• Zaria

Kan mamman ändra upplägget efter sitt schema? Vv boende..

Det bästa är väl om man kan kompromissa, ni hjälper henne och hon försöker ändra det hon kan på sitt schema.
    Att behöva ändra tider för sitt jobb om man tvingas är endå en ganska relevant anledning till att byta tider tycker jag.

Tyvärr ser samhället ut som det gör idag, hade jag tex inte haft min sambo hade jag inte kunnat jobba kvar för de har lagt ner "nattis" här i kommunen.

• Zaria
    fjonkan skrev 2010-11-02 14:45:17 följande:
    Jag tror tvärtom. Om mamman har obekväma arbetstider efter dagisstängning så är det för barnens bästa att pendla mellan boendena. Så tror jag men vet egentligen inte. Alla sskare har inte möjlighet till tvättstuguschema så hon har väl inte så mycket val heller. Antar att hon måste jobba som alla vi andra men att hon oxå vill ha sina barn så mycket som möjligt.
    Tror samma sak, jag jobbar inom psykiatrin dvs vården och måste både jobba helger och kvällar, tycker det vore grymt att bara ha barnet varannan helg för att jag är TVUNGEN pga jobbet för att inte bli arbetslös. Tror inte heller det är till barnets bästa att byta boende för en sådan sak.
  • Zaria
    fjonkan skrev 2010-11-02 14:51:24 följande:
    Det är därför jag tror så oxå. Jag är uska med obekväma tider och tror absolut att familjerätten skulle råda till min fördel istället för att råda mig till uppsägning. Har man barn tillsammans på ngt sätt så får man samarbeta så långt det går för barnens bästa, inte för de vuxnas bästa jämt.
    Tror jag med, och FR vill ju oftast att man kompromissar och försöker komma fram till en lösning samt att de skall vara neutrala och se till barnets bästa.

Har folk på mitt jobb också som behöver vara lediga fler kvällar och behöver byta helger ibland på barn och visst försöker man så mycket man kan innom gruppen att byta pass så det skall funka men ibland gör det ju inte alltid det, tex om man bara kan jobba dagtider och inga helger tex, det förutsätter ju att någon vill ta extra helger och fler kvällar vilket jag inte tror att någon vill, så jag tror på en kompromiss dvs att mamman kollar vad hon får ändra i sitt schema och pappan får kolla vad han kan ändra på hemma hos sig.
  • Zaria
    Anonym skrev 2010-11-02 15:06:34 följande:
    Hon har jobbat likadant hela tideen.. Vi tycker att det är bra med kontinuitet och undrar väl lite varför man ska ändra på ett oncept som fungerar.. Tycker också att det verkar väldigt "hattigt" att de aldrig vet hur de ska bo.., som det är nu har de full koll på mamma-vecka och pappa-vecka.. Plus att vi tycker att det är grymt att splittra barnen som är vana att vara hos oss tillsammans.. Snälla någon ge mig hopp...
    Som vi har det nu på mitt jobb har vi bara FÅTT nya scheman, och varit tvungna att acceptera det tillsv...Du låter som du är jättesäker på att det är mamman själv som valt sina tider, är du det?
Svar på tråden Kan mamman ändra upplägget efter sitt schema? Vv boende..