• mamma9905

Är förkyld - vill fortsätta amma, hur?

Jag mamma, som är sååå förkyld och har nog influensa, orkar nästan knappt att amma min son. Men jag kämpar med att amma. Ni som haft förkyld när ni ammar era barn, hur brukar ni göra? Ammar ni ändå eller? Vill ha tipsa så jag kan orka fortsätta att amma min son.

• Svar på tråden Är förkyld - vill fortsätta amma, hur?
  • Spexig

Jovisst. Massor av vätska o sängläge. Liggamning rules! 

Är du så illa däran att du borde in på sjukhus så du kan få dropp? 

• Raskask

Vätska och liggamning som Spexig skriver. Mina har konsekvent vägrat alla andra sätt att äta och inte har jag haft ork att försöka övertala dom när jag varit sjuk heller. Så jag och barnet har legat nerbäddade (framför tvn piigare stunder). Jag har sovit och druckit litervis barnet har förnöjt ätit nonstop.

• The Bumblebee

Jag låg sjuk i svininfluensan när dotter var 7-8 veckor. Var ju liksom bara amning som gällde då. Låg i sängen och ammade och sov omvartannat under några dygn. De dagarna som maken (som oxå hade svininfluensa) var piggare tog han förstås dottern mellan amningarna.
    A och O är ju att försöka få i sig vätska och nåt som ger energi. Krya på dig!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • canmamma

Tänk på alla bra antikroppar som ditt immunförsvar producerar och som du delar med dig genom bröstmjölken till din son. Bara som lite extra motivation att fortsätta. Annars tycker jag personligen att det är ett litet h-e att vara sjuk och förälder till ett spädbarn samtidigt. Hoppas att du mår bättre snart!

• mamma9905

Tack så mycket, ska bara amma, amma...drack ju en massa amningste idag (de är goda) :D Sov en timme i förmiddag...ska lägga mig igen och sova med min son så jag får bli bättre...min son är 10 veckor gammal nu.

HATAR att vara sjuk!!! :(

• Lilly mama

När jag ammade min första dotter fick jag 40 graders feber och var jättesjuk i några dagar. det var bara att bita ihop och amma på. Kan säga att jag drack som aldrig förr. Lilly verkade nöjd, så mjölken räckte nog. Nu med andra dottern fick jag en släng av kräksjukan. Det höll bara i sig en dag, men jag märkte att mjölkproduktionen gick ner. Det tog några dagar så var den tillbaka. Jag lät dottern amma lite oftare och det gick också bra.

Det är dock inte så skönt att amma med feber. För mig liksom ilar det i kroppen. Men vad ska man göra?

Lycka till! Du blir nog frisk snart.

• Spexig

Amningste innehåller ofta kamomill som är vätskedrivande, så drick vatten oxå!

Svar på tråden Är förkyld - vill fortsätta amma, hur?