Anonym skrev 2011-02-05 14:57:17 följande:
Rätten kommer att se honom som engagerad i och med att han försöker få till ett umgängesschema och vill vara delaktig och ha gemensam vårdnad.
Hur vill han ha umgänge? Vilka dagar och tider? Står det att han vill ha umgänge hemme hos sig eller?
Jag har varit med i flera processer och sett alla möjliga utslag gällande syskon sedan tidigare och växelvis boende för gemenamma barnet. Vissa får hela boendet och syskonen är då alltid tillsammans. Andra får växelvis och då träffas syskonen varannan vecka, ytterligare några får hela boendet hos den andra föräldern. Det är omöjligt att bedöma hur rätten sulle döma i ert fall.
Anonym (Orolig mamma) skrev 2011-02-05 14:22:26 följande:
ÅTER igen så kommer jag samarbeta till att umgänget ska fungera dsv åxå hjälpa till å betala resekostnad.
en stämning tar dessutom tid. jag har enskild vårdnad OCH kan inte fängslas här pga vi har barn.
Hur långt är det mellan era hem? Ja, en stämning tar tid men gör han ett interimistiskt yrkande kan ni ha en dom, som gäller tills vidare, inom någon månad.Rätten ser det oftast på ett annat sätt än vad du gör. Det är vanligt att speciellt mammor påstår att pappan vill ha barnet bara för att hämnas. Men det fungerar inte så för då straffar pappan sig själv. Han vill naturligtvis ha barnet hos sig, oavsett vad mamman tror.
erbjöd honom umgänge 3-4 dagar i veckan ala 2 timmar åt gng där han svarade-jag tänker fan inte anpassa ngra tider efter dig.
Ok svarade jag,men ge mig dagar å tider då du kan så anpassar jag mig ist för jag vill ha rutin på det å inte att du dyker upp som det passar å behagar. han gav tider samt dagar men varken dök upp eller sa att inte kunde komma, när jag slutligen får tag på han så svarar han-du, jag har ingen jävla jour å jag har ett liv till skillnad fr dig.
jag svarade då-jaha, å jag som antog att ditt barn ingick i ditt liv?! det e väldigt kort sträcka mellan oss.
Hade han viljat ha barnet hos sig eller träffat vår lille så skiter man väl inte i att höra av sig på lite mer änn 1 månad när barnet e blott 5 månader?han har en heeeelt annan syn på saker å ting å har uttryckligen sagt-jag ska straffa dig å ditt straff ska bli att jag ska ta xxxxxxxx ifrån dig! Anser du att det är ett engagemang i barnets bästa?