Inlägg från: inyourface |Visa alla inlägg
  • inyourface

En pedofil bor i ert område...

Tråden ligger under "allmänt" för jag kunde inte hitta en passande. Ni som är duktiga ni kan flytta. :)

Detta är en fiktiv fråga, inget som hänt mig eller någon jag känner på riktigt.

Here it goes:
    Ponera att ni bor i ett relativt stort område. En dag får ni reda på att det bor en pedofil i ert område, men som aldrig gjort något mot ett barn, och som försöker bli frisk. (hitta inte på egna saker nu, eller skriv "men hur vet man att han inte gjort något,för det vet vi helt enkelt, enligt min fråga.) Ni ser mannen ute när ni gör era vardagliga saker, hämtar barnen, handlar mat osv. Han vinkar och ler. Hur hade ni reagerat?

För min egen del så anser jag att om man aldrig gjort något, fast att man vill, så är man fortfarande oskyldig, och förtjänas att behandlas som en människa. Nu menar jag då de pedofiler som verkligen försöker självmant, att bli söka hjälp och bli friska. Inte de pedofiler som är på väg att göra något, eller som blivit tvingade till behandling.  Jag anser inte mig själv ha rätten att dömma någon som inte gjort något, så jag hade hälsat. Kommentarer som "jävla pedofil älskare" osv, besvaras ej, så gör er inget besvär.

The truth hurts, the lie's worse
  • Svar på tråden En pedofil bor i ert område...
  • inyourface
    carbe skrev 2010-11-02 18:21:07 följande:
    Oj, hade nog inte låtit barnen vara ute själva. Man vet ju inte om/när "frestelsen" blir för stor för honom...Hade nog flyttat därifrån i första hand.
    Oj, hade du flyttat? Jag förstår att man har mer koll på sina barn, frågan var mer om man hade behandlat honom annorlunda när man träffat/sett honom.
  • inyourface
    pussgurkan86 skrev 2010-11-02 18:33:40 följande:
    hade behandlat honom som luft.
    Men alltså, varför? (Är inget påhopp, utan ren nyfikenhet). Han har ju inte gjort något och försöker bli frisk. Förtjänar han inte ens ett hej? Jag menar, jag har velat döda människor när jag varit riktigt förbannad, men har aldrig gjort det, borde inte jag få ett hej heller? :(
  • inyourface
    Anonym (~) skrev 2010-11-02 18:41:18 följande:
    Jag hade behandlat honom som vilken person som helst... fast det hasde ju varit intressant att höra mer om hans problem, hur det var, hur det började... osv, ifall han verkade vara en trevlig person.
    Jag tror han är trevlig, eftersom han aldrig gjort något och verkligen vill bli frisk. Men alla tycker inte som jag. :)
  • inyourface
    Mandy1980 skrev 2010-11-02 18:44:20 följande:
    Ni är så jävla fantastiska. Rädda kräk. Allt är farligt. Absolut allt.
    Jag förstår inte hur du menar? Vem syftar du på? Blir förvirrad :P
  • inyourface
    Lavish skrev 2010-11-02 18:46:18 följande:
    Dels för att jag (och därmed mina barn) inte ska fastna hos personen som "dom där trevliga" så att vi ska finnas kvar i hans tankar. Dels för att jag inte vill att han ska söka ytterligare kontakt och kanske vilja prata och så. För jag är väldigt obekväm med att vara otrevlig, och då skulle jag vara tvungen att vara otrevlig. För jag är hellre otrevlig mot en oskyldig människa än utsätter mina barn för risken.
    Okej, jag förstår dig tror jag. Jag har inga barn själv, men skulle heller aldrig utsätta mina barn för den risken heller. Men om vi säger att du träffar honom när du är ute helt själv och han vinkar? Han stannar inte och vill prata eller så, utan bara vinkar för att liksom känna sig mer hemma i sin nya stad.
  • inyourface
    grind skrev 2010-11-02 21:54:14 följande:
    Alla föräldrar har ett ansvar att skydda sina barn. Barnens säkerhet går före att behandla pedofiler väl. Tror du själv att dina barn skulle förlåtit dig om de som vuxna fått veta att du bjudit in en pedofil i familjen? Sexuellt övergrepp är ett säkert sätt att förstöra ett barns liv.

Pedofiler ska inte bo bland barnfamiljer över huvud taget.
    Förlåt, men du har visst inte ens läst inläggen ordentligt, jag har faktiskt inte skrivit jnågonstans att jag skulle  "bjuda in en pedofil i familjen" så jag tycker faktiskt att du ska ta och lugna dit lite. Och sen för den delen så har jag själv blivit sexuellt utnyttjad när jag var liten så jag vet mycket väl att det kan förstöra barns liv. Läs om min ts istället så ska det nog bli rätt för dig lille vän.

Frågan var INTE huruvida ni skulle bjuda hem honom på middag eller låta era barn leka med honom. Så lägg ner. Frågan var om ni hade hälsat på honom på stan. Det är inte samma sak. Och förstår du inte skillnaden så har jag inte mer att säga.
  • inyourface
    grind skrev 2010-11-02 22:24:01 följande:
    Han beter sig illa bara genom att vara i närheten av barn eftersom han inte kan veta vad det får för konsekvenser. Såg en dokumentär om en pedofil som försökte bli frisk. Han sa att han inte kunde garantera att han inte skulle göra något om han hamnade i närheten. 

I helvete heller att jag skulle behandla en sådan människa väl i närheten av mina barn.  

Ja, det är synd om honom att han är pedofil men han ska ta konsekvenserna av det och bosätta sig och hålla sig så långt borta från barn som det bara är möjligt. 
    Okej, men hur ska det, helt praktiskt, gå att genomföra? Ska han skriva en annons i blocket "man söker lägenhet i stockholm, där får inte bo några barn alls." Det bor liksom barn överallt. Ska han flytta ut till öknen? Mannen har inte gjort någonting, och har accepterat sin sjukdom, och vill och försöker bli frisk. Han förtjänar att bli behandlad med respekt för att han vill bli frisk. Det betyder INTE att man ska bjuda hem honom eller stå och små prata med honom på Ica, utan att om han hälsar när ni ses ute i kvarteret så kan han väl få ett hej. Han har inte gjort något.
  • inyourface
    Spanjoren skrev 2010-11-03 14:23:37 följande:
    Det bor antagligen flera pedofiler, våldtäktsmän och mördare i mitt, och ditt, område, bara att vi inte vet om det. Skulle man förändra sitt beteende för att man råkar känna till ett fall?

Jag undrar vad Ts vill här. Läsa smaskig våldsporr?
    Nu får du allt förklara dig lite hur du menar.
  • inyourface
    grind skrev 2010-11-03 14:38:45 följande:
    När man läser den här tråden inser man att det samhälle vi lever i idag, i snabb utveckling är på väg mot undergång.

Hyllningar av homosexualitet har så smått börja smyga in på hyllningar av pedofili.  
    Jag vill inte ha en massa påhopp om någon grupp i samhället överhuvudtaget så vill du predika om dina fördomar får du bege dig till en annan tråd.
Svar på tråden En pedofil bor i ert område...