Hur säga...
Vilket problem... =/
Själv hade jag faktiskt gjort slut för ett bra tag sen, för jag hade aldrig accepterat att min kille nekar mig sex gång efter gång och fått min självkänsla att sjunka genom jorden.
Det resulterar ju till slut i att du trycks ner mer och mer, och bara gör saker för att HAN ska bli glad och tillfredställd, och inget för dig själv.
Du ska absolut inte skämmas för din sexualitet, jag är likadan som du, och har aldrig skämts, men jag har visserligen aldrig behövt göra det heller, för det har alltid uppskattats. Så din situation är lite svår att förstå.
Men vem ska man exprimentera med i sängen om inte sin partner, personen man älskar över allt annat?
Sexlivet måste ju utvecklas precis som förhållandet gör, annars tröttnar man ju...
Men du ska absolut inte stanna kvar i förhållandet om detta fortsätter. Jag hade mått väldigt dåligt av att bli avvisad hela tiden som du blir, och det hade inte jag accepterat. Det handlar inte bara om honom och hans nojjor, det handlar faktiskt även om dig och dina önskemål. Man får ju kompromissa.
Och måste man vara romantisk varje gång man ska ha sex? Lite variation måste det ju vara där med.
Ni har varit ihop många år, särskilt med tanke på hur unga ni var när ni träffades. Kanske ni har växt ifrån varandra på den fronten? Eftersom ni har så olika syn på sex, så kan det inte fortsätta som ni har det.
Om ni inte vill göra slut, så måste ni prata med varandra (eller snarare han måste släppa sin osäkerhet inom ämnet och prata om det), ni måste kompromissa, vara ärliga och på något vis få din kille att släppa idéerna om "billiga kvinnor".
Låter lite som att han har problem med starka, självsäkra kvinnor som vet vad dom vill ha och "goes for it".
Återigen: Du ska INTE börja skämmas eller må dåligt över dina önskemål, det är helt normalt att vilja exprimentera och krydda sexlivet ibland, inget konstigt med det alls.
Det är hans reaktion som är konstig. Du måste försöka få honom att öppna sig mer, för i ett förhållande så måste man kunna prata om sex, annars funkar det inte. Sex är en otroligt viktig del i ett förhållande, folk som påstår motsatsen är bara pryda eller dumma...
Hoppas det löser sig för dig/er, och lycka till!