• Anonym

Hur säga...

Hur ska jag säga till min kille att han har blivit dålig i sängen?,
    han har ingen vilja att utvecklas eller experimentera.
    Han slickar mig inte,
    han har inte sex när jag har mens,
    Han älskar analsex men freakade ut när han fick bajs på sin penis en gång och slutade efter det.
    Han vet att jag kan få fontänorgasmer men han har aldrig velat pröva ge mig en
    Han vill ha sex högst en gång varannan vecka, medan jag vill varannan dag
    Han tycker det är pinsamt att titta på porr tillsammans
    Han vågar inte dirty talka, och blir avtänd om jag tar för mig för mycket i sängen, samt om jag tar för mig för lite.
    Han är inte generös under sex, vill inte göra det skönt för mig.

Han har inte alltid varit såhär, men jag tror det här är hans rätta jag och att han bara höll uppe en sexfasad när vi träffades. Då älskade han att slicka, älskade analsex, knullade mig överallt, upp till 12 gånger per dag. Ignorerade ibland om jag hade mens och lade handduk under och släckte bara. Hade nya roliga sexställnings idéer. Satte på porrfilmer för oss att se ihop ibland. Han smiskade mig, smekte mig med isbitar, glass och allt möjligt. Jag vet inte om det beror på mig helelr, jag tror inte det dock. Jag vill ha sex igen, men han vill aldrig :( Jag blir så ledsen.

Vi är 22 och 24, så vi är inte gamla.Vi träffades när vi var 16 och 18. Han älskar mig fortafarande och myser med mig ibland, men stöter bort mig ibland, och sen klagar han också på att jag aldrig vill mysa utan bara vill ha sex.?? Jag vill inte såra honom, jag älskar honom. Men jag har behov, duschslangen börjar jag tröttna på och jag har snart sett alla porrklipp som finns att se känns det som.

Hjälp mig jag är för ung för att torka ihop.

• Svar på tråden Hur säga...
  • Anonym

Usch vilken jobbig situation! Jag förstår dig till fullo, trots att min man inte är sådär. Men jag hade en "sån man" förut i en tidigare relation.

Jag vet ärligt inte hur du ska säga det, men något måste du ju säga tycker jag, för din egen skull. Om ni pratar om det så kanske ni kan komma fram till en lösning. Kanske är det så att han inte är nöjd heller och vill ändra detta?

Om du tar initiativet, vad händer då?
    Har ni pratat om erat sexliv alls?
    Min erfarenhet är att man behöver kunna prata om sex i en relation, annars blir det oftast inte så bra för någon av parterna.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-11-05 22:11:40 följande:
    Usch vilken jobbig situation! Jag förstår dig till fullo, trots att min man inte är sådär. Men jag hade en "sån man" förut i en tidigare relation.

Jag vet ärligt inte hur du ska säga det, men något måste du ju säga tycker jag, för din egen skull. Om ni pratar om det så kanske ni kan komma fram till en lösning. Kanske är det så att han inte är nöjd heller och vill ändra detta?

Om du tar initiativet, vad händer då?
    Har ni pratat om erat sexliv alls?
    Min erfarenhet är att man behöver kunna prata om sex i en relation, annars blir det oftast inte så bra för någon av parterna.
    Vi har pratat om det lite, att han aldrig vill ha sex och så, men han brukar bara säga att han inte är lika sugen längre och när jag frågar hur jag kan göra honom sugen då, så säger han bara vet inte. sen skruvar han på sig och man ser att han inte orkar/vill prata mer.

Han tittar ju på porr då och då, det var för några år sedan när han började missbruka porr som han slutade ha sex med mig lika ofta. Och när jag till slut fick nog och förbjöd honom att se på porr så blev det bättre i några veckor men sen så hade vi sex lika sällan igen. Så efter något år så sa jag att han fick se på porr igen, kände mig inte lika kränkt längre och ville att han skulle få tillbaka något slags sug.

Men jag vet inte, ibland när jag låtsas sova så har han kollat på porr utan att runka, och sen går han och läggert sig och tittar på min rumpa och kommer. Men han väcker mig inte.

Jag tar oftast initiativ till sex, och jag blir bortföst 2 av 3 gånger, vilket gör att jag inte vill pröva lika ofta längre för jag känner mig oälskad. Om jag onanerar vill han inte komma in utan säger ha så trevligt älskling och tycker jag är söt eller nått.

Jag har frågat saker som vad han fantiserar om, om han vill att jag köper sexiga underkläder, om han vill att jag ska tända ljus och övveraska honom. Allt möjligt känns det som men han vill inte.
  • Anonym

Sen har han varit i en depression, trött och less på jobb och allmänt less på att inte ha några pengar, inga vänner kvar i stan och inte komma framåt med körkort elelr utbildning.

Jag är likadan men försöker muntra upp honom. Han har börjart träna på gym nu, och jag tycker han verkar gladare, vi umgås med människor mycket mer, han har börjjat med körkortet och han har slutat på sitt jobb och börjat plugga nu. Så jag tycker han mår bättre, men sexet har inte förbättrats.

Jag tror helt ärligt att han är mycket osäker på sig själv och sen att han helt enkelt inte är så sugen, ibland ser han ju på porr utan att runka eller komma alls. Jag skulle älska att bara kunna springa nydusckad ut från duschen och ställa mig på alla fyra naken för honom och be att han tar mig på en gång. Men det skulle jag aldrig våga nu, fast jag kunde övveraska honom naken på hans rum när jag var 16 och hans kk.

• redneck girl

att han backar vid mens ser jag inget märkligt med. ta och prata med honom, det är ju enklast . linda in det lite....
    och du , spring ut ur duschen du...testa . nog törs du det .

• Anonym
    redneck girl skrev 2010-11-06 12:10:52 följande:
    att han backar vid mens ser jag inget märkligt med. ta och prata med honom, det är ju enklast . linda in det lite....
    och du , spring ut ur duschen du...testa . nog törs du det .
    nej jag tycker inte är konstigt heller, skulle aldrig tvinga han till att ha sex med mig när jag har mens om han inte vill.
    Jo jag ska försöka prata med honom utan att göra sån storgrej av det. Sen kanske jag ska försöka ta lite mer initiativ (med risk för att tappa självförtroendet helt).
  • Anonym

Ingen annan som har nått tips så att jag kan säga det, utan att faktiskt behöva säga det?
    Eller hur jag kan få honom sugen på mig igen?

Är det kroppsligt så ska ni veta att jag tränar fyra dagar i veckan nu, lever hyffsat sunt. Så om han är avtänd på min kropp så är jag snart i bra form igen.

• Anonym

Jag har pratat med honom nu, bara om att det inte är likadant heller längre.
    jag är dålig på att minnas samtal ord för ord så jag ska inte försöka, men han sa iaf att det berodde i stort sett på tre saker:

*Han har förändrats genom åren bara och vill inte lika ofta längre, men han är också sig själv mer nu än förut.
     *Han tycker jag har blivit så oromantisk, vi gör aldrig nått mysigt ihopp längre. Och om han gör nått romantiskt för mig så klagar jag på andra saker och inser inte att det var ett försök till romantik. Detta stämmer mycket väl och jag skäms. Han berättade om att när han fixat en god middag så bjuder jag in vänner hux flux, och sen sitter jag och klagar på att drickan han köpte var coca cola och inte hallonsoda typ. Vilöket gör att romatiken försvinner helt.
    Och utan romantik är vårat förhållande mer ett mellan vänner, och om jag då säger att jag vill ha sex helt plötsligt så känns det alldeles för avtändande för honom att ha sex med mig när jag inte är ett dugg romantisk. - Jag skäms och jag har inte tänkt på att han kände så till denna grad så jag ska defenitivt försöka göra nått romantiskt för honom som inte kostar skjortan.
     *Sista grejen var att han älskar mig väldigt mycket och att han har svårt och vill helst inte vara experimentativ med mig eftersom han älskar mig. Han har på något sätt fått för sig att kvinnor som använder sexleksaker hemma är billigare än andra. Och han vill inte heller ha sex där andra kan upptäcka oss för jag är hans älskling som han vill att bara ghan ska se - Uppriktigt sagt så blev jag lite rädd för det här, vad menar han? att tjejer som gillar sex och vill experimentera är billigare och han vill inte att jag ska vara en billig tjej. jag fattar det inte, han berättade att han ville köpa en vibrator åt mig en gång, men ångrade sig för det kändes så biligt och obehagligt på nått sätt... jag försökte fråga vad han menade men jag tror inte han vet riktigt själv, han kunde iaf inte förklara bra.  Är det här en normal känsla? att man tycker sin partner beter sig billigt om den vill tillfredställas med sexleksaker?

När min tjejvecka är över ska jag göra nått romantiskt, raka mig över hela kroppen (utom huvud) och bara mysa med honom. Vad han vill göra är upp till honom, jag ska bara vara beredd.

• Draqnight

Vilket problem... =/

Själv hade jag faktiskt gjort slut för ett bra tag sen, för jag hade aldrig accepterat att min kille nekar mig sex gång efter gång och fått min självkänsla att sjunka genom jorden.
    Det resulterar ju till slut i att du trycks ner mer och mer, och bara gör saker för att HAN ska bli glad och tillfredställd, och inget för dig själv.
    Du ska absolut inte skämmas för din sexualitet, jag är likadan som du, och har aldrig skämts, men jag har visserligen aldrig behövt göra det heller, för det har alltid uppskattats. Så din situation är lite svår att förstå.
    Men vem ska man exprimentera med i sängen om inte sin partner, personen man älskar över allt annat?
    Sexlivet måste ju utvecklas precis som förhållandet gör, annars tröttnar man ju...

Men du ska absolut inte stanna kvar i förhållandet om detta fortsätter. Jag hade mått väldigt dåligt av att bli avvisad hela tiden som du blir, och det hade inte jag accepterat. Det handlar inte bara om honom och hans nojjor, det handlar faktiskt även om dig och dina önskemål. Man får ju kompromissa.
    Och måste man vara romantisk varje gång man ska ha sex? Lite variation måste det ju vara där med.

Ni har varit ihop många år, särskilt med tanke på hur unga ni var när ni träffades. Kanske ni har växt ifrån varandra på den fronten? Eftersom ni har så olika syn på sex, så kan det inte fortsätta som ni har det.
    Om ni inte vill göra slut, så måste ni prata med varandra (eller snarare han måste släppa sin osäkerhet inom ämnet och prata om det), ni måste kompromissa, vara ärliga och på något vis få din kille att släppa idéerna om "billiga kvinnor".

Låter lite som att han har problem med starka, självsäkra kvinnor som vet vad dom vill ha och "goes for it".

Återigen: Du ska INTE börja skämmas eller må dåligt över dina önskemål, det är helt normalt att vilja exprimentera och krydda sexlivet ibland, inget konstigt med det alls.
    Det är hans reaktion som är konstig. Du måste försöka få honom att öppna sig mer, för i ett förhållande så måste man kunna prata om sex, annars funkar det inte. Sex är en otroligt viktig del i ett förhållande, folk som påstår motsatsen är bara pryda eller dumma...

Hoppas det löser sig för dig/er, och lycka till!

• Anonym

Draqnight, tack så mycket för ditt inlägg :)
    Det är så himla svårt bara, jag älskar honom och fram till för några dagar sedan så hade jag ingen aning om hans syn om "billiga tjejer". Jag vill verkligen att han ska bry sig mer och att han ska vilja ligga med mig. Min själjvkänsla orkar som sagt inte mycket mer.

Det är så obekvämt att prata om sex med han bara, han gör det obekvämt. Som att jag klagar på han eller som att jag är onormal, det är så det känns. Sen vet jag inte hur jag ska inleda samtalet med honom alls, lättast vore ju om vi var i sängen redan och bara låg och mös. Men samtidigt känns det som att vi pratat mer om sex på senaste tiden än faktiskt haft det :( Var långt över en månad sedan sist vi hade sex. Kan tillochmed vara tre månader sedan :S

Hur föreslår du att jag börjar prata med honom om det? Jag vill ta upp varför han inte slickar mig, samt att jag vill att han ska släppa sin syn om "billiga kvinnor" för den uppskattar jag inte alls.

Han ska snart bort några dagar på en liten resa, kanske ska jag bjuda han på middag och ha köpt sexiga kläder, lite oljor och en rolig vibrator när han kommer hem. Har inte mycket pengar men kanske kan unna mig och hoppas ändra hans syn på så vis. vad tror du?

• Draqnight

Jadu, det är svårt att komma med råd eftersom han harså svårt för att prata om det.
    Det måste ju finnas en anledning till varför han har blivit så här, han var ju som sagt inte sån innan. Kan du komma på när han började förändras, och kanske tänka efter om det hände något speciellt mellan er då, nåt särskilt bråk, eller nån viss händelse när ni hade sex eller nåt?
    Han verkar ju själv ha tappat mycket självförtroende, så hur det än är med ert sexliv, så råder jag dig att försöka få honom att gå o prata med någon, för hans eget bästa. Hans syn på sex är verkligen inte sund enligt mig, någonting har fått honom att i princip avsky intimitet eller nåt. Och det är inte bra, alla människor behöver närhet, det ligger i vår natur att vara sexuella, annars är det något som är fel.

Jag och min kille har ett helt underbart sexliv, men vi har kommit på att ha ett "sexmöte" varannan helg, när min son är hos sin pappa och vi är själva. Då tar vi alltid o dricker lite hemma, och sen "inleder vi mötet" (hehe) och diskuterar bra och dåliga saker. Hela grejen går ju ut på att regelbundet prata om sex så att båda parter tycker att allt känns bra, och för att förbättra relationen. Det är sånt som ingår och är väldigt viktigt för att en relation ska hålla, och att man ska fortsätta hålla lågan uppe. Förhållande kräver engagemang från båda parter, annars spricker det till slut.

Hur tror du att din kille hade ställt sig till "sexmöten", där ni riktigt pratar ut? Om ni exempelvis sitter hemma själva och myser med lite vin/cider eller vad det nu är, lite tända ljus och musik, och när han sen blir lite berusad, så kanske det är lättare för honom att prata om det, eftersom han slappnar av mer?
    Då kan du ju kanske lägga fram det på ett litet skämtsamt vis, och säga att du härmed inleder ett sexmöte, eller nåt i den stilen, så gör vi iallafall. Fast vi tycker ju det är roligt, och båda är med på det och är ärliga, och vi har roligt ihop när vi pratar om det. Det verkar ju inte vara så i ditt fall alls.

Men det är väl det rådet jag kan ge dig, eftersom jag inte har varit i din situation förut, men med min kille så jobbar vi på förhållandet eftersom båda vill leva ihop, länge. Just därför har vi dessa små "möten", det hjälper ju oss att göra varandra lyckliga hela tiden.

Men jag måste få fråga hur ni har det i förhållandet för övrigt? Det ger mig en bättre bild.
    Har ni några gemensamma intressen? Vad brukar ni göra tillsammans? Kan ni prata öppet och ärligt om allting annat, gäller det bara sex eller har ni en spänd relation för övrigt? När ni väl har sex, hur går det till? Är det att han är full, tar han själv intiativ eler är det alltid du som får göra det?

Ett förhållande där man har sex varannan, var tredje månad, kommer inte att hålla i längden, så är det bara tyvärr. Så ni måste försöka lösa detta ju, annars tar det ju slut. Skulle gärna vilja hjälpa dig, men vet ju inte om små roliga "sexmöten" är hans grej, annars är det en rolig och bra kommunikation.

• Anonym
    Draqnight skrev 2010-11-12 09:25:36 följande:
    Jadu, det är svårt att komma med råd eftersom han harså svårt för att prata om det.
    Det måste ju finnas en anledning till varför han har blivit så här, han var ju som sagt inte sån innan. Kan du komma på när han började förändras, och kanske tänka efter om det hände något speciellt mellan er då, nåt särskilt bråk, eller nån viss händelse när ni hade sex eller nåt?
    Han verkar ju själv ha tappat mycket självförtroende, så hur det än är med ert sexliv, så råder jag dig att försöka få honom att gå o prata med någon, för hans eget bästa. Hans syn på sex är verkligen inte sund enligt mig, någonting har fått honom att i princip avsky intimitet eller nåt. Och det är inte bra, alla människor behöver närhet, det ligger i vår natur att vara sexuella, annars är det något som är fel.

Jag och min kille har ett helt underbart sexliv, men vi har kommit på att ha ett "sexmöte" varannan helg, när min son är hos sin pappa och vi är själva. Då tar vi alltid o dricker lite hemma, och sen "inleder vi mötet" (hehe) och diskuterar bra och dåliga saker. Hela grejen går ju ut på att regelbundet prata om sex så att båda parter tycker att allt känns bra, och för att förbättra relationen. Det är sånt som ingår och är väldigt viktigt för att en relation ska hålla, och att man ska fortsätta hålla lågan uppe. Förhållande kräver engagemang från båda parter, annars spricker det till slut.

Hur tror du att din kille hade ställt sig till "sexmöten", där ni riktigt pratar ut? Om ni exempelvis sitter hemma själva och myser med lite vin/cider eller vad det nu är, lite tända ljus och musik, och när han sen blir lite berusad, så kanske det är lättare för honom att prata om det, eftersom han slappnar av mer?
    Då kan du ju kanske lägga fram det på ett litet skämtsamt vis, och säga att du härmed inleder ett sexmöte, eller nåt i den stilen, så gör vi iallafall. Fast vi tycker ju det är roligt, och båda är med på det och är ärliga, och vi har roligt ihop när vi pratar om det. Det verkar ju inte vara så i ditt fall alls.

Men det är väl det rådet jag kan ge dig, eftersom jag inte har varit i din situation förut, men med min kille så jobbar vi på förhållandet eftersom båda vill leva ihop, länge. Just därför har vi dessa små "möten", det hjälper ju oss att göra varandra lyckliga hela tiden.

Men jag måste få fråga hur ni har det i förhållandet för övrigt? Det ger mig en bättre bild.
    Har ni några gemensamma intressen? Vad brukar ni göra tillsammans? Kan ni prata öppet och ärligt om allting annat, gäller det bara sex eller har ni en spänd relation för övrigt? När ni väl har sex, hur går det till? Är det att han är full, tar han själv intiativ eler är det alltid du som får göra det?

Ett förhållande där man har sex varannan, var tredje månad, kommer inte att hålla i längden, så är det bara tyvärr. Så ni måste försöka lösa detta ju, annars tar det ju slut. Skulle gärna vilja hjälpa dig, men vet ju inte om små roliga "sexmöten" är hans grej, annars är det en rolig och bra kommunikation.
    Sexmöten jadu jag vet inte hur det skulle fungera, känns som att han skulle vara lite för stel för att få det att funka. Men jag kan ju alltid pröva, när han kommer hem från sin resa. Och hoppas att vi får ut allt på bordet.

Vårat förhållande är bra i övrigt, inte sensatinellt, men vi jobbar/pluggar, sen tränar vi, jag lagar mat, han småstädar. Sen har vi tid för oss själva en timma ungefär och sedan brukar vi umgås på kvällarna. Vi tittar väl oftast på någon film, pratar ett tag, Sätter oss vid datorn, höjjer volymen och sjunger kareoke tillsammans (lite tokigt kanske). Eller går på en promenad tillsammans. Eller så har vi kompisar över och lagar middag med dem istället och spelar nått spel ihop. Vi har faktiskt väldigt roligt tillsammans, vi har samma intressen ungefär, vi gillar dans, kareoke, han gillar att läsa manga, jag ritar gärna manga, han spelar mycket dator, men å andra sidan så sitter ju jag också vid datorn endel, sen tränar vi båda, och vi gillar snowboardåkning, tältning och att fiska. Vi brukar ju kunna prata om sex ibland, när det inte kommer så plötsligt liksom om du förstår vad jag menar.

Det är bara det att sex sker inte naturligt längre liksom, för att vi har blivit så oromatiska. Vi är bästa vänner, och vi älskar verkligen varandra, men vi har svårt att visa att vi älskar varandra. Vi har nästan inga pengar så vi bråkar om det ibland, vi bråkar om hushållsabetet endel eftersom vi båda är lata, men han nästan inte gör nått alls.
    men det har blivit mycket bättre nu sedan vi pratat om det, och efter han började rträna mer så är han mycket gladare.

Jag tar inte initiativ mycket längre, jag orkar helt enkelt inte att han ska ta bort handen och bara rulla över och inte vilja. Han tar initiativ ibland troligtvis oftare än mig, Nykter är han eftersom han nästan aldrig dricker. När han tar initiativ så är det när vi ska sova ibland eller mitt i en film, eller om jag ligger och sover och han väcker mig (oftast). Jag går ju alltid med på sex eftersom jag får det så sällan, jag har nekat någon gång förut i tron om att han skulle vilja mer då men det hände inte. Sexet när vi har det är ibland riktigt bra, oftast, men utan förspel, alltid. Ibland kan det hända att jag blir less efter ett tag elelr att jag känner mig svettig och ofräsch, eller att jag vill ta på mig själv, men han vill inte att jag nuddar han med naglarna...och då är det lite sämre, men det blir oftast bra igen mot slutet avsexet och sådär känenr jag nästan bara om vi har sex när det är dagtid.

Jag tror jag har väldigt svårt att läsa hans signaler och han har svårt att läsa mina, så det är väl därför vi skulle behöva prata främst. Jag kanske ska se till att vi kan ha en trevlig kväll ihop då när han är tillbaka.
Svar på tråden Hur säga...