Umgängesrätt,hur funkar det?
Men jag ska förklara. Jag fick barn när jag gick andra året i gymnasiet, mina lärare var så pass schyssta att de lät mig fortsätta på gymnasiet förutsatt att jag pluggade hemma medan jag var föräldraledig, så det gjorde jag. Så när skolan började igen i augusti förra året (3e året) så var min dotters pappa villig att hjälpa mig med att ha molly på veckodagarna medan jag går i skolan, och att jag har henne på helger men även träffar henne efter skolan så ofta jag kan. Anledningen till att jag valde att gå kvar i skolan är delvis för att det är en yrkesförberedande linje jag går som gör att jag slipper utbilda mig vidare för att få jobb, och delvis för att pappan varken har en utbildning eller ett jobb. Därför kände jag att någon av oss måste kunna försörja vår dotter, och jag vill inte bli ett socialfall, därför offrade jag mycket tid med min dotter för att kunna gå ur skolan. därför blev det växelvist boende för min dotter, men det kommer ändras 1 mars då hon ska börja på dagis, vilket pappan äntligen gått med på att hon ska få göra, just för att jag ska kunna ha henne på veckodagarna också, och inte bara helgerna.
Förstår du?