Anonym skrev 2011-01-04 16:23:31 följande:
Varför hotade han dig? Vad hände innan?
Först å främst..tack till er som stöttar....jag e helt slutkörd å försöker bara stå på benen nu både mentalt å fysiskt..
Han har en helt annan syn på kvinnor än vad jag är van vid, kan kalla det kulturkrock kanske.
När vi levde ihop så var han extremt kontrollerande, kollade min mail,min fb å tom min post INNAN jag fick göra det, jag fick inte ha på mig kjol för vem skulle jag visa benen för...absolut inga skor med klackar..jag förlorade mig själv på vägen å försöker nu med den sista kraft jag har att hitta tillbax till mig själv å det är tufft, mitt självförtroende är kört i botten..å ibland känner jag mig vilsen.
Att leva med ngn som succesivt tar över all kontroll i ditt liv för att sen stå med allt på en gng själv kan vara skrämmande kan jag tala om.
Nåja, jag sa åt honom att jag varit i kontakt med familjerätten å föreslog ett umgänges scema å han totalt tappade det å vrålade att han skulle minsann inte anpassa några jävla tider efter mig, jag e kvinna å ska veta min plats! suck....Nu sist så sa han inför min dotter på 12 år-jag är arg på din mamma för att hon vill knulla mina vänner! behöver jag säja att min dotter blev kränkt å väldigt ledsen, jag sa då-Du är inte lämplig nu att träffa barnen då du beter dig såhär, då hotade han mig-ta min son å jag lovar att snitta halsen av dig fattar du?? jävla dårjävel....jag sa inte så mkt då mest för att bespara barnen ngt mer skit.
Ringde till soc å fr å berättade för dom samt att han hotat att ta med vår son utomlands å då svarade dom-
det är ditt ansvar att se till å skydda barnen fr ev konflikt, å om det då krävs att du stoppar umgänget ja då är det så. Nu stoppar du det!! så det har jag gjort sen den 23dje...å nu börjar jag bli rejält orolig då det pratas runtom att dom säjer-han tillhör oss,han är en av oss mm.
NEJ, han är ingen tillhörighet det är ett barn vi pratar om.
fr sa vidare att dom kommer stötta mig i att stoppa umgänget samt att jag ska ha fortsatt enskild vårdnad...
Nu har det varit lungt, föööör lungt å jag känner helt ärligt kalla kårar å får ha ögon i nacken när jag går ut.
han har helt tappat allt sans å balans.
Jag sa till Fr -men det är sådan han är, han bråkar å skriker jämt fast jag håller mig lugn å "foglig"..då sa dom åter igen-det är din plikt att skydda barnen i första hand å han är direkt olämplig.
han var inte sådanhär när vi träffades, han var charmig,snäll,omtänksam...å jag älskade honom så oerhört..var tog han vägen för kvar e bara en främling?
Han går igång på att förnedra mig å det blir bara värre å värre, han sa till min bästa väninna-men du fattar inte S är som en vildhund som man måste trycka ner så hon fattar vem som bestämmer...
vad hände med min kärlek?....Blir så jäkla ledsen...
Nu har vi inte haft kontakt sen den 23dje dec men jag har skickat in papper om samarbets samtal, å sist vi var där för att skriva på faderskap så sa han inför fr sekreteraren-jag säjer ju åt henne att hålla käft men hon fattar ju inte. kan säja att handläggaren blev helt paff...men tyvärr inte jag..
RosaPrinsessa skrev 2011-01-03 22:44:55 följande:
tänker på dig..du fixar detta..
hur har det gått med allt? har ni vart i rätten?
Tack tjejen...känner vissa dagar att modet bara sjunker å nu börjar rädslan komma krypandes..han har pratat om att köpa mark i utlandet...hua...jag ryser..jag vet ju vad han tänker..Vi har inte vart i rätten än, men jag e säker på att vi kommer hamna där. Vet du, vi var på begravning för ett tag sedan å det var mkt folk där som jag inte kände å sa till honom, låt ingen främmande hålla han nu för han blir lite orolig av så mkt folk...han svarade då-DU bestämmer fan inte vem som ska hålla honom å mår han dåligt av det så får han ta sig igenom det, han ska inte vara en mes utan bli en man!!
Jag blev helt bestört, vår son e 4 månader....jag e trött,ledsen å uppgiven emellanåt...men samtidigt så får jag så mkt styrka genom att titta på mina underbara barn ...tack för omtanken, va gulligt av dig..