Umgängesrätt,hur funkar det?
Anonym (Orolig mamma) skrev 2010-11-04 13:52:46 följande:
Å detta tolkar du efter att ha läst några sidor? när du inte vet ett skvatt om bakgrunden ?Som Fr samt min advokat sa-DIN främsta uppgift är att skydda barnet även om det innefattar emot pappan! pappan får träffa barnet hur mkt han vill i barnets hem där den lille känner sig trygg å med mig som h*n har störst behov av just nu.
Dig tänker jag inte ens bry mig om att svara mer, du verkar ha egna bekymmer att tyda av dina inlägg, kanske borde du lösa dom först!
tack å hej
Drar han det till domstol kommer du inte komma långt med dessa påståenden om honom.
Min sambo var i samma sits som pappan till ditt barn.
Gissa vem som står med skägget i brevlådan och har inte enskild vårdnad och måste lämna ifrån sig barnet (fick göra det när barnet var 7 månader). Hon höll på att förlora hela vårdnaden för hon höll på som du.
Spelar ingen roll om du tycker att han är omogen m.m. bara för du är bitter eller vad det än nu är!
För de ser till barnet och att de ska ha en normal fungerande relation till båda sina föräldrar.
Dessutom fick hon snällt gå och börja söka jobb igen isätllet för att vara hemma med barnet för min sambo behövde sina föräldradagar och hade mindre lust att skriva över dom på henne när hon hållt på som hon gjort. Och hon hävdade att hon bara tänkte på barnets bästa hela tiden.
Men lycka till! Och hoppas pappan till barnet tar sitt förnuft till fånga och stämmer dig på vårdnad, boende och umgänget!