• MatildaAn

En hård kula under huden efter ett akut kejsarsnitt. Vet du vad det är? HJÄLP!!

Jag är lite orolig. Jag gjorde ett akut kejsarsnitt för ca 3veckor sedan. Snittet ser jätte fint ut MEN jag hade lite extra problem med vänster sidan, dvs det var extra jobbigt att lyfta och använda vänsterbenet efter operationen. Barnmorskorna på Bb sa att det kunde bero på att man hade mer nerver på den sidan. Nu när jag känner vid snittet på vänster sida, lite lätt ovanför så är där en ganska stor hård "kula" . Det är bara på vänster sida. "kulan" är ganska stor, inte alls än eller så men den känns verkligen. Jag vet att jag borde kolla med en läkare för att få ett 100% svar men tänkte om någon vet vad det kan vara eller har haft det själv? Oerhört tacksam för hjälp!

• Svar på tråden En hård kula under huden efter ett akut kejsarsnitt. Vet du vad det är? HJÄLP!!
  • GulTussilago

Vet inte om det kan hjälpa, men när vi steriliserade vår katt så snittade de över magen. När det höll på att läka så bildades det en ganska så hård kula, stor som en ärta, innanför själva sömmen,
    Den försvann efter några veckor (eller nån vecka kanske)
    Frågade veterinären men hon sa att vi inte behövde oroa oss, för det var någon slags broskknöl eller vad det nu var. Det var inte helt ovanligt i läkeprocessen (för övrigt vanligt tecken på att man brutit något ben, då bildas det en broskknöl runt brottet när det läker)

Men kolla med läkare/bm för säkerhets skull

• MatildaAn

Okej tack för ditt svar! Ja det kanske det är. "kulan" är stort som ett ägg på mig .. Men tack för ditt svar:)

• Atamon

stor som ett ägg... men då är det ju ingen kula! jag hade också lite skrovligheter efter mitt akuta snitt som gick till sig, jag hann vara orolig för dom men hade jag haft som ett ägg så hade jag garanterat ring tillbaka till sjukhuset och frågat vad det var!
    Btw: Schyst att bli jämförd med en katt ...

• MatildaAn

Atsmon. Njo den är ganska stor. Den gör ju inte ont eller så, är inte alls än där. Har iofs ingen känsel där direkt . Okej , ja jag kanske borde ringa in. Får göra det i morgon. :) tack för du tog dig tid att svara:)

• MatildaAn

Nu har jag fått "svar" min mamma är distriktsköterska och kollade på kulan. Hon kollade även på snittet. Där kulan är, där är ett sår(har inte läkt ihop där riktigt) och det kommer ut en illaluktande vätska när man trycker på kulan. Dvs det är infekterat! Blir att gå till vårdcentralen på måndag. KUL!! :(

• MatildaAn

Då var det klart! Det är en varböld. Ska iväg och tappa den imorgon:(

• Två små Larssons

Hoppas det läker på bra nu då. Du får gärna berätta hur det gick efter.

• Trollet Ludenben

blä... usch hoppas detta läker ut fort. Låter inget trevligt alls.,.,.

Älskade ungar
  • GulTussilago

Oj det lät inte kul.. Hoppas att det läker ut fort och inte kommer tillbaka!
    Hade du feber eller nåt?

Och förresten, förlåt att jag jämförde med katten, men ingreppet är ju liknande och det skiljer ju inte så himla mycket egentligen på oss

• MatildaAn

Nej ingen feber som tur var:) nej men Gud jag tog inte alls illa upp:) var bara skönt att höra för som du skrev vi är inte då olika:) ingen skada skedd:)

Svar på tråden En hård kula under huden efter ett akut kejsarsnitt. Vet du vad det är? HJÄLP!!