• Veronica1

Fostimon & korta varianten,någon med erfarenhet?

Ska snart börja med vårat 4:e IVF försök & ska den här gången göra den korta varianten & använda mig av Fostimon. Har använt Fostimon en gång tidigare & fick ganska bra kvalitet på äggen, för mig är problemet att det inte fäster, har fått tillbaka 2 embryon alla gånger. Den här gången går jag på akupunktur & dricker nån snuskig vetegroddsolja, skulle kunna göra vad som helst för det där plusset.

Kramar till alla kämpare där ute!!!

• Svar på tråden Fostimon & korta varianten,någon med erfarenhet?
  • Stina10

Är inne på vårt ICSI nr 4 och kör med Fostimon. Har kört med Fostimon och menopur tidigare med den korta metoden. Har fått bra ägg men få. Kör nu för först gången med den långa metoden. Se om det hjälper.......

Lycka till !

• myran6801

Vid vårt nästa IVF ska vi köra korta metoden och menopur, har hört om fostimon men jag tror inte vår klinik använder sig av det. Vilken klinik går ni andra på ? Mvh M

• Veronica1

Ok, tack för era svar! Vi går i Umeå & vad jag förstår så har dom nyss börjat med Fostimon, men att det tydligen ska ge bra kvalitet. Jag har använt mig av gonal-f, menopur & nu sist fostimon, hoppas att det går bättre den här gången.

Ha det gott!!!

• Stina10

Vi går i Falun via våran hemklinik. Jag börjar bli lite fundersamma om menopur och fostimon verligen fungerar på mig. Hört att det är extra av LH i dem men har man ett bra värde på LH så är inte de preparaten allid bra. Skulle verkligen vilja prova Puregon eller Gonal-F. Men, men vi får se imorgon på ultra om det finns några superägg........

Lycka till

• Veronica1

Stina10: Lycka till imorgon!!!  Klart superägget/äggen finns där Glad

• Veronica1

myran6801: Vilken klinik går ni på? Stina10: Hur gick det idag??? Nyfiken & Hoppas att det gick bra!  Jag har varit på akupunktur idag igen & det var så skönt, jag blir så avslappnad.

Ha en trevlig kväll

• myran6801
    Veronica1 skrev 2010-11-04 20:16:06 följande:
    myran6801: Vilken klinik går ni på? Stina10: Hur gick det idag??? Nyfiken & Hoppas att det gick bra!  Jag har varit på akupunktur idag igen & det var så skönt, jag blir så avslappnad.

Ha en trevlig kväll
    Vi går på CvL / M
  • Veronica1

Nu är jag igång Glad blandade känslor, är så nervös för hur det ska gå den här gången. Eftersom vi bor i norrland så fick vi ju bara 1 försök & sen får vi betala själva, vi köpte ett sk 3-pack & nu är det sista försöket för oss, så det känns väldigt gruvsamt! Är iaf på sprutdag 3 idag & än så länge känns allt bra Glad

Hur går det för er???

Sköt om er!

• myran6801
    Veronica1 skrev 2010-11-22 12:41:17 följande:
    Nu är jag igång Glad blandade känslor, är så nervös för hur det ska gå den här gången. Eftersom vi bor i norrland så fick vi ju bara 1 försök & sen får vi betala själva, vi köpte ett sk 3-pack & nu är det sista försöket för oss, så det känns väldigt gruvsamt! Är iaf på sprutdag 3 idag & än så länge känns allt bra Glad

Hur går det för er???

Sköt om er!
    Lycka till.  Jag väntar på att få sätta igång, vilket blir i slutet av december och då med menopur och korta metoden. Mvh M
Svar på tråden Fostimon & korta varianten,någon med erfarenhet?