• ModestyB

Dom hämtade mitt bran :'(

Ni får ju garanterat lämna drogtester (borde redan vara gjort?) och när dom visar negativt kommer ni säkert få tillbaka ert barn. Få som har med droger att göra lever helt drogfria liv och det styrker er historia.

• ModestyB

TS. Det finns en hund begraven här.

För att ett helt rum ska stängas av så handlar det troligen om Cannabisodling-hur man än seglar för och försöker, så slipper lukten ut. Det stinker, nästan som kattpiss. Det hade omöjligt kunnat undgå er.
    Skulle det vara frågan om andra droger så skulle ju omfattningen ha varit enorm om ett helt rum skulle användas. Även detta skulle knappast kunnat undgå er. Något stämmer inte här.

Enligt mig så vore det grovt tjänstefel om Soc INTE hade agerat vid sådana omständigheter.

• ModestyB
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-11-14 14:01:50 följande:
    nej vi hyr lägenheten i andra hand, det är en 5 rummare men vi disponerar? 3 av dom varför ska vi undra? han kan juh ha sina personliga saker eller vad som hellst där inne! inget vi har med att göra.
    ModestyB skrev 2010-11-14 10:03:55 följande:
    TS. Det finns en hund begraven här.

För att ett helt rum ska stängas av så handlar det troligen om Cannabisodling-hur man än seglar för och försöker, så slipper lukten ut. Det stinker, nästan som kattpiss. Det hade omöjligt kunnat undgå er.
    Skulle det vara frågan om andra droger så skulle ju omfattningen ha varit enorm om ett helt rum skulle användas. Även detta skulle knappast kunnat undgå er. Något stämmer inte här.

Enligt mig så vore det grovt tjänstefel om Soc INTE hade agerat vid sådana omständigheter.
    Nej det luktade ingenting! låter som du själv hållt på med sånt! han vi hyr av hade en egen nyckel och tydligen så va dom inte äldre än 2-3 veckor, det har inte luktat någonting i lägenheten och eftersom vi vistas här varje dag så är väl isf en liten lukt inte direkt något vi märker av. hur som hellst har det inte luktat något! och jag har iaf inte vetat om någonting!!

varför skulle de vara fel av dom om dom låtit min dotter vara kvar hemma hos sambons syster när polisen kom hit? hon har juh inte gjort något, inte heller jag! hade jag vetat om detta så hade jag aldrig flyttat in här!! detta är det värsta jag varit med om i hela mitt liv! dom har förstört mitt liv för dom tagit min dotter som jag ALDRIG i hela mitt liv skulle kunna utsätta för något sådant!
    Jag vet för att jag dels har personlig erfarenhet, ja, dels för att jag har arbetat med människor som har drogproblem och dessutom idag arbetar inom psykiatrin (många med drogproblem har psykiska problem), så jo, jag vågar påstå att jag vet vad jag talar om.
    Om föräldrarna blir omhändertagna på ett eller annat sätt så räknas det inte som en stabil hemmiljö, vilket det ju också bevisligen inte är/har varit, eftersom ni varit frihetsberövade. Detta är ju inte stabila förhållanden oavsett om ni själva satt er i situationen, eller om ni råkat ut för tråkigheter på grund av någon anna, som i detta fall er hyresvärd. Ur barnets perspektiv så gör det ju ingen skillnad, föräldrarna har varit lika frihetsberövade ändå och då måste ju någon ta ansvar för att hemförhållandena utreds.

Det är märkligt att inte barnet fått vistas hos annan anhörig, men just då visste säkert inte poliserna vem de skulle kontakta och de kontaktar således soc.
  • ModestyB
    Anonym skrev 2010-11-14 14:48:24 följande:
    Det är märkligt att inte barnet fått vistas hos annan anhörig, men just då visste säkert inte poliserna vem de skulle kontakta och de kontaktar således soc.

Barn får endast bo\vistas i hem utan vårdnadshavare om socialnämnden gokännt det. Anhöriga ska beaktas först när man väljer familjehem, men dem måste uppfylla samma krav som andra familjehem. Polisen måste kontakta socialtjänsten när det gäller barn.
    Vad jag vet så går det i många fall snabbt att godkänna en vistelse hos nära anhörig, såsom mor/farförälder, moster osv. Det beror naturligtvis på faktiska omständigheter och familjekonstillation, men jag vet fall där barn fått åka direkt till mormor och morfar, från hemmet. Jag ska inte svära på att inte dessa barn kanske blivit utredda tidigare och att de anhöriga redan varit under lupp, men inte vad jag vet. Kanske kan vara så att rutinerna varierar något från kommun till kommun. Och kanske också den omedelbara tillgången på familjehemsplatser.
  • ModestyB

"Ett beslut har iaf fattats och det är att hon ska fortsätta ha lvu för att hennes riktiga pappa har kommit med en massa lögner om mig som inte alls är sanna :( vilket gör mig fruktansvärt ledssen."

Då ligger det ju redan en massa andra saker än drogerna i lägenheten och ert frihetsberövande bakom. Det kan ta tid att utreda. Vad är det ditt barns biologiska pappa påstått?

• ModestyB

Efter 2-3 veckor har plantorna blivit stora. 136 plantor avger en fruktansvärd stank. Det är helt omöjligt att dölja den doften oavsett försegling, fläktar osv, om man inte odlar i en typ indistriell fastighet med lufttäta fönster och dörrar. Vem som helst hade klagat på doften, även om man inte vet VAD som luktar, för det luktar verkligen inte gott. TS. Det här håller inte. Vet inte vem du försöker lura, kanske dig själv, men du måste ha misstänkt att något pågick, annars är du godtrogen intill livsfara.

• ModestyB

Som sagt. Det GÅR INTE att dölja lukten av 136 plantor om man vistas i samma lägenhet. Det tar bara några dagar för plantorna att komma upp ur jorden, de är oerhört snabbväxande.

Blir ni dömda så blir ni dömda för växtdelarnas (ovan jord) sammanlagda vikt, det blir mycket av 136 plantor, så jag hoppas verkligen att ni straightar ut denna historia till sannolikhet innan rättegången.

• ModestyB

TS:Du skrev ju själv att din sambo har ett förflutet som gör att han blev nervös när polisen kom. Då kan du ju sen inte bli upprörd för att trådskrivare sen skriver om att du ju visste att han har ett kriminellt förflutet. Har du svårt att hålla ihop det själv?

• ModestyB

"jag vet att han har mycket bakom sig som kan göra honom nervös för poliser"

Det har du skrivit TS. Hur skulle du själv tolka det?

• ModestyB

"jag är inte skadlig för mitt barn, jag ger henne allt ett barn behöver bortsätt från ett hem med kränkningar och hot!"

Fantastiskt TS. Men allt du lyckas göra med dina arga inlägg om hur or'ättvist du blivit behandlad är att cementera synen på dig som oansvarig förälder, som kanske, eventuellt också har lite lägre begåvningsnivå än snittet. Dom flesta skulle nämligen förstå att det du beskriver inte är en lämplig uppväxtmiljö.

TS. Du HAR brustit i omöme och du HAR utsatt din dotter för en destruktiv hemmiljö. Är det då så svårt att se varför du inte är lämpad att ta hand om ditt barn, iaf. tills du visat att du sätter ditt föräldraskap främst på alla sätt.

Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(