• astro

Halvdant svar från kvinnokliniken.

Tycker nog att din mamma har rätt. Byt doktor.

Ett tips kan också vara att testa LCHF, kolla på t ex "kolhydrater i fokus" så hittar du andra med PCOS som blivit mycket mycket bättre på det viset. 

• astro
    Lei skrev 2010-11-05 07:38:23 följande:
    Forskare inom PCO-S och kost avråder dock LCHF för personer med PCO-S, de rekomenderar mera GI-aktig kost pga våran dåliga förmåga att bryta ner socker
    Men LCHF går ju ut på att inte äta socker ...? Det är betydligt mer socker i den "vanliga" GI-maten.
  • astro
    Phx skrev 2010-11-05 12:39:47 följande:
    Tack för alla svar. : ) Ska nog söka mig till en annan läkare då.

Malin021: Hm, jag gick in på fass och läste om Yasminelle och det stod att man börjar med dem på mensens första dag. Jag kanske läste fel, men ja. : p

Har funderat på LCHF och GI, men har inte varit så insatt. Min svägerska äter LCHF och har fullständigt rasat i vikt. ^^
    Visst, vikten är ett problem, men det som stör mig är allt hår. : ( Antar att man bara får bort det med laser? Lever på försörjningstöd och skulle aldrig ha råd med det.
    Tips: Läs någon av Skaldemans böcker, då blir du insatt. Rolig läsning dessutom

Det handlar verkligen inte bara om vikt, inte ens mest om vikt, utan mer om att normalisera balansen i kroppen. Att man rasar i vikt är en bonus. För mig var nog den allra största fördelen att min migrän (som var hemsk) helt försvann.
Svar på tråden Halvdant svar från kvinnokliniken.