• Anonym (nyfiken)

Amway, bra affärside' eller skumt?

Hej, väljer att lägga frågan här för att få vara anonym för vänner och bekanta som frågan kan beröra. Det jag undrar över är om någon känner till något angående direktförsäljningsföretaget Amway? Är det en bra affärside' eller rent pyramispel? Undrar eftersom jag har bekanta som säljer åt dem. Är själv inte intresserad avv att börja med något, har fullt upp som jag har det . Men som sagt, blir lite nyfiken då man hör rätt skilda åsikter om det hela. Och var i ligger skillnaden mot företag som oriflame, tupperware, mary kay och liknande, de bygger väl på samma ide' men man hör ju aldrig negativa saker om dem? någon som sitter inne med lite kunskaper?

• Svar på tråden Amway, bra affärside' eller skumt?
  • Anonym (nyfiken)

Råkade bli två likadana trådar..men vi kör med den här, så lägg era svar här

• Anonym (nyfiken)

Puffar lite..ingen som haft med dem att göra? Eller har någon nära som har eller haft det? Vill gärna ha fakta inte spekulationer om saker man "vet" eller "hört"..Egna erfarenheter skulle vara bäst.

• Anonym (bad shit)

Amway är skumt! Du förlorar bara en massa pengar och gör dig ovän med alla eftersom du måste försöka lura på dem de dyra, dåliga, icke prisvärda produkterna! Du lockas med bilder i magasin på de som tjänar storkovan, men dit når du aldrig! Du måste köpa loss saker och sedan hoppas på att sälja. 

Det är verkligen sektliknande, tycker jag! Svåger och hans fru höll på med det där och var maniska! De försökte bjuda in till möten och allt skulle vara så bra. Min man köpte saker och gick på nåt möte. Som tur var träffade han mig och jag vägrade köpa fler skitsaker.

Sen tog det ett tag och svåger vaknade. Upptäckte att de förlorat pengar (och vänner) på det och drog sig ur!  

Så skit är vad det är! Sakerna är dåliga också! Blir väl så när man ska försöka vara bra på ALLT! Oriflame och Mary Kay satsar ju på kosmetik/skönhetsvård och kan väl lägga sitt krut där. (inte för att jag skulle hoppa på det heller) men Amway har ju allt från pasta till handtvål!  

• Anonym (nyfiken)

Ok..Ja jag har personligen lite svårt för den här typen av verksamheter..Men har ganska nyligen börjat träffa en man som är väldigt inne på det här..Jag kan ju inte bestämma över honom och vad han ska tycka, tror han har tjänat hyfsat på det ändå..Men som sagt det är inte min grej..Blir bara snurrig över vad jag ska anse om att han är intresserad av det hela...

• Fru Anna

När man går på ett möte (vilket jag har råkat göra två gånger) så är det enda de pratar om vilket fantastiskt bonussystem det är för de som säljer. De pratar aldrig om produkterna. Det gör att jag klassar det som pyramidspel eller nåt. I vilket fall något man inte ska ta i ens med tång.

• Anonym (...)

Fast jag tycker att sakerna är kanon..
    Iaf rengöringsprodukterna..

• Anonym

hamnade på ett möte en gång och min reaktion när jag var där var att detta liknar pyramidspel blandat med sekt!

• woopie

det är INTE pyramidspel! varje ben bryts vid 20 och du måste fortsätta att bygga :)

OM det va pyraamidspel... hadw företagsiden hållit i över 50år?

Produkterna är fantastiska. :)

• Anonym (varit med)

Jag var med för ett par år sen, lockades av att jag skulle kunna tjäna pengar, som ensamstående mamma var jag lätt övertalad då jag inte hade det så fett. Det kan säkert fungera OM man har hundratals vänner med mycket pengar, det hade inte jag så jag. Det tar även enorm tid då man ska gå på möten och annat.
    Produkterna är helt ok, men rätt dyra.
    Jag tjänade ingenting, gick snarare back på det hela.

• woopie
    Anonym (varit med) skrev 2010-12-08 22:50:43 följande:
    Jag var med för ett par år sen, lockades av att jag skulle kunna tjäna pengar, som ensamstående mamma var jag lätt övertalad då jag inte hade det så fett. Det kan säkert fungera OM man har hundratals vänner med mycket pengar, det hade inte jag så jag. Det tar även enorm tid då man ska gå på möten och annat.
    Produkterna är helt ok, men rätt dyra.
    Jag tjänade ingenting, gick snarare back på det hela.
    Gäller att man hamnar i rätt Team! Jag är med sen januari 2008. men är inte aktiv. använder produkterna och har några få kunder. Framförallt blir jag inte jagad av mina teamledare som jag vet att andra blivit.

Många team är "bara" ute efter att värva. Jag älskar produkterna. Köper tvättmedel två ggr om året
Svar på tråden Amway, bra affärside' eller skumt?