• gumzan

HP, chefen tycker inte att det egentligen behövs jobbar inom psyk.. ångest!!

Min manliga chef ringde idag, och undrade egentligen vad han skulle fylla i på HP ansökan jag gav han igår.
    Han tycker inte att det finns egentligen någon anledning att jag ska ha det?!
    Jag jobbar på ett boende inom socialpsykiatrin där det bor personer som inte får/kan bo själva. Vi jobbar sovande jour (då är vi själva) annars är vi minst 2 ibland 3.
    Jag anser ju att det alltid finns en risk för chans om hot och våld när man jobbar så...

jag får bara ont i magen nu.

Jag kommer ju fylla i och skriva en bilaga om hur jobbet är och vad som kan hända...
    och han kommer skriva att "risken är liten" för hot&våld.

Vad kommer FK nu att tro,,,,  med förra barnet hade vi en kvinnlig chef och då var det liksom inget problem ....  suck suck suck.

Vad tror ni?

frågar man inget, får man inget veta :)
  • Svar på tråden HP, chefen tycker inte att det egentligen behövs jobbar inom psyk.. ångest!!
  • Axelpaxel

Åh fy vilken dålig chef! Jag jobbar med inom psykiatrin, tyvär bara som vikarie så jag hade ingen rätt till hp, men situation blev så ohållbar till slut att jag fick ta ut obetald semester fram tills barnet kom. De psykiskt sjuka reagerar väldigt olika på en växande mage, att skriva att risken för våld är liten har han ju faktiskt ingen aning om! Hoppas det löser sig!

Plutten 060701 & Pluttan 100829
  • Mela75

Fråga honom om han hade velat ha sin fru jobbande där utav säkerhetsskäl? Klart han inte kan ta sådana risker med dig. Kan han garantera det till 100% ?? Annars finns det ju skäl för hp

• Mälaröbo

Se till att han håller sig till fakta. Vad som KAN hända och vad som HÄNDER. I övrigt är det fk som ska göra bedömningen och inte han.

• gumzan

Han kan inte garantera såklart, så han skriver att det finns en liten risk (sa han i telefonen)
    Visst hade hade det varit så att man hade risk hela tiden typ dagligen då hade man ju blivit avstängd från jobbet. Jag är så besviken på hans resonemang, efter nyår ska vi gå ännu mer själva från kl 18.00 till 7.30 dagen efter. Hur tryggt känns det liksom när man är med stor mage och inte så snabb....

• gumzan
    Mälaröbo skrev 2010-11-04 13:50:40 följande:
    Se till att han håller sig till fakta. Vad som KAN hända och vad som HÄNDER. I övrigt är det fk som ska göra bedömningen och inte han.
    Ja jag hoppas ju att de ser att det finns en risk helt enkelt....   
  • Mela75
    gumzan skrev 2010-11-04 13:51:07 följande:
    Han kan inte garantera såklart, så han skriver att det finns en liten risk (sa han i telefonen)
    Visst hade hade det varit så att man hade risk hela tiden typ dagligen då hade man ju blivit avstängd från jobbet. Jag är så besviken på hans resonemang, efter nyår ska vi gå ännu mer själva från kl 18.00 till 7.30 dagen efter. Hur tryggt känns det liksom när man är med stor mage och inte så snabb....
    Du är inte lika snabb och kan inte röra dig och försvara dig på samma sätt i fall något skulle hända..så han kan inte säga att det inte kommer att hända. Inom psyk vet man inte heller hur folk reagerar från dag till dag så han inte garantera din säkerhet.
  • gumzan
    Mela75 skrev 2010-11-04 13:53:18 följande:
    Du är inte lika snabb och kan inte röra dig och försvara dig på samma sätt i fall något skulle hända..så han kan inte säga att det inte kommer att hända. Inom psyk vet man inte heller hur folk reagerar från dag till dag så han inte garantera din säkerhet.

Jag vet ju det, jag jobbade natt på ett ställe för många år sedan då en person demolerade sin lägenhet, denna chef sa då att han såg personen som en rädd liten pojke!!!!
    Ja just det 1.80 lång och 100KGs POJKE

• Mela75
    gumzan skrev 2010-11-04 13:56:41 följande:

Jag vet ju det, jag jobbade natt på ett ställe för många år sedan då en person demolerade sin lägenhet, denna chef sa då att han såg personen som en rädd liten pojke!!!!
    Ja just det 1.80 lång och 100KGs POJKE

Ja det är lätt att säga när man inte är den som jobbar den kvällen och får handskas med det.
  • gumzan
    Mela75 skrev 2010-11-04 13:57:50 följande:
    Ja det är lätt att säga när man inte är den som jobbar den kvällen och får handskas med det.
    Jupp, jag trodde han skulle gå igenom väggen....... 
  • BaraCookie

Jag jobbar själv inom psyk och fick HP när jag väntade sonen..
    Jag skrev som det var att man aldrig vet hur psykiskt sjuka regerar på en gravidmage och sen tror jag att ensamarbete inte rekommenderas eller t o m är helt förbjudet när man är gravid. Iallafall på natten..
    Kolla lite på arbetsmiljöverket, www.av.se!

En annan sak. Röker inte era boenden? Det la jag till i hp-ansökan. Inte okej alls att både du och bebisen ska utsättas för passiv rökning. Kanske en sak att ta med chefen oxå?

Lycka till!

Svar på tråden HP, chefen tycker inte att det egentligen behövs jobbar inom psyk.. ångest!!