En pedofil bor i ert område...
Jag säger artigt men inte inbjudande "hejhej" och går vidare, dvs markerar tydligt att jag hälsar som en god granne men att jag inte är intresserad av att småprata vidare eller dylikt.
Jag säger artigt men inte inbjudande "hejhej" och går vidare, dvs markerar tydligt att jag hälsar som en god granne men att jag inte är intresserad av att småprata vidare eller dylikt.
Kära grind. En pedofil kan vara en riktigt bra människa. En pedofil kan avsky sin dragning till barn och få hjälp att orka stå ut med den. En pedofil kan ha ägnat hela sitt liv åt att volontärarbeta med gamla människor, operera svårt hjärtsjuka och rädda deras liv och vara organdonator. Att man sexuellt tänder på någonting säger INGENTING om hur man beter sig och väljer att vara som människa. Jag fösvarar ingen som begår brott eller gör illa sina medmänniskor. Men jag tar STARKT avstånd till att folk ska straffas för sina ofrivilliga tankar och sådant som de inte kan hjälpa. Det är LÅNGT mellan tanke och handling.
Grind...En pedofil som aldrig gjort någon illa och som arbetar heltid med att rädda människors liv som läkare på en intensivvårdsavdelning och aldrig skulle kunna tänka sig att skada någon. Får han rädda livet på någon i din familj om det behövs?