Snälla ni som tror på Gud.. Hjälp mig med dessa tankar..
Jag har i många år fått för mig att Gud straffar mig. Detta beror på att jag kan gå och längta och be om saker, sen verkar det som att jag ska få det och jag blir jättetacksam och glad, ber till Gud och tackar för det fina han ger mig. Och vad händer då? DIREKT så förlorar jag det jag ar så glad över!
Jag känner det som ett hån, att hela tiden få saker som kan göra mig lycklig endast för en ministund för att sedan förlora det. Det är som att bara bli påmind om allt det där bra som jag inte har i mitt liv.
Just också att det oftast går åt helvete efter att jag tackat för det de positiva sakerna i mitt liv gör att jag nu är rädd för att vara tacksam. Jag har haft medgång i en vecka nu, och jag tvekade om jag skulle uttrycka min tacksamhet pga tidigare dåliga erfarenheter, men kom sedan fram till att det bara varit en slump tidigare. Men sen idag så försvann såklart min medgång direkt, allt var en illusion, och jag ångrar direkt att jag uttryckte tacksamheten. Jag tror att jag blir straffad för att jag inte är bra nog. Så om jag ens närmar mig lycka så tar Gud det ifrån mig.
Hjälp mig få ordning på mina tankar!