Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

En pedofil bor i ert område...

Jag säger artigt men inte inbjudande "hejhej" och går vidare, dvs markerar tydligt att jag hälsar  som en god granne men att jag inte är intresserad av att småprata vidare eller dylikt. 

• Mariohn
    Mandy1980 skrev 2010-11-02 18:44:20 följande:
    Ni är så jävla fantastiska. Rädda kräk. Allt är farligt. Absolut allt.
    Hahaha :´)
  • Mariohn
    grind skrev 2010-11-02 21:43:05 följande:
    Hade varit så otrevlig som möjligt  och samarbetat med grannar inom lagens ramar för att få bort honom. Förhoppningsvis flyttar han när han märker att alla i omgivningen hatar honom.
    Vidrig människosyn. Personen TS beskriver är sjuk och kan inte rå för sin sjukdom. Tvärtom lider han av den och vill bli frisk. Han har inte gjort någon illa utan vet uppenbarligen att det han känner är fel. Man kan inte rå för eller välja ett sjukdomstillstånd. Bara vad man väljer att göra med det. 
  • Mariohn
    grind skrev 2010-11-02 22:03:04 följande:
    Pedofilen behöver inte bo bland barnfamiljer. Det är ett val som han gjort utan hänsyn till omgivningen. Finns ingen anledningen för omgivningen att ta hänsyn till någon som inte tar hänsyn till dem.
    Oj...Vem har sagt att det bodde barnfamiljer där när han flyttade in? Menar du att han pga sin sjukdom ska flytta varje gång någon med barn flyttar till det område han bor på? Det är inte praktiskt genomförbart. Så enkelt är det inte att flytta runt. Huvudsaken här är att mannen inte gjort någon illa och inte vill göra det. Han är inte kriminell. Han är sjuk. Han har sjukdomsinsikt. Han vill ha hjälp. Han har rätt att leva i samhället och ska inte straffas för att han är sjuk. Man ska straffas när man begår brott. Inte för att man är sjuk. 
  • Mariohn
    grind skrev 2010-11-02 22:16:04 följande:
    Straffas av staten när man begått brott ja. Av människor straffas man när man betett sig illa.

Pedofiler ska inte bo bland barnfamiljer. Om han ändå hamnar i kontakt med barnfamiljer ska han absolut inte ta någon kontakt som TS beskriver. Det är brist på respekt och ett allvarligt hot mot barnens säkerhet.

Jag struntar fullständigt om pedofilen känner sig illa till mods när jag ser till att vända alla grannar emot honom. Det är snarare bra eftersom det ökar chanserna att han flyttar.

Ingen vettig förälder har pedofiler springandes runt benen på barnen. Skulle det hända något med barnen skulle varken du eller barnen någonsin kunna förlåta dig.
    Du verkar inte förstå. Han har inte gjort sig skyldig till någonting. HAn vill bli frisk och få hjälp. Han säger hej. Att få människor att hata honom skulle förmodligen snarare leda till att han ger upp kampen mot sin sjukdom och skiter i att kämpa mot den eftersom människor ändå behandlar honom illa. Men något säger mig att du inte studerat beteendevetenskap och psykologi på någon högre nivå. Han har rätt att behandlas som en människa så länge han inte har begått något brott. Jag säger inte att man måste hälsa eller bjuda honom på fest. Men att aktivt vara elak mot någon för att denne är sjuk...det är ett tecken på att man inte är särskilt frisk själv. 
  • Mariohn
    grind skrev 2010-11-02 22:24:01 följande:
    Han beter sig illa bara genom att vara i närheten av barn eftersom han inte kan veta vad det får för konsekvenser. Såg en dokumentär om en pedofil som försökte bli frisk. Han sa att han inte kunde garantera att han inte skulle göra något om han hamnade i närheten. 

I helvete heller att jag skulle behandla en sådan människa väl i närheten av mina barn.  

Ja, det är synd om honom att han är pedofil men han ska ta konsekvenserna av det och bosätta sig och hålla sig så långt borta från barn som det bara är möjligt. 
    Du har sett EN människa som var på ett visst sätt och på det bygger du din uppfattning. En pedofil kan vara en jävligt bra människa. Du kan vara pedofil, medveten och äcklad av din egen läggning och fullt kapabel att styra den. De flesta svenskar har sexfantasier som de aldrig någonsin lever ut. Visste du att en väldigt vanlig sexfantasi bland kvinnor är att bli våldtagen av en eller flera främlingar? Det är en fantasi de inte EGENTLIGEN vill leva ut utan som utspelar sig i deras huvud när de tillfredställer sig själva eller rollspelar med sin partner. Att man har en läggning eller fantasi gör absolut inte att man är en förvirrad varelse som inte kan styra sina handlingar. Att du inte förstår det säger en hel del om dig. 
  • Mariohn
    grind skrev 2010-11-02 22:27:40 följande:
    Jag tycker att de föräldrar som låter sina barn vara i närheten av pedofiler är sjuka i huvudet.

Om han gjort något är ointressant. Barnens säkerhet går före.
    Jag är inte sjuk i huvudet alls. Tvärtom. Jag är välutbildad och lär mitt barn att alla människor förtjänar att behandlas med respekt. Respekt innebär inte att man måste umgås med eller gilla någon. Det innebär att man inte beter sig illa mot folk bara för att man tycker något illa om dem. 
  • Mariohn

Kära grind. En pedofil kan vara en riktigt bra människa. En pedofil kan avsky sin dragning till barn och få hjälp att orka stå ut med den. En pedofil kan ha ägnat hela sitt liv åt att volontärarbeta med gamla människor, operera svårt hjärtsjuka och rädda deras liv och vara organdonator. Att man sexuellt tänder på någonting säger INGENTING om hur man beter sig och väljer att vara som människa. Jag fösvarar ingen som begår brott eller gör illa sina medmänniskor. Men jag tar STARKT avstånd till att folk ska straffas för sina ofrivilliga tankar och sådant som de inte kan hjälpa. Det är LÅNGT mellan tanke och handling. 

• Mariohn
    grind skrev 2010-11-03 14:57:10 följande:
    Det är inga fördomar utan ren logik. 

Ett par med en man och en kvinna i varje föder fler barn än ett par med två kvinnor eller två män. 

Däremot är du för känslodriven för att se på detta rationellt. 
    Det är du som är känslostyrd som inte har förmåga att stanna upp vid ordet pedofil och lyssna på och förstå vad en pedofil är utan genast övermannas av den förvrängda bild av vidriga våldsmän som du uppenbarligen bär inom dig av någon anledning. 
  • Mariohn

Grind...En pedofil som aldrig gjort någon illa och som arbetar heltid med att rädda människors liv som läkare på en intensivvårdsavdelning och aldrig skulle kunna tänka sig att skada någon. Får han rädda livet på någon i din familj om det behövs? 

Svar på tråden En pedofil bor i ert område...