• Siri29

Hur mycket kostade er bröllopsring?

Jag har spanat in ringar som är oerhört vackra men kostar runt 15 000. Orimligt pris?
    Min väns ring kostade 200 kronor....

• Svar på tråden Hur mycket kostade er bröllopsring?
  • Happyness

Vet inte exakt. Men 15 000 för en ring är inte ett så högt pris tycker jag inte. Sedan får man ju utgå ifrån sin ekonomi, så för vissa kan det vara otänkbart, och för andra ingenting.

Man ska ju ha förlovningsringen och vigselringen för alltid! (Eller tills en skilsmässa blir aktuell)

• The75

Siri29 vi fick spara lite men större delen kom från en lyckad lägenhetsaffär :0)

• humma

Tror 22 000 för vigselringen och ungefär 5 000 för förlovningsringen.
    15 000 tycker jag inte är så dyrt i det här fallet!

• Multignutten

Ca 100 kr för förlovningsringen, köpte båda ringarna för 2000 kr inkl gravyr. Min vigselring gick på ca 1200 kr, min man lät göra om sin förlovningsring för 700 kr. 

• Meria

Förlovningsringen: 3500:-
    Vigselringen: 4500:-

(¨,) Loke -06 & Isak -08 (,¨)
  • Moggy

Ett par hundra, minns inte exakt. 
    Jag har ingen förlovningsring, vi bytte båda ringar på bröllopet. Vi var rätt unga, hade verkligen inte mycket pengar, och jag är ändå inte mycket för bling-bling. Min ring är det enda smycke jag alltid har på mig, bär i princip aldrig något annat. Så det var inte så att jag inte fick en dyrare som jag hade velat ha.

Köpte den på Silverboden i Gamla Stan i Stockholm. Den har hållit i 10 år! Jag gillar faktiskt att den egentligen inte har något värde för någon annan människa mig. 

• AaronElina

har en bekant vars ring kostade 300 000kr!! riktiga diamanter (stora)   ser dock ut som en ring som likaväl kan koste 79.50 på hm :)

• Tattyn

15 000:- för en vigselring är ett rätt normalt pris, som nämnts här i tråden så finns det självklart dom som har ringar som är bra mycket billigare, och det finns de som har ringar som är bra mycket dyrare. En sak att tänka på att ringen är en av få saker från själva bröllopet som du har kvar för evigt, blommor dör, minnen bleknar, klänningen lämnas igen eller hängs undan i garderobemn och fotona gulnar, ringen däremot kommer att sitta på ditt finger och glittra mot dig varje dag under resten av ditt äktemskap. Slå ut summan av ringen med en uppskattning av hur många år den ska sitta på fingret och slutsumman blir runt 1:- per dag, det är det väl absolut värt?

Min egen vigselring kostade runt 22.600:- och jag ångar inte för en sekund att vi la pengar på ringarna istället för på tex klänningen som bara kostade 1200:-

• Kaxelina

Förlovningsringen kostade 1100 finska mark och bröllopsringen 600 finska mark. :D Orkar inte räkna om det till euro.

• Halkatla

Vigselringen gick på 3500, och det tyckte jag var lagom. Ringen är helt rätt för mig.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Butterscotch

Jag tycker inte att 15.000 är så dyrt, om man vill ha lite stenar av någorlunda bra kvalitet. Det är ju dem man betalar för.

Min vigselring kostade en väldig massa pengar. Vi valde att designa själva och gå till en "privat" guldsmed och få den tillverkad, det blev lite billigare på det viset och lite roligare att ha något som inte är massproducerat.

• fröken argbigga

Min vigselring 4900:-
    Min förlovningsring 5000:-
    Makens förlovningsring(ville ej ha vigselring) 7000:-

15.000 ser jag inte alls som orimligt för en ring. Är ju viktigt att ringen känns rätt när den förmodligen kommer att bli välanvänd. Sen beror det ju så klart på ens ekonomiska förutsättningar, 15.000 är mycket för många men då får man välja vad man vill lägga sina pengar på.

• Fru KM

Vi gick till en guldsmed och designade våra egna ringar i Palladium. Min vigsel och förlovningsring är en ring som ser ut som två o kostade 17 000. Han har bara vigselring, 5 000.

• brünnhilde

20 000 för alla tre tror jag (två förlovningsringar och en vigselring.)

• SE10

ca. 6000 euro för förlovningsringen och 1500 euro för vigselringen. Platina och diamanter designade hos juvelrerare. Han har en ring som kostade ca 500 us dollar.

• lillasmilla

Min ring kostade 17000 + förlovningsringar och modifiering av hans ring, totalt ca 27000. 
    Egen design, tillsammans med en guldsmed i stan. Supernöjd!
    La hellre mer på ringarna än på tex klänningen, ringarna har jag ju på mig varje dag. 

• lindalina

Jag: 32 000kr för vigseringen-vitt guld+diamanter, 7 000kr för  förlovningsringen-vitt guld+liten diamant

Min man: 6 000 förlovningsringen-vitt guld, 4 000 vigseringen( vanlig slet lite tunnare än förlovningsringen)-vitt guld.

HIHI! Mina kostade betydligt mer än min mans.... hehehehe men diamanter skulle han aldrig tänka sig ha på sina ringar(Tur det!!!! :))

Ni kan lägga på era ringar precis det ni tycker är vettigt. Personligen tycker jag inte 15 000 är mycket, det är nåt du förmodligen kommer att ha hela livet.

Svar på tråden Hur mycket kostade er bröllopsring?