Inlägg från: Anonym (Förtvivlad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förtvivlad)

Dom hämtade mitt bran :'(

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men nu har det hänt :(

Socialen har tvångsomhändertagit mitt barn för dom anser oss som olämpliga föräldrar!

Vi flyttade in i en stor lgh i andra hand där några rum var stängda (vi hyrde altså inte hela) eftar att ha bott här i lite över en månad kommer snuten hem och hälsar på, vist ingen fara tänkte jag, jag/vi har juh ingenting å dom letade juh inte efter oss heller. Det visar sig att han vi hyr lgh av har nån form av droger i dessa rum vilket vi inte vetat om då vi inte har något i dessa rum att göra! vi (jag och min sambo) blir häktade då vi vistades under samma tak som dessa droger tillsammans med han som vi hyr av då dom hittade honom på en annan adress. Vi satt häktade i ca 1 dygn. under detta dygn har socialen tvångsomhändertagit vår dotter för att vi anses vara olämpliga föräldrar, vi har inte gjort något fel och kunde inte ana detta över huvud taget då vi inte viste att han ens höll på med dessa droger. vi vet inte vad vi ska göra förutom att vara sams med socialen å förhoppningsvis hoppas på att vår dotter kommer tillbaka!

(vår dotter va hos en släkting då vi båda va tvugna att jabba lite längre under två dagar) så ni inte tror att hon va hemma hos oss när detta hände!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till :( jag äter inte längre för jag har ingen matlust, jag dricker knapt för jag e inte törstig! jag mår extremt dåligt och jag vet att vår dotter mår dåligt åxå då hon är hos helt främmande människor!

Om inte vår dotter kommer hem snarast så vet jag inte vad jag ska göra! känns som mitt liv helt är slut! vill bara gå å dö :( önskar att jag aldrig flyttat in i denna lgh!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 18:22
    Seriöst! får man inte ha doftljus längre?!

ska inte behöva skriva om och om igen att jag inte vetat något! inte heller att jag inte känns några lukter!! varför måste jag känna lukter?! jag vet inte hur länge det hade hållit på! sak samma! tro vad ni vill jag vet iaf de jag vet å de e att jag är oskyldig!! sen får ni tro vad ni vill! upp till er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 22:24
    Min dotters biopappa har inte brytt sig om att finnas i hennes liv sen hon föddes! han är ingen pappa! min sambo är min dotters pappa och har varit det sen hon var 1 månad gammal!!! hoppas ni inte blandar ihop dom nu!

• Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(
  • Anonym (Förtvivlad)

vi har en jättebra advokat som vi ska träffa på tisdag, vi hoppas att han hjälper oss så vi får hem vår dotter mycket fortare :) vet att han kommer gära allt för att hjälpa oss iaf :)

tack för att ni inte dömmer mig! så många som dömmer folk här på fb :(

• Anonym (Förtvivlad)

ja han är en ytlig bekant

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (fru till polis) skrev 2010-11-05 23:53:28 följande:
    Polisen kan inte ta er bara för att de hittat droger i lägenheten, om inte de hittade ER med drogerna i handen + en del pengar då det kan misstänkas om langning och då häktas ni för ett par timmar för en undersökning (kissprov, beslagtar mobiltelefoner/dator mm).
    Socialen har agerat rätt men ni får tillbaka er dotter när ni åter har kommit hem och resultatet har visat vit som ma säger.

Så en liten lögn är väl i denna historia. Ring en advokat och berätta hela sanningen, det kommer man långt med.
    Som jag förstått det har det inte varit färdigt utan varit i något "tält" vi hade ingenting på oss och inga pengar har vi heller! verken jag eller min sambo använder droger och skulle inte visa något på verken kissprov eller blodprov.

Vi kommer inte få tillbaka våran dotter för att det ska bli någon utredning som kan ta upp till en månad innan den är klar om jag förstått rätt, advokat har vi som sagt, en jätte bra och ska träffa honom på tisdag, hoppas bara han kan skynda på det hela så hon får komma hem så fort som möjligt!!!

Tycker att det är konstigt att polisen inte gjort några som hellst tester på oss :/ vi har bara varit på förhör än så länge. vi är släpta men jag tror att vi fortfarande är misstänkta. ingen har sagt någonting till mig ang. detta och jag har aldrig varit med om detta tidigare.

socialen kommer gå igenom våran bakgrund mm och jag har ingenting där iaf.

åå jag hoppas så att hon kommer hem snart, vi går under!!!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Konstigt) skrev 2010-11-14 08:21:58 följande:
    Usch vilken jobbig sits. 
    Visste ni inte alls att eran värd höll på med droger? Och blev ni inte misstänksamma på nått sett för att ni inte fick gå in i det andra rummen? 
    Hoppas att det löser sig för er! 
    nej vi hyr lägenheten i andra hand, det är en 5 rummare men vi disponerar? 3 av dom varför ska vi undra? han kan juh ha sina personliga saker eller vad som hellst där inne! inget vi har med att göra.
    ModestyB skrev 2010-11-14 10:03:55 följande:
    TS. Det finns en hund begraven här.

För att ett helt rum ska stängas av så handlar det troligen om Cannabisodling-hur man än seglar för och försöker, så slipper lukten ut. Det stinker, nästan som kattpiss. Det hade omöjligt kunnat undgå er.
    Skulle det vara frågan om andra droger så skulle ju omfattningen ha varit enorm om ett helt rum skulle användas. Även detta skulle knappast kunnat undgå er. Något stämmer inte här.

Enligt mig så vore det grovt tjänstefel om Soc INTE hade agerat vid sådana omständigheter.
    Nej det luktade ingenting! låter som du själv hållt på med sånt! han vi hyr av hade en egen nyckel och tydligen så va dom inte äldre än 2-3 veckor, det har inte luktat någonting i lägenheten och eftersom vi vistas här varje dag så är väl isf en liten lukt inte direkt något vi märker av. hur som hellst har det inte luktat något! och jag har iaf inte vetat om någonting!!

varför skulle de vara fel av dom om dom låtit min dotter vara kvar hemma hos sambons syster när polisen kom hit? hon har juh inte gjort något, inte heller jag! hade jag vetat om detta så hade jag aldrig flyttat in här!! detta är det värsta jag varit med om i hela mitt liv! dom har förstört mitt liv för dom tagit min dotter som jag ALDRIG i hela mitt liv skulle kunna utsätta för något sådant!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Futurum skrev 2010-11-14 14:09:34 följande:
    Men Ts vad har hänt under dom här 10 dagarna som gått sen du la in detta här på FL, ni måste ha fått reda på vad Soc gör?
    Vad dom tänker göra?
    Hur dom ser på det här?
    Är ni avskrivna alla misstankar eller står ni fortfarande som
    misstänkta för narkotika brott?
    Någon info måste ni ha fått av någon om vad som kommer att hända och vad ni kan förvänta er av den närmaste tiden framöver?
    Polisen har inte hört av sig över huvud taget vilket jag tycker är extremt konstigt då vi fortfarande är misstänkta eller va vi nu är, jag har sagt att jag vill göra drogprover för att bevisa att jag inte går på något som hellst form av droger! har inte fått göra några prover. jag ska träffa soc igen i morgon, jag får enbart veta att jag inte får träffa min dotter under utredningstiden som tar ca 4 veckor. jag får prata med min dotter, hittils 2 ggr. ett beslut har iaf fattats och det är att hon ska fortsätta ha lvu för att hennes riktiga pappa har kommit med en massa lögner om mig som inte alls är sanna :( vilket gör mig fruktansvärt ledssen. han bryr sig inte om vår dotter och har inte gjort de över huvud taget sen i somras men säger att jag försvårar eller hindrar honom helt från att träffa henne vilket inte alls är sant! jag har försökt men han skiter i henne och vill hellre gå ut på krogen supa sig full och ligga runt med massa tjejjer. i övrigt vet jag ingenting!
    ModestyB skrev 2010-11-14 14:43:31 följande:
    Jag vet för att jag dels har personlig erfarenhet, ja, dels för att jag har arbetat med människor som har drogproblem och dessutom idag arbetar inom psykiatrin (många med drogproblem har psykiska problem), så jo, jag vågar påstå att jag vet vad jag talar om.
    Om föräldrarna blir omhändertagna på ett eller annat sätt så räknas det inte som en stabil hemmiljö, vilket det ju också bevisligen inte är/har varit, eftersom ni varit frihetsberövade. Detta är ju inte stabila förhållanden oavsett om ni själva satt er i situationen, eller om ni råkat ut för tråkigheter på grund av någon anna, som i detta fall er hyresvärd. Ur barnets perspektiv så gör det ju ingen skillnad, föräldrarna har varit lika frihetsberövade ändå och då måste ju någon ta ansvar för att hemförhållandena utreds.

Det är märkligt att inte barnet fått vistas hos annan anhörig, men just då visste säkert inte poliserna vem de skulle kontakta och de kontaktar således soc.
    inte meningen att vara elak, blir bara så frustrerad när folk tror att jag vetat om detta vilket jag inte har gjort, jag är fruktansvärt förbannad på mig själv för att jag inte fattat något men då jag inte kännt några lukter och heller inte vet hur sånt går till så e de svårt för mig att veta.

jag förstår till en viss del varför dom tog henne för som du säger så e de juh inte en säker miljö för min dotter att vistas i ett hem där det finns narkotika, det är det inte för mig heller. som sagt, hade jag vetat om detta hade jag aldrig varit kvar!  min dotter betyder allt för mig och vill inte att hon ska vistas bland droger!

nej jag tror som du skriver att poliserna inte viste vilka dom skulle kontakta och därflr blev det soc, jag hade åxå velat att någon tog barnet/barnen om det hände någon annan men eftersom jag inte har gjort något i detta fall och tydligen så fick juh inte poliserna ens ta oss med sig så anser jag juh att dom tagit henne på fel grunder. sen att min dotters pappa ljuger och säger saker om mig som absolut inte är sanna gör det juh ännu svårare för mig att få hem min dotter :(
  • Anonym (Förtvivlad)
    ModestyB skrev 2010-11-14 15:05:54 följande:
    "Ett beslut har iaf fattats och det är att hon ska fortsätta ha lvu för att hennes riktiga pappa har kommit med en massa lögner om mig som inte alls är sanna :( vilket gör mig fruktansvärt ledssen."

Då ligger det ju redan en massa andra saker än drogerna i lägenheten och ert frihetsberövande bakom. Det kan ta tid att utreda. Vad är det ditt barns biologiska pappa påstått?
    efter att detta har hänt har han sagt att våra hemförhållanden är mycket oroande, jag har försvårat eller hindrat honom helt från att ha kontakt med sin dotter samt att han vill få hem henne till sig så snart som möjligt.

första är att han vet att vi aldrig skulle hålla på med droger, vi är emot allt vad droger heter, och att vi aldrig skulle utsätta dottern för något sådant, han vet även att hon har det väldigt bra hos oss och har aldrig klagat över det innan. andra är att jag hindrat honom till umgänge vilket inte heller är sant, vi kom överens att han skulle ha henne varannan helg till en början men ibland hade han fester inpalnerade och kunde inte, eller så skulle han åka bort till sin "tjej" eller så va de något annat som hindrade honom från att ta henne som det var sagt. till slut hörde han inte ens av sig, vi försökte få honom att komma över och iaf träffa henne ibland men han hade alltid något annat inplanerat! vi försökte hitta på massa saker, äta lunch, åkte till jobbet så han kunde träffa henne där men han hade aldrig tid, finns massor jag kan dra upp. han har aldrig försökt kontakta oss och sagt att han vill träffa henne ALDRIG! tillslut orkar vi inte jaga honom längre, vill han inte så varför ska vi tvinga honom? han kom inte när hon fylde år fast han var inbjuden eller va man ska säga han viste att han fick komma när han ville men han åker juh hellre ut och festar. eftersom han säger att jag hindrat honom mm så vill han nu bygga en kontakt med sin dotter så att hon så snart som möjligt kan flytta hem till honom!

de e vad jag vet att han har sagt, innan detta hände har han aldrig brytt sig. han bryr sig inte om barnet det enda han bryr sig om är att trampa mig på tårna! jag känner honom och vet va han håller på med! detta har ingenting med barnet att göra, han vill bara göra mig illa, hade han brytt sig om barnet hade han lagt ner lite mer tid på att träffa och umgås med henne men de har han inte. nu gör han allt för att jag inte ska få hem henne och med det göra mig extremt illa! hade han ens brytt sig så hade han velat att hon skulle komma hem men han ser hellre att hon ska vara kvar där hon är just för att han inte bryr sig!!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Marsch skrev 2010-11-14 15:09:18 följande:
    Det måste nästan ligga en hund begraven här. Det låter så osannolikt att en person som odlar droger i en lägenhet hyr ut lägenheten med sagda odling i till en barnfamilj som inte vet något alls, någon av dem. Låsta dörrar i all ära men varför skulle en knarkbonde lita på någon så otroligt mycket?

Är du helt 100 på att din partner är ärlig mot dig, TS? Du har inget att dölja säger du men han då? Är det hans polare som haft odlingen?
    han vi hyr av är min sambos systers pojkvän! jag känner inte honom men det gör han!
    Futurum skrev 2010-11-14 15:14:45 följande:

Polisen VET ALLTID vem dom ska kontakta i såna här ärenden och det är ALLTID Soc avsett var barnet befinner sig!
    Jag förstår att du mår skit dåligt av allt detta!
    Om du är drogfri är det kanon och det ger dig mycket större chanser att få tillbaka ditt barn men det är inte det enda som krävs! Inte för att anklaga dig men man kan "hålla på med droger" utan att själv använda dom!
    ALL DROGHANTERING SKA HÅLLAS SÅ LÅNGT IFRÅN BARN SOM DET BARA ÄR MÖJLIGT!
    Jag uppfattade dig som om du ansåg att både DU och DIN SAMABO va helt ovetande och oskyldiga till allt men nu vrider du på det lite och det låter som om DU är det men att DIN SAMBO visst kan ha en del i det?
    Det är INTE på grund av vad han säger som även du är ifråntagen din dotter! Han kan inte påverka det på något sätt! Din dotter har fått ett akut LVU pga hem miljön och det ni fortfarande  är misstänkta för!
    Det beor i dags läget antagligen enligt dom pga er båda!
    Vad du kan göra om det nu är sant det du säger att du verkligen är helt oskyldig är att samrbeta med både Soc och polis om du vill ha tillbaka ditt barn! 
    Du måste visa och bevisa att det du är misstänkt för inte är sant oberoende av vad din man säger!

jo jag vet det, gör allt dom ber om, tycker bara de e konstigt att polisen inte gjorde några som hellst tester på oss när vi va där och jag har fortfarande inte fått göra några tester, har därför sat till soc att jag vill ha hjälp med det så jag kan få göra det, jag är emot droger och skulle aldrig använda eller hålla på med det i hemmet! absolut inte i närheten av min dotter! jag är oskyldrig och har inte vetat om något, jag tänker göra allt som krävs för att jag ska få hem min dotter!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Futurum skrev 2010-11-14 15:28:27 följande:
    Men nu förstår jag ingenting alls?
    Bodde inte ni ihop när detta hände?
    Du skriver inte om er två som särbos eller som varandras X förrän nu!
    Historien känns som om den håller på att bli ännu mer invecklad nu!
    förlåt om jag varit otydlig, min sambo är inte min dotters pappa men hon ser honom som sin pappa då hennes riktiga pappa inte har brytt sig om henne under hennes 2 levnadsår. det är hennes riktiga pappa som försvårar allt genom att ljuga för sin advokat och förmodligen soc. allt är väldigt invecklat och svårt att berätta hur det är om amn inte varit med från början.
    Anonym skrev 2010-11-14 15:38:49 följande:
    Vad var det för droger?

Som Futurum skrev, att du är drogfri är bra men i föräldraansvaret ingår att man inte ska utsätta sina barn för negativa miljöer eller människor som kan utgöra fara för barnet.
    jo jag är drogfri och jag förstår va hon menar eller ni menar :) även om det är väldigt jobbig och allt är invecklat. det var cannabis som odlades i vår andrahands lägenhet som vi hyr av min sambos systers pojkvän.
  • Anonym (Förtvivlad)
    Stealth skrev 2010-11-14 16:06:31 följande:
    Och ni märkte inte att det lös lampor innifrån rummet som var låst?
    nej det gjorde vi inte!
Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(