• inyourface

En pedofil bor i ert område...

Tråden ligger under "allmänt" för jag kunde inte hitta en passande. Ni som är duktiga ni kan flytta. :)

Detta är en fiktiv fråga, inget som hänt mig eller någon jag känner på riktigt.

Here it goes:
    Ponera att ni bor i ett relativt stort område. En dag får ni reda på att det bor en pedofil i ert område, men som aldrig gjort något mot ett barn, och som försöker bli frisk. (hitta inte på egna saker nu, eller skriv "men hur vet man att han inte gjort något,för det vet vi helt enkelt, enligt min fråga.) Ni ser mannen ute när ni gör era vardagliga saker, hämtar barnen, handlar mat osv. Han vinkar och ler. Hur hade ni reagerat?

För min egen del så anser jag att om man aldrig gjort något, fast att man vill, så är man fortfarande oskyldig, och förtjänas att behandlas som en människa. Nu menar jag då de pedofiler som verkligen försöker självmant, att bli söka hjälp och bli friska. Inte de pedofiler som är på väg att göra något, eller som blivit tvingade till behandling.  Jag anser inte mig själv ha rätten att dömma någon som inte gjort något, så jag hade hälsat. Kommentarer som "jävla pedofil älskare" osv, besvaras ej, så gör er inget besvär.

The truth hurts, the lie's worse
  • Svar på tråden En pedofil bor i ert område...
  • inyourface
    kmn2 skrev 2010-11-03 15:54:51 följande:
    Är du säker på att du inte är pedofil eller homosexuell?
    Det måste du ju nästan vara, eftersom det är deras fel att människan håller på att dö ut!!

Skämt åsido, hoppas din IVF går bra!!
    Nja ibland blir jag irriterad på mannen och funderar på att prova på en flickvän istället. Men jag behåller honom nog ändå, vill ju inte att sveriges befolkning ska dö ut ;)

Tack så mycket!
  • Anonym (u2)
    inyourface skrev 2010-11-02 18:02:53 följande:
    Ponera att ni bor i ett relativt stort område. En dag får ni reda på att det bor en pedofil i ert område, men som aldrig gjort något mot ett barn, och som försöker bli frisk. (hitta inte på egna saker nu, eller skriv "men hur vet man att han inte gjort något,för det vet vi helt enkelt, enligt min fråga.) Ni ser mannen ute när ni gör era vardagliga saker, hämtar barnen, handlar mat osv. Han vinkar och ler. Hur hade ni reagerat?
    Jag hade faktiskt reagerat på det. Jag menar, man känner inte mannen i fråga, men ändå vinkar han och ler? Hade reagerat hursom även om mannen i fråga inte var en pedofil. Sen kan jag tillägga, då jag själv blivit utsatt för sexuella övergrepp som barn, att jag förmodligen mått väldigt dåligt om detta skett i min vardag. Sen får mannen vara hur snäll som helst och avsky sin dragning till barn (som jag såg att någon skrivit), jag hade flytt platsen. Gjort det väldigt tydligt att jag inte ville ha något med detta att göra. Tyvärr. Pedofiler är bland det värsta som finns.
  • seejtaan
    inyourface skrev 2010-11-03 15:47:17 följande:
    Jag har ju redan förklarat det? Jag skrev att frisk från sin attraktion kanske han aldrig blir, men frisk nog till att veta sina begränsningar och arbeta utifrån dom. Det är friskt. Att gå igenom en behandling, och sen tro att man ska kunna flytta till en lägenhet under ett dagis och byta blöja på andra barn, det är inte friskt. Att vilja bli frisk och att försöka, det är friskt i sig själv. Jag lider av depression, har gått på tabletter hela min tonårstid, och nu är jag 21, kommer antagligen alltid få gå på dom för att kunna leva normalt. Jag kommer aldrig bli frisk i den bemärkelsen att jag inte behöver mina tabletter för att må bra, utan frisk i den sak att jag vet mina begränsningar, jobbar utifrån dom, och gör vad jag kan för att må bra. Det är friskt. Förstår du hur jag menar?
    jag fårstår hur DU tänkte, men där tänker vi olika.
    man är INTE frisk för att man vill och försöker, tyvärr.
  • kmn2
    grind skrev 2010-11-03 15:56:49 följande:
    Du är ett offer av samhället. Samhället ska värdera en kvinna efter barnafödande. En kvinnas status ska gå upp så mycket med barnafödande att de frivilligt vill föda fler barn.
    Dina åsikter är läskiga!
    Är du säker på att du hör hemma i vår tidsålder?
  • inyourface
    grind skrev 2010-11-03 15:56:49 följande:
    Du är ett offer av samhället. Samhället ska värdera en kvinna efter barnafödande. En kvinnas status ska gå upp så mycket med barnafödande att de frivilligt vill föda fler barn.
    Du måste skämta med mig? Säg mig då, helt ärligt, bör jag skämmas över att jag inte kan få barn normalt? Och om det då skulle visa sig att inte ens ivf funkar för oss, ska jag skämmas ännu mer då?
  • inyourface
    seejtaan skrev 2010-11-03 15:58:47 följande:
    jag fårstår hur DU tänkte, men där tänker vi olika.
    man är INTE frisk för att man vill och försöker, tyvärr.
    Nej det är man inte, jag håller med dig. Men om man försöker aktivt hela sitt liv, så anser jag honom vara mer frisk än de pedofiler som anser sig ha rätten att ha sex med barn. Det blev ett jävla liv för ett tag sen om en pedofil som bloggade, och som skrivit en text om att hans läggning skulle accepteras precis som homosexuallitet - det är inte friskt.
  • Mariohn

För att inte vara för OT men ändå få fram mitt budskap får jag nog säga att hela denna diskussionen just nu präglas av något som är minst lika skrämmande som en pedofil i ett bostadsområde. Förr i tiden var man rädd för trollen i skogen. Nu är man rädd för pedofilen på området. Och nyckelordet vi söker är troll. 

• grind
    kmn2 skrev 2010-11-03 15:59:16 följande:
    Dina åsikter är läskiga!
    Är du säker på att du hör hemma i vår tidsålder?
    Jag lever före min tid. Det är bara en tidsfråga innan underbefolkning blir samhällets stora problem. Då kommer nödvändiga åtgärder vidtas för att få upp barnafödandet och kvinnor som föder många barn kommer få mycket högre status eftersom alla kommer inse att de gör en samhällsinsats.
  • Mariohn
    grind skrev 2010-11-03 16:02:56 följande:
    Jag lever före min tid. Det är bara en tidsfråga innan underbefolkning blir samhällets stora problem. Då kommer nödvändiga åtgärder vidtas för att få upp barnafödandet och kvinnor som föder många barn kommer få mycket högre status eftersom alla kommer inse att de gör en samhällsinsats.
    JA faktiskt! Vi är på väg mot en underbefolkning vi sällan skådat. Var ute tidigare idag. Ingen på lekplatsen. Måste para mig ikväll. 
  • inyourface
    Mariohn skrev 2010-11-03 16:04:28 följande:
    JA faktiskt! Vi är på väg mot en underbefolkning vi sällan skådat. Var ute tidigare idag. Ingen på lekplatsen. Måste para mig ikväll. 
    HAHAHA, du måste göra din del i samhället!!
Svar på tråden En pedofil bor i ert område...