• Tin o Trolls mamma

Benbit i min chicken nuggets!

Åh! Jag kräks!! Satt och åt just chicken nuggets från Kronfågel, en av mina gravidnojjor. Sen ser jag nåt med konstig färg i sista nuggetsen och kollar vad det är. Det är en "stor" benbit!! Urrk!! Jag trodde att det skulle vara nermalt kycklingkött, inte med ben i. *mår illa*

Ekorren.

• Svar på tråden Benbit i min chicken nuggets!
  • ebben

Inte otroligt att ben råkar följa med...........kycklingen har ju dock ben i kroppen.

• Poena

uääccck blir äckelmagad!!!

Hu om jag skulle få det i nångång skulle jag aldrig äta nuggets igen... Hu jag är också jättekänslig för sånt!

• Tin o Trolls mamma

Klart att de har ben i kroppen, men jag trodde att det bara var själva köttet de mal ner. Inte hela kycklingen!

• Sussi75

Ryyys, tycker oxå sånt är läskigt. Vi brukar köpa dom och har alltid tyckt dom varit bra men dom senaste gångerna tycker jag att dom inte smakat lika gott och varit lite äckliga i konsistensen. Dom kanske "fuskar" och använder mindre fina bitar nu???

Hmmm funderar nu om det är Kronfågel vi köpt??? Det är i allafall dom där förpackningarna med sås oxå. Chicky World heter dom nog....

• ebben

Nä,men det är väl inte konstigt OM det råkar följa med...........Det händer så i mycket mat.

• Henrik28

En gravidnoja mindre...

• Tin o Trolls mamma

Sussi75: Visst har konsistensen blivit sämre!? Reagerade också på det. Trodde att det berodde på att jag värmde dem i micron, men idag stekte jag dem i panna och de blev lika sladdriga för det. Jag vet att det är Kronfågels jag köpte nu iaf.

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Henrik28: Jagpp! Numera blir det bara tomater (hårda) med Herbamare örtsalt. (Tills jag hittar nåt äckligt i tomaten eller saltburken) .

Ekorren.

• Sussi75

Tin o Troll: Ja i micron blir dom ju läskiga men man tycker ju att dom inte skall bli det när man steker eller kör dom i ugnen. Det dröjer nog ett tag till innan jag köper dom igen eftersom dom inte var goda sist vi köpte dom å sen skrev du detta

• Tin o Trolls mamma

Sorry om jag förstörde för dig Sussi. Jag blev bara så äcklad! Kanske ska tillägga att ben är en av mina fobier!! Jag hatar verkligen att ta i ben eller råka få det i munnen.

Tyvärr är maken arkeolog!

• Winnertaco

Misstag sker ju, det är trots allt en människa som gör nuggetsarna, eller i alla fall styr spakarna på maskinerna. Ring kronfågel, säkerligen får du en ersättning!

• Sussi75

Hi hi det gör inget Får väl testa nån annan sort nästa gång istället

• Tin o Trolls mamma

Förlåt Kronfågel! Guldfågel heter tillverkaren. Ingen skugga över Kronfågel alltså!!

Ringde dem och de var glada över att jag gjorde dem uppmärksamma på problemet.

Ekorren.

• Jessica24

Örk! Vad äckligt!
    Jag är så äckelmagad att jag inte kan äta dom igen efter att ha hört något sådant.

/Jessica24

• Lycklig med Grodd

Det absolut äckligaste tycker jag är mamma Scans köttbullar!
    De som de har paa IKEA. INTE en enda gaang har jag ätit dem UTAN att faa brosk eller andra knakande bitar i munnen.

Vidrigt !

• Karpet

Usch!

Fast det är väl lika med nuggets som med t ex varmkorv. Att de tar lite vad som helst och maler ner. Det är knappast endast kycklingfiléer i dessa nuggets.

• Tin o Trolls mamma

Karpet: Nähä! Menar du? Usch, jag som har mer än en halv påse kvar i frysen. Hmm, undrar om man kan få maken att bli lite sugen på kyckling.

Ekorren.

• Lycklig med Grodd

Har ni inte kollat in "supersize me"?
    Där berättar han hur de gör McDonalds chicken McNuggets....

• Tin o Trolls mamma

Nej, har inte sett den filmen och jag får en stark aning om att jag inte borde göra det heller!

Ekorren.

Svar på tråden Benbit i min chicken nuggets!