• Anonym (Bajsmamma)

Barnbajs (lite äckligt)

Jag undrar lite hur barnbajs ska vara? Mitt barn är snart 2,5 år och hon är nästan alltid lös i magen.
    Ibland som vatten och oftast som gegga liksom. Kanske en gång av 20 så är det fast, alltså som en klump, sen kanske en gång av 20 så är det stenhårt.

Någon som vill berätta om det är normalt. Det har alltid vart så här men jag börjar känna att magen borde växt till sig snart?
    Sen bajsar hon oftast typ tre gånger om dagen, är det som det ska?

BVC sa sist att jag skulle prova att byta hennes välling till sex-månaders vällingen men det har inte hjälpt det minsta... Nu hade jag tänkt ringa och boka tid hos barnläkaren imorgon, men vill bara kolla så att jag inte är en hysterisk mamma bara, jag har en tendens att vara det  

• Svar på tråden Barnbajs (lite äckligt)
  • jesgad

Min dotter är 4 och hennes bajs är aldrig fast, mer som en kobladda..haha, börjar oxå fundera på om det kan va ngt, hon bajsar 2-3 ggr om dagen. Hon klagar aldrig över magknip och hon äter bra så jag utgår från att det är ok..

• Anonym (Bajsmamma)

Nä min verkar inte heller må dåligt över det och går upp i vikt. Men det har inte hindrat er i toaträningen?
    Tycker ofta dom säger på dagis att det är löst, och då tänker jag att det kanske inte är normalt 

• jesgad

Nä, inte lätt o veta vad som är "normalt"...
    Min dotter har inte varit sådan innan, började nog för ca 1, 5 år...så nu när jag tänker på det så va det i samband med hennes pappas o min seperation..kanske lite stressrelaterat?

• Anonym (Bajsmamma)

Ja det är ju inte omöjligt, själv har jag en väldigt känslig mage och den reagerar så på stress. Men vad kan min vara så stressad av vid 2,5 års ålder. Har ju som sagt alltid vart så här

• tipadora

Min dotter är 3 r, och hon bajsar aldrig "korvar" mer som en smetig massa... (ursäkta!) Har oxå funderat på om det är normalt... Det r alltså inte rinnande, utan som en koblajja ungefr, men som sagt aldrig fasta korvar... På BVC här så sa dom att barn kan ha den hr "ko-konsistensen" upp till 7-8 års åldern, så det skulle inte va någon fara...

• tipadora

Verkar va något fel på mitt ä i förra inlägget... Iallafall, glömde, även min dotter bajsar 2-3 gånger om dagen.

• Anonym (Bajsmamma)

Vad skönt då, kanske inget att ringa barnläkaren för då?

• Tezz80

så länge barnet följer sina kurvor o verkar må bra i övrigt så är det troligen inget konstigt. Min son har inte tålt komjölk men trots att vi uteslutit det är han lös, var hos allergiläkan för ett par månader sedan men hon sa att han nog kommer vara så till han blir fyra. Det är inte ytterligare allergi utan tarmarna tar upp maten för fort o däför kommer bajset ut löst

Svar på tråden Barnbajs (lite äckligt)