• Anonym (manundrarju!!)

pojkvän som hela tiden måste hävda sig..irriterande ://

jag har börjat störa mig ganska mycket...jag mår fint o allt...annars kan det ju vara så att man stör sig på just detta jag kommer nämna om man själv inte mår så bra, men det gör jag.
    det är så att min pojkvän jag varit ihop med i ett år snart, har väldiga problem med att han behöver hävda sig själv hela tiden tycker jag. Jag tänkte inte på det så mkt i början, men när jag tänker tillbaka på alla månader vi varit ihop har han varit mer eller mindre sån här hela tiden, inte så att jag stör ihjäl mig på det, men jag är rädd jag kommer BÖRJA göra det ännu mer snart.

Han kan tillexempel säga såhär när jag står framför spegeln o sminkar mig , eller borstar håret , så kommer han fram bakom mig o säger " ååh shit vad snygg jag e idag, jag e så jääääävla het " så ler han stort o kollar på sig själv sådär irriterande självgod !! jag hade inte brytt mig om det hände nåååågon gåååång IBLAND att han skojjade o sa så, men jag tycker det händer allt emr ofta jag vet inte varför jag stör mig på det ???!!! är jag ONORMAL som retar mig på detta han säger eller skulle du med göra det ??? suck.. vet i fasen..

Det normala är väll att man dyker upp bakom sin partner o säger "åh vad fin du är idag älskling" (???)
    men i alla fall ! När han säger det, så har jag ofta sagt såhär "haha, mm..det är du älskling du är jätte snygg idag , det är du ju jämt" men nu när jag hör det lite för ofta o börjat tröttna så har jag börjat säga " jaa älskling det säger du alltid när du kollar dig själv i spegeln jag har hört det att du tycker det ! " då blir han lite tjurig men skrattar lite nervöst o undrar varför jag inte säger att jag också tycker det bara. HA-HA. ja herregud...kanske..
    han säger även väldigt ofta när han tar på sig några kläder,(inga nya utan gamla han haft länge som jag ser honom i var o varannan dag ) att " kolla älskling denna tröjan sitter ju fan skitbra på mig, fan vad snygg jag är i den" och jag är inte dålig på att ge honom komplimanger för jag är en kärleksfullperson som gillar att ge honom det, så han är inte utsvulten på komplimanger... men nu har jag slutat ge honom det för han är så bra på det själv så man har ingen lust längre.

Min kille ser bra ut och jag förstår inte varöfr han hela tiden måste säga såhär... jag vet att jag inte ser illa ut men jag har inget behov av att säga till honom varje dag att " älskling kolla vad snygg jag är, kolla på mig idag jag är hur het som helst, kolla min mage vad fin den är !!! shiit vad snygg jag blivit jag har ju gått ner i vikt"" men så kan han säga...fast då låter det mer såhär
    "kolla mina armar fy fan vad biten jag har blivit jag är riktigt stor nu assåå " o så spänner han armarna rakt upp i ansiktet på mig ! STÖÖÖR MIG på DET kan inte rå för det, men ja skäms varje gång ja känenr så... för man borde väll kunna acceptera detta eller ? är det ett I-lands problem ?

jag älskar min pojvkän men tycker han skryter om både sitt utseende  lite väl ofta och även om att han är bäst på det han gör.... sitt jobb och så.. och vad han åstadkommit osv.. att ingen är så bra som han på det... bla bla bla,.. och vet du vad jag gjort idag älskling ? jag lyfte ett tre hundra kilo stort stenblock, fy fan jag bara tog det rätt upp o ner o bah lyfte upp att, alla bara stod o stirrade o gapade o tyckte jag var asgrym " TYP så kan det låta efter han kommer hem från jobbet... jag tror inte han själv är medveten om detta...även om jag lite snällt försiktigt har nämnt det... :// heh..aja...ville bara skriva av mig lite...

• Svar på tråden pojkvän som hela tiden måste hävda sig..irriterande ://
  • Anonym

behöver man hävda sig så är man nog ganska osäker.
    hur gammal är han? förhoppningsvis växer det bort.

• Angelica8912

Haha förlåt men Gud va barnsligt det låter. Jag hade skrattat och frågat honom om han hör hur det låter.

Det är en sjukt bra sak att tycka om sig själv men på den nivån? Nej skrattretande. Jag hade stört ihjäl mig. Gör det åt dig just nu...

• Anonym (manundrarju!!)

ja han har berättat för mig att han blev mobbad när han var yngre för att han var tjock... han är itne tjock längre han e fin... men ..jag vet inte. e det normalt av mig att störa mig så mkt på det här ??? har faktiskt börjat göra det.... han kan ju ge sin flickvän lite mer komplimanger istället för att ge det till sig själv o säga det högt när jag är bredvid HELA tiden. som jag sa okej ibland men , typ.. ja jag vet inte :) haha !
    han är 28....så han är ingen tonåring...

• Anonym (manundrarju!!)

ja !!!  jag stör ju ihj'äl mig :((( det låter skrattretande ja eller hur ! va fan säger man då...va fan gör man, tänk dig själv om din pojkvän höll på så...

• Anonym
    Anonym (manundrarju!!) skrev 2010-11-04 16:18:41 följande:
    ja han har berättat för mig att han blev mobbad när han var yngre för att han var tjock... han är itne tjock längre han e fin... men ..jag vet inte. e det normalt av mig att störa mig så mkt på det här ??? har faktiskt börjat göra det.... han kan ju ge sin flickvän lite mer komplimanger istället för att ge det till sig själv o säga det högt när jag är bredvid HELA tiden. som jag sa okej ibland men , typ.. ja jag vet inte :) haha !
    han är 28....så han är ingen tonåring...
    jaha, där har du förklaringen.
    jag personligen skulle tycka det var avtändande och skulle säga det till honom.
  • Anonym (manundrarju!!)

han e ju världens snällaste o är jätte omtänskam så ego är han väll inte även om ja ibland börjar undra (?) lite väl självgod kanske jag börjar tycka... lite störigt...

• Anonym
    Anonym (manundrarju!!) skrev 2010-11-04 16:21:12 följande:
    han e ju världens snällaste o är jätte omtänskam så ego är han väll inte även om ja ibland börjar undra (?) lite väl självgod kanske jag börjar tycka... lite störigt...
    har du sagt det till honom? vad säger han då?
  • Suri

Har en kompi kille som är lite sådär. Dessutom kan han allt, vet allt, bäst såklart... Han kryddar nog lite sina historier ibland också. Sjukt irriterande! Säger jag att jag arbetat som judteniker på dramaten så vet han precis hur det är för han brukade vara dj på gymnasiet typ... Men det har blivit bättre nu, han har lugnat sig. Nu när han är 40 börjar han bli trygg i sig själv. OCH vi gillar honom ändå. För han har ett hjärta av guld.

• Anonym (manundrarju!!)

avtändande ?? JO tack huvudet på spiken. svårt att säga detta till han bara utan att låta som ett svin

• Anonym
    Anonym (manundrarju!!) skrev 2010-11-04 16:27:37 följande:
    avtändande ?? JO tack huvudet på spiken. svårt att säga detta till han bara utan att låta som ett svin
    eh, han låter ju ganska svinig själv, so what's the problem.

"älskling, jag tycker du är jättefin och sexig, men jag blir illa till mods och avtänd när du hela tiden ska hävda dig. kan du inte tona ner?"
    -done!
  • Anonym (manundrarju!!)

Egentligen är han en sympatisk person han är ingen besserwisser, alls.. utan det är just det att han vill gärna hävda sig själv,... säga hur stark han är och hur manlig han är vill han gärna få fram, inte bland andra människor, alla gillar honom, bra lyssnare, ödmjuk o jääätte trevlig, mot mig med såklart...så han är ingen störing så sätt... förutom det här då,... han e ju så het o snygg o fittad o biten o stark o heeet.(?)

ja jag har sagt det till honom att jag stör mig lite på det.... sa det när jag va lite berusad en kväll, haha, för ja pallade inte få fram det innan, inte lätt o säga det till sin egen kille liksom(?) man vet ju knappt om man SKA eller borde störa sig på det, man borde väll "bara hålla med" den man älskar om detta o säääga det o uppmuntra :/ eller...

hur han reagerade ? TJAA...Jag vet inte... minns knappt... han hörde väll inte vad jag sa kanske.. för det förtsätter ju ha-ha

• Anonym (manundrarju!!)

han har inte alls svårt heller att säga varje dag hur snygg o vacker och fin jag är, så det är inte det att han BARA bryr sig om sig själv heller....det är det som är svårt....:// men i vilket fall som helst så retar det ju mig :((

• Anonym

hur skulle han reagera om du gjorde likadant, "fan, vad mina bröst är heta i den här bhn!" liksom?

• Anonym (manundrarju!!)
    Anonym skrev 2010-11-04 16:29:15 följande:
    eh, han låter ju ganska svinig själv, so what's the problem.

"älskling, jag tycker du är jättefin och sexig, men jag blir illa till mods och avtänd när du hela tiden ska hävda dig. kan du inte tona ner?"
    -done!
    skulle vilja säga så !! varför kan jag inte..... det retar gallfeber på mig inombords ju :////// ååh faaan!!

e väll rädd han ska bli sur o aerg o tycka jag är taskig.....för han e liiiiite så...vad ska man säga.....känslig... känslig mot kritik o sådär..... jag vet ju om hans bakgrund med...kan va lite därför han är som han är....men ja tack, jag ser gärna att han taggar ner....sig själv lite... för det e inte bra detta..
  • Anonym (manundrarju!!)
    Anonym skrev 2010-11-04 16:34:36 följande:
    hur skulle han reagera om du gjorde likadant, "fan, vad mina bröst är heta i den här bhn!" liksom?
    ha ha ha haa!! jag vet.... nä men du allvarligt, jag gjorde faktiskt så en gång HAHAHA, kom på det , jag sa nått sånt i stil med " shiiiit vad snygg jag är i denna toppen., älskling är jag inte det ??" bara för jag ville se hur HAN reagerade på samma sak ! och då sa han typ " ja älskling du är så jävla het" så han förstår väll itne det..... är väll normalt i hans värld då ://
  • Anonym (manundrarju!!)

ehh... ja... iallafall....ville se hur andra människor ser på detta... om det e normalt att störa sig på det, och det verkar det ju vara.... jag tycker det är avtändande iafall... jag sa en gång som en liten pik till honom, vet inte om han förstod den men... haha...då sa jag iafall såhär när vi kollade på nått teve program o nått där nämndes
    så sa jag typ " ja jag tycker med att en person som är omedvetet snygg är snyggast"
    minns inte vad han sa o det kvittar men. haha

• Zmartis

Min före detta är på ett liknande sätt. Och eftersom vi både bor grannar och jobbar på samma kontor, så är det inte helt lätta att komma undan en daglig dos av hans "Jag är verkligen klippt och skuren för det och det" eller "Jag kommer lätt att kunna göra det och det" eller "Jag är så och så och därför har jag alla möjligheter" eller "Jag ser verkligen riktigt bra ut". Det värsta med detta är inte att jag stör mig på det (Jag är själv ytters ödmjuk när det kommer till att "hävda" mig själv). Det värsta är att han använder, för mig, känsliga ämnen och vidare direkt eller indirekt trycker ner min självkänsla. Så sent som igår kom han och påstod att han brinner för miljöfrågor och att han därför har alla möjligheter inom det området, men att jag inte gör det och att jag med andra ord inte kommer att komma någonstans eller göra något för världen. Jag blev så fruktansvärt arg och ledsen inombords, men inte ens en spydig kommentar kunde jag lägga. Jag i princip bara bet ihop. Till saken hör att jag faktiskt brinner för miljön, djur och natur. Jag är minimalist och ekolog och jag gör på så vis faktiskt något (indirekt) för världen varje dag - vilket han inte är eller gör. Vem är egentligen han som tror att han har rätten att bestämma vad jag brinner för och inte?! Jag menar inte att man ska lyda under "Jante-lagen", men snälla! Det finns något som heter ödmjukhet!

• Zmartis

Vidare gav jag honom en liten blåsning då jag kom hem från jobbet (miljökontor by the way) sent (19.00) eftersom han undrade över min "senkomst" (som egentligen är mer vanlig än ovanlig). Jag fick sagt det att "Jo, vissa gör en daglig insats för världen. Det har dels med prioriteringar att göra, dels med vad man brinner för." Det var SÅ skönt!

• Anonym (osäker)

Alltså jag hade ärligt talat frågat rakt ut med allvarlig röst: varför är du så osäker att du måste hävda ditt utseende hela tiden?

Svar på tråden pojkvän som hela tiden måste hävda sig..irriterande ://