• Kakmonster

Vilket kaffe tycker du är godast?

Vilket märke och sort alltså, inte cafe latte eller så... Själv köper vi alltid Classic Franskrost. Är nyfiken på nåt nytt! Beskriv gärna smakerna om ni kan! Jag tror jag skall fixa en kopp nu... Jag blev sugen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-05 19:48
    Åh det var gott med den koppen...

• Svar på tråden Vilket kaffe tycker du är godast?
  • 4mychildren

Gevalia Milea, tycker jag om. Inte sådär beskt som många andra sorter är och inte heller alldeles för mesig i smaken som vanligt brygg-kaffe kan vara. 

• Prodin

Lätt Zoegas. Antingen Skånerost eller Forza (tror jag den heter).

• a mor

Eftersom man som kokare av kaffe inte har så många val så blir det utan tvekan Löfbergslila just nu. Alla andra märken har malt sitt kaffe till bryggpulver och kallar det för kokkaffe, bläää. Löfbergs är också på gnällen nu men funkar ännu.  Kaffe

• Mrs Statham

Helt klart Kenya tatu från arvid nordquist. Möjligtvis det mörkrostade zoega presso som nödval.

Det bästa sättet att göra kaffe på är att pressa btw.

• Kyanita
    Prodin skrev 2010-11-05 19:40:18 följande:
    Lätt Zoegas. Antingen Skånerost eller Forza (tror jag den heter).
    Håller med! Fast jag var i Gbg och drack Zoegas Skånerost och det var INTE gott!
  • astalacasta

Zoegas är det godaste kaffet, det går inte att komma ifrån.

Allra godast är Zoegas Forza, men oftast dricker jag Zoegas Hazienda eftersom jag inte kan med att dricka kaffe som inte är rättvisemärkt, och Zoegas Hazienda är också väldigt, väldigt gott.

Svar på tråden Vilket kaffe tycker du är godast?