Inlägg från: anouk86 |Visa alla inlägg
  • anouk86

Någon annan som fått ett stort barn?!

I Augusti i år poppade kämpades vår "lilla" dotter ut en vecka över tiden. ;)

BM hade sagt att barnet kan vara av modell större, men det var inget som behövdes kolla upp med TUL då det enligt henne ändå kunde slå fel på ett halvtkilo...

Hade man dock gjort det hade man ju ändå sett... När hon kom vägde hon 5760 gr och var 59 cm lång! Vårt sjukhus rekord på största flicka. Föddes naturligt!

Jag funderar lite nu kring hur vanligt/ovanligt detta är, samt hur dessa barn växer "till sig"? haha. Finns det ni med barn som avstnnat och "väntat ikapp" resterande kull eller har de växt på i samma takt till skolan?
    Min vackra knodd föjer då sin egen kurva perfekt, även om den ligger en bra bit ovan. ;)

• Svar på tråden Någon annan som fått ett stort barn?!
  • anouk86
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-05 09:48:50 följande:
    Dottern utvecklig går prima hon är 5år gammal och lång för sin ålder
    Sonen har sin ''lilla söta kurva'' och växer som ogräs hihi långt för sin ålder och inte tjock alls men mår toppen och stor för åldern 2år blir klassad till mins över 3år e längre än sina 3åringskompisar
    Haha häftigt!

Ja knodden hon har stl 74 i kläder och är 11 eckor imorrn... Min komis vars son är nio månader har samma klädstorlek. haha Men hon är inte heller tjock utan är "Proportionerlig" iaf:)
  • anouk86
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-05 09:43:25 följande:
    2005 föddes dottern på 4140g och 52m
    2008 föddes sonen på 5810g och 62cm rekord bebis blev det oxå i sthlm enligt tidningar och sjukhuset
    Födde du sonen vaginalt förresten?
Svar på tråden Någon annan som fått ett stort barn?!