Inlägg från: Anonym (Knäpp?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knäpp?)

Rädd för att leva- Rädd för att dö

Jag har GAD, går i terapi.

Ända sen jag var liten har jag varit fruktansvärt rädd för att dö- Alltså rädd för att inte existera mera, att detta är det ENDA NÅGONSIN, bara tanken leder till panikattack. Samma gäller om jag börjar tänka på rymden och universum...de oändliga. min första depression kom när jag var 18 år, strax efter att min mormor dött. Sedan har dem varit många, är idag nästan 30.

Nu är det så att jag har även blivit rädd för att leva, ångesten styr mitt liv..får jag ångest blir jag handlingsförlammad och får katastroftankar med en gång, tex "jag kan inte leva så här" eller "jag e knäpp".

Jag har lärt mig mycket i ångesthantering men kan inte plocka fram dem när det verkligen gäller...utan får ge upp känslor, analyserar varenda känsla o tanke o blir blockerad i tanken.

Jag vet inte om det e overklighettskänslor, men jag får tankar som att mitt liv är en film och att folk ser på mig, kan tänka att allt runt omkring mig känns konstigt, livet är konstigt..har verkligen svårt att sätta ord på det.

Finns det nån mer som mig eller är jag knäpp på riktigt?

• Svar på tråden Rädd för att leva- Rädd för att dö
  • Anonym (Knäpp?)
    Anonym (Somjag) skrev 2010-11-04 19:23:16 följande:

Jag skulle lika gärna kunna ha skrivit det du skrev. Det är inte skönt att höra att du måste leva med samma rädsla som jag, men det känns skönt att veta att jag inte är knäpp, finns ju någon som känner likadant. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, du skrev det som jag känner. Jag känner på mig att du också upplever den där KÄNSLAN av att VETA att det här är allt. Den obehagligaste känslan som finns.

Ja, o det sjukaste är att varför inte leva nu då???
    Sedan försöker jag ändra tänkandet med att allt blir ändå svart när jag dör så det är inget jag kommer märka av....
Svar på tråden Rädd för att leva- Rädd för att dö