla på massa saker. Dator är trasig och emmaljunga. Jag varför lagar ni inte er dator. Den var ju trasig för en vecka sedan också när var inne och tittade. Gå inte till denna affär. Vi skulle ha köpt massa andra saker där också. Vi gick till babyland istället. Men vår barnvagn vet vi inte vad som händer med

Svar på tråden Babyproffsen i Barkarby - varning