• Anonym (usch)

Umgängesrätt,hur funkar det?

Vilken jävla dåre. Stå på dig, dokumentera allt, skriv upp hans hot och otäckheter. Bra att han visar sitt rätta ansikte när tjänstemän finns med, dem kan du ha som vittnen sedan.
    Lyssna inte på pappalobbyn här inne utan snacka med avdvokat, kvinnojour, FR, soc m fl som söttar dig. Papors rätt är inte hälften av vad FL-lobbyn påstår - i själva verket är det bara barnen so har rättigeter. Stå på dig. KRAM. 

• Anonym (usch)

Bra svarat, ta det lugnt. Han verkar helt rubbad och jag tror du kan ta det coolt, tror aldrig han får igenom vv med sina hot och sitt våld. Lycka till. 

• Anonym (usch)

Å vad skönt, då kan du ju slappna av ett tag! Har de sett hans galenskap är mycket vunnet. Försök släppa honom och var med din bebis. Kram. 

• Anonym (usch)

Stå på dig, han är helt fel ute. Om FR är med dig är det mesta lugnt, de gör utredningen inför TR sedan, och han verkar totalt dåraktig som vill ha bebisen på egen hand när den är 4 dagar. Det skulle ingen TR någonsin tvinga igenom, och det vet både han och advokaten. Jag tror du får enskild vårdnad på grund av allt det här. Men dokumentera, som sagt - allt du gör, allt han gör. 

Fortsätter han hota kanske du till och med kan få enskild vårdnad utan umgängesrätt. Stå på dig och låt honom inte knäcka dig. KRAM.  

• Anonym (usch)

Även mitt galna ex bandar allt, och min advokat har sagt att det säger mer om honom än om mig. Man visar på en väldig konfliktvilja om man hela tiden spelar in och det är inte så bra i TR. Håll dig så korrekt du kan och ge honom så lite som möjlligt att använda - inspelningar som visar att du är korrekt och han galen blir ju helt oanvändbara. Och TR orkar inte höra på alla hans inspelningar, så lita på att de sabbar mer för honom än för dig.
    Styrkekramar. 

Svar på tråden Umgängesrätt,hur funkar det?