Du som gjorde kejsarsnitt. Hur länge blev du kvar på BB?
Skriv också om det var planerat, akut eller urakut kejsarsnitt.
Jag var inskriven 5 dagar och fick urakut kejsarsnitt.
Skriv också om det var planerat, akut eller urakut kejsarsnitt.
Jag var inskriven 5 dagar och fick urakut kejsarsnitt.
Jag blev akutsnittade klockan 23 söndagkvällen, var inskriven till på fredagen. Hade fått åka hem redan på tisdagen om det inte varit för att dottern fick höga gulsotsvärden, hon behövde dock aldrig sola som tur var :)
Jag hade akutsnitt och var kvar i 5 dagar pga infektion hos sonen som behövde behandlas.
Själv blev min son direkt nedflyttad till Neo och sen hamnade jag där, men inte inskriven då. Var där i 3 månader.
Gjorde planerat snitt. Skrevs in på tisdagsmorgonen, snittades på förmiddagen och låg kvar två nätter. Åkte hem tidig eftermiddag på torsdagen.
Första barnet: 5 dagar pga att han gick ner mer än 10% och blev lit för gul (akut snitt)
Andra barnet: 2 dagar (planerat snitt)
Akutsnitt med allvarlig infektion, spinalhuvudvärk o blodförgiftning vilket slutade med över 3 veckor på BB inkl jul & nyår..
4 dagar, men det för att jag fick feber när mjölken kom igång och då ville de inte släppa hem mig... annars hade jag åkte hem på 3:e dagen.
Akut snitt torsdag kväll, åkte hem söndag förmiddag en blev utskriven måndag dag. Inga komplikationer.
1a barnet katastrofsnitt/urakut snitt; hem efter 6 dagar (tjatade, orkade inte vara på sjukhus mer, då jag var inlagd även innan)
2a barnet planerat snitt; hem dagen efter
3e barnet planerat snitt; hem efter 2 dagar pga blåsljud på bebisens hjärta, som var ok dagen efter (annars hade jag åkt 1 dag tidigare)