Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Kan inte få dottern att ta flaskan,LÄNGRE!

Jag borde inte svara eftersom du inte vill ha det här svaret.... 

Min dotter började strula rejält vid strax efter 3 månader. Först ratade hon ena bröstet och fick då tillägg i flaska, vilket var helt okej. Efter ett tag började hon dock att krångla ännu mer vilket vi då listade ut berodde på att hon hade ont av tänder.
    Enda möjligheten till att få henne att äta var då att gå runt och skumpa på henne för att hon skulle amma/ta flaskan. I samband med det började ju såklart min mjölk att sina och hon blev hungrig alldeles för ofta (var 30:e minut) samtidigt som det tog nästna lika lång tid för att få henne att äta (med gallskrik).

I samma veva började hon vägra flaskan, vilket gjorde att det var ju kaos vid varje matning. Tröttsamt är bara förnamnet och stackarn  lär ju knappast blivit mätt heller.

Vi hittade tyvärr ingen lösning på problemet utan att lägga ner amningen helt. Vår dotter ville helt enkelt inte ha det bästa av båda världar, utan tyckte att vi föräldrar fick ta och bestämma oss.
    För mig blev det att lägga ner amningen eftersom den ändå inte fullföljde sitt jobb.

Hoppas verkligen att ni hittar ett sätt att få in flaskan igen! :)  

Svar på tråden Kan inte få dottern att ta flaskan,LÄNGRE!