• thee

Kan mamman ändra upplägget efter sitt schema? Vv boende..

Nä, jag tror faktiskt inte hon kan byta om inte ni går med på det. Isf får hon ta det till rätten om hon vill få det ändrat, och då är det inte alls säkert att dem skulle dömma efter hennes schema. Snarare att ni fick bli boende förälder och hon vh. Men detta är bara vad jag TROR! Lycka till!

• thee

Alltså det jag skrev tycker inte jag personligen är det bästa! Men då vi varit i en liknande situation så vet jag att det är så att FR ALDRIG ändrar ett umgänge om inte både föräldrar är med på detta då de inte har befogenhet till det. De är bara förmedlara. Alltså KAN man säga nä till att ändra efter hennes tider. Självklart är det bäst att försöka komma överens o att man träffar barnen lika mycket! Det jag är osäker på är vad som händer om hon tar det till rätten för att få umgänget ändrat.

• thee
    Anonym skrev 2010-11-02 15:06:34 följande:
    Hon har jobbat likadant hela tideen.. Vi tycker att det är bra med kontinuitet och undrar väl lite varför man ska ändra på ett oncept som fungerar.. Tycker också att det verkar väldigt "hattigt" att de aldrig vet hur de ska bo.., som det är nu har de full koll på mamma-vecka och pappa-vecka.. Plus att vi tycker att det är grymt att splittra barnen som är vana att vara hos oss tillsammans.. Snälla någon ge mig hopp...
    Barn mår bra av kontinuitet och det är bra att barnen alltid vet vem som hämtar, gift som skilld. Om ni inte vill eller kanske kan lösa det som hon vill behöver ni inte ställa upp på det.. Men prata med FR, ni kanske kan komma på en annan lösning? Som att ni kanske tar barnen en kväll även under hennes vecka el liknande. Läs mina andra inlägg så får du lite hopp :)
Svar på tråden Kan mamman ändra upplägget efter sitt schema? Vv boende..